Uncharted 4: A Thief's End w 1080p i 30 klatkach w singleplayerze oraz 60 klatkach w multi

Studio Naughty Dog słynie z tego, że jego gry są najczęściej wyznacznikiem jakości audio-wizualnej. Jest spora szansa, że także Uncharted 4: A Thief's End także będzie produkcją niebywale urodziwą.

@ 02.07.2015, 15:22
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

Uncharted 4: A Thief's End w 1080p i 30 klatkach w singleplayerze oraz 60 klatkach w multi

Studio Naughty Dog słynie z tego, że jego gry są najczęściej wyznacznikiem jakości audio-wizualnej. Jest spora szansa, że także Uncharted 4: A Thief's End także będzie produkcją niebywale urodziwą. Twórcy zdradzili też właśnie rozdzielczości oraz FPS-y w jakie celują.

Jak się właśnie dowiedzieliśmy, Uncharted 4: A Thief's End działać będzie najprawdopodobniej w rozdzielczości 1080p i 30 klatkach na sekundę w trybie rozgrywek dla jednego gracza (choć wcześniej celowano w 1080p i 60 klatek). Natomiast w 60 klatkach na sekundę kiedy odpalimy multiplayer. Sytuację przybliżył jeden z deweloperów, niejaki Anthony Newman, zajmujący pozycję współprowadzącego, wyjaśniając co kierowało studiem, gdy podejmowano taką właśnie decyzję.

"Mieliśmy na ten temat długą, żywiołową dyskusję z wszystkimi prowadzącymi i dyrektorami", powiedział Newman, jak donosi Gamespot. "Zdaliśmy sobie sprawę, że dla gry, którą chcemy przygotować, aby była możliwie jak najlepsza, [30 fpsów to coś, co musimy zrobić".

Po długich rozmowach zdecydowano się więc zablokować liczbę wyświetlanych na sekundę klatek na poziomie 30. Magiczna "60-tka" sprawiłaby, że twórcy musieliby mocno zmienić otoczenie.

"Jeśli chcielibyśmy dobrnąć do zablokowanych 60 fpsów, wymagałoby to wielu optymalizacji w otoczeniu. Przygotowanie każdego poziomu trwało by znacznie dłużej. Ta sama ilość wielokątów pochłonęłaby więcej czasu, bo musielibyśmy bardzo mocno całość optymalizować. A to miałoby wpływ na fabułę. 'Chcemy mieć tę scenę, ale nie mamy czasu aby przygotować środowisko'. To cecha, jak każda inna, i musisz brać ją pod uwagę względem wszystkiego innego".

Jeśli chodzi o tryb rozgrywek wieloosobowych, 60 ramek na sekundę jest celem. W tym przypadku opracowanie map jest mniej czasochłonne, są one pozbawione wielu detali i pewnie dlatego twórcy są w stanie wykrzesać z gry nieco więcej klatek.

Na koniec przypomnę, że Uncharted 4 zadebiutuje w przyszłym roku. Niestety nie wiemy kiedy dokładnie.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?