Branża gier PC będzie warta 35 miliardów dolarów do 2018 roku, twierdzi Open Gaming Alliance

Open Gaming Alliance, grupa biznesowa związana z grami, przewiduje, że do 2018 roku branża gier PC warta będzie około 35 miliardów dolarów.

@ 04.03.2015, 13:47
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, mob, inne, sprzęt, psv, ps4, xbox one, free 2 play


Open Gaming Alliance, grupa biznesowa związana z grami, przewiduje, że do 2018 roku branża gier PC warta będzie około 35 miliardów dolarów. Obecnie szacuje się, iż warta jest ona nieco mniej, a dokładniej 26 miliardów.

Trzeba uczciwie przyznać, że w ostatnim czasie branża growa mocno się rozwija. Pojawia się mnóstwo indyków oraz produkcji free-to-play, nie brakuje też wysokobudżetowych projektów AAA. W rezultacie, Open Gaming Alliance, na podstawie danych zgromadzonych przez firmę analityczną DFC Intelligence, przewiduje iż do 2018 roku w grach PC będą krążyć pieniądze warte 35 miliardów dolarów, czyli ponad 100 miliardów złotych! Same gry, choć ważne, nie będą jedynym elementem wpływającym na wzrost wartości naszej branży. Duże znaczenie ma także mieć scena eSportowa, dynamicznie się obecnie rozwijająca.

Co ciekawe, Open Gaming Alliance sądzi, iż konsole do 2018 roku będą się rozwijać, dobijając do 30 miliardów dolarów, a następnie rozpocznie się delikatny spadek. Kieszonsolki będą natomiast bezustannie tracić na sile, oddając rynek urządzeniom mobilnym.

"W ciągu ubiegłego roku wzrost wartości rynku PC spowodowany był głównie zaakceptowaniem tej platformy w Azji. Szacujemy, że istnieje obecnie około 86 milionów graczy poza Azją, która według nas napędza rynek", powiedział analityk DFC Intelligence, David Cole, w rozmowie z redakcją portalu VentureBeat.

"To są konsumenci, którzy napędzają sprzedaż nie tylko oprogramowania, ale także sprzętu PC, kupują oni bowiem kosztowne podzespoły potrzebne do grania, oglądania i nagrywania gier".

Na koniec niewielki wykres, ukazując wartość rynku gier, wedle platformy.

Branża gier PC będzie warta 35 miliardów dolarów do 2018 roku, twierdzi Open Gaming Alliance

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   14:55, 04.03.2015
Zobaczyć można jak konsole opadają z sił w roku 2012 do 2014, 2015 nie bierzemy pod uwagę bo to zaledwie początek roku.

XO i PS4 nie okazały się jakimś super mega hiper konsolami i widać w 2014 roku jak wzrosła popularność PCta, a jak spadłą Popularność konsol. Głównie to dlatego że X360 i PS3 też zostawały już olewane więc najlepszym rozwiązaniem było kupić PC niż konsolę. Zwłaszcza że PS4 i XO na dzień dzisiejszy mają malutko gier które zachęciły by do kupna konsoli.