Branża gier PC będzie warta 35 miliardów dolarów do 2018 roku, twierdzi Open Gaming Alliance
Open Gaming Alliance, grupa biznesowa związana z grami, przewiduje, że do 2018 roku branża gier PC warta będzie około 35 miliardów dolarów.
bigboy177 @ 04.03.2015, 13:47
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, mob, inne, sprzęt, psv, ps4, xbox one, free 2 play
Open Gaming Alliance, grupa biznesowa związana z grami, przewiduje, że do 2018 roku branża gier PC warta będzie około 35 miliardów dolarów. Obecnie szacuje się, iż warta jest ona nieco mniej, a dokładniej 26 miliardów.
Trzeba uczciwie przyznać, że w ostatnim czasie branża growa mocno się rozwija. Pojawia się mnóstwo indyków oraz produkcji free-to-play, nie brakuje też wysokobudżetowych projektów AAA. W rezultacie, Open Gaming Alliance, na podstawie danych zgromadzonych przez firmę analityczną DFC Intelligence, przewiduje iż do 2018 roku w grach PC będą krążyć pieniądze warte 35 miliardów dolarów, czyli ponad 100 miliardów złotych! Same gry, choć ważne, nie będą jedynym elementem wpływającym na wzrost wartości naszej branży. Duże znaczenie ma także mieć scena eSportowa, dynamicznie się obecnie rozwijająca.
Co ciekawe, Open Gaming Alliance sądzi, iż konsole do 2018 roku będą się rozwijać, dobijając do 30 miliardów dolarów, a następnie rozpocznie się delikatny spadek. Kieszonsolki będą natomiast bezustannie tracić na sile, oddając rynek urządzeniom mobilnym.
"W ciągu ubiegłego roku wzrost wartości rynku PC spowodowany był głównie zaakceptowaniem tej platformy w Azji. Szacujemy, że istnieje obecnie około 86 milionów graczy poza Azją, która według nas napędza rynek", powiedział analityk DFC Intelligence, David Cole, w rozmowie z redakcją portalu VentureBeat.
"To są konsumenci, którzy napędzają sprzedaż nie tylko oprogramowania, ale także sprzętu PC, kupują oni bowiem kosztowne podzespoły potrzebne do grania, oglądania i nagrywania gier".
Na koniec niewielki wykres, ukazując wartość rynku gier, wedle platformy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler