Studio Crytek twierdzi, że coraz trudniej zaimponować w branży oprawą graficzną

Studio Crytek charakteryzuje się tym, że oprawa graficzna w ich grach to absolutny top. Niemiecki zespół wyznacza standardy, choć wielu ludzi uważa, że pod względem mechaniki rozgrywki jego projekty kuleją.

@ 09.10.2014, 10:41
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, ps4, xbox one

Studio Crytek twierdzi, że coraz trudniej zaimponować w branży oprawą graficzną

Studio Crytek charakteryzuje się tym, że oprawa graficzna w ich grach to absolutny top. Niemiecki zespół wyznacza standardy, choć wielu ludzi uważa, że pod względem mechaniki rozgrywki jego projekty kuleją. Od premiery pierwszego Crysisa minęło sporo czasu, a w branży gier wideo coraz trudniej zaimponować oprawą graficzną, twierdzi Crytek.

Na temat oprawy graficznej w grach wideo i poziomu, jaki udało się osiągnąć w ostatnich latach postanowił opowiedzieć jeden z pracowników zespołu, niejaki Nicolas Shulz. Jego zdaniem wysokiej jakości grafika to rzecz powszednia.

"Sądzę, że dzięki postępom w jakości materiału, oświetlenia i animacji twarzy Ryse po raz kolejny w pewnym stopniu przekracza granice w grafice czasu rzeczywistego. Generalnie rzecz biorąc, w przeciwieństwie do czasów pierwszego Crysisa, jako przemysł osiągnęliśmy poziom jakościowy, przez który znacznie trudniej wprawić ludzi w osłupienie. Nadal są jednak pewne sfery, w których można poszukiwać. Z pewnością będziemy nadal przesuwać granice tak mocno, jak to tylko możliwe".

Niemieckie studio znane jest przede wszystkim z wybitnego oprogramowania graficznego w postaci Cry Engine. Zespół planuje rozwijać oraz wspierać to narzędzie, aby w kolejnych grach uzyskiwać jeszcze lepszą jakość oprawy wizualnej. Nicolas Shulz podkreśla również, iż studio koncentruje się nie tylko na jakości obrazu, ale również na usprawnieniu silnika tak, aby był bardziej przyjazny w programowaniu.

Jedną z ostatnich, wielkich premier spod szyldu Crytek było Ryse: Son of Rome, które debiutowało wraz z konsolą Xbox One, a ostatnio pojawiło się również na komputerach osobistych. Tytuł wyróżnia się z tłumu cudną oprawą graficzną, a jeden z ciekawszych jego zwiastunów możecie obejrzeć poniżej. Jeszcze dzisiaj przeczytacie naszą recenzję tegoż przedsięwzięcia.


Sprawdź także:
Crysis

Crysis

Premiera: 14 listopada 2007
PC, PS3, XBOX 360

Crysis to gra akcji przygotowywana przez studio Crytek, które na swoim koncie ma wspaniałą grę Far Cry. Od jej premiery Crytek stał się bardzo poważaną firmą, a każde ich...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdenilson   @   11:08, 09.10.2014
Powoli się wszystko zmienia. Powoli do łask wraca nacisk na grywalność, a nie tworzenie gier benchmarków.
0 kudosFox46   @   12:19, 09.10.2014
Trudno żeby było inaczej, tylko dzieciaczki jarają się cudowna grafiką kosztem do dupy gamepleya. Choć graczy w różnym wieku nie brakuję.
Crytek za późno zrozumiał swój błąd
0 kudosKreTsky   @   12:32, 09.10.2014
I teraz za to płacą. Może na przyszłość wyciągną wnioski, jak dożyją ;]