Uncharted 4 - 1080p i 60 FPS priorytetem dla Naughty Dog

Choć już o dłuższego czasu wiemy, że Uncharted 4: A Thief's End zadziała w 60-klatkach na sekundę przy rozdzielczości Full HD, to studio Naughty Dog postanowiło jeszcze raz potwierdzić wspomniane parametry, jednocześnie dodając, że dążenie do ich osiągnięcia jest priorytetem.

@ 21.07.2014, 21:40
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
ps4

Uncharted 4 - 1080p i 60 FPS priorytetem dla Naughty Dog

Choć już o dłuższego czasu wiemy, że Uncharted 4: A Thief's End zadziała w 60-klatkach na sekundę przy rozdzielczości Full HD, to studio Naughty Dog postanowiło jeszcze raz potwierdzić wspomniane parametry, jednocześnie dodając, że dążenie do ich osiągnięcia jest priorytetem.

Przypomnijmy, że Naughty Dog niedawno skończyło pracę nad odświeżoną wersją The Last of Us, która także zadziała w 60-klatkach i 1080p. Jak twierdzi Arne Meyer, specjalista od kontaktów ze społecznością, portowanie przygód Joela i Ellie na PlayStation 4 bardzo pomogło studiu zrozumieć, jakie pokłady mocy drzemią w najnowszej konsoli od Sony i jak je optymalnie wykorzystać.

"Sądzę, że to [60 klatek i 1080p - dop. red.] jest coś, co chcemy osiągnąć na tej generacji. To jedno z założeń, które postawiliśmy sobie w trakcie budowania silnika dla gier na PlayStation 4. Udało się z The Last of Us: Remastered, więc dlaczego miałoby być inaczej w przypadku Uncharted 4?" - tłumaczy Meyer.

Uncharted 4 zaprezentowane zostało na tegorocznych targach E3. Tytuł nie posiada jeszcze oficjalnej daty premiery.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   21:58, 21.07.2014
To będą mieli cholernie trudne zadanie, mimo iż gra nie jest sandboxem ( było by to w 100% nie możliwe uzyskać 60 klatek) i jeszcze zapewne będą chcieli by gra wyglądała lepiej niż The Order 1886.
"Udało się z The Last of Us: Remastered, więc dlaczego miałoby być inaczej w przypadku Uncharted 4?"
Choć pan Meyer trochę idiotyczne porównanie dał przytaczając The Last Of US: Remaster to nie to samo od tego zacznijmy. Bo TLOU: Remster to fundament ze starej generacji który wystarczyło trochę podbudować, a jak wiemy graficznie ten Remaster opadu szczeny nie robi.

Zaś Uncharted 4 ma wyglądać lepiej niż The Order 1886 i tu kosztem właśnie tej lepszej grafiki uzyskanie 60 klatek graniczy z cudem. Bo ciężko jest połączyć lepszą oprawę graficzną i przy okazji uzyskać przy tym 60 klatek. No chyba że to bujda na kołkach i U4 będzie wyglądał nieco lepiej od The Order 1886.
No chyba że cały haczyk tkwi w silniku graficznym który bądź co bądź np: będzie z poprzedniej generacji(a nie robionym od podstaw na potrzeby gry i PS4) a jest po prostu mocno modyfikowany. Jak np: Unreal Engne 3
0 kudosKrru   @   06:43, 22.07.2014
Ciągle 1080p i 60fps... Pff...
0 kudosUxon   @   09:09, 22.07.2014
Jeśli mechanika gry i fabuła będą do rzyci to miliardy klatek i tysiące fps'ów im nie pomogą. Chociaż znając dzisiejsze, jak w tytule, priorytety.....
0 kudosKreTsky   @   13:52, 22.07.2014
Teraz to się stało dla wszystkich wyznacznikiem i każdy będzie chciał osiągać te parametry. Czy wyjdzie, to się okaże, chociaż dla mnie też bardziej istotne, żeby gra była fajna i wciągająca.
0 kudosFox46   @   17:53, 22.07.2014
Cytat: KreTsky
Teraz to się stało dla wszystkich wyznacznikiem i każdy będzie chciał osiągać te parametry. Czy wyjdzie, to się okaże, chociaż dla mnie też bardziej istotne, żeby gra była fajna i wciągająca.


Nie oszukujmy się 80% gier nie będzie miało 60 klatek, ciężko mają uzyskać 1080p a Developerzy myślą o 60 klatkach w grach AAA. Chyba tylko proste gierki typu Arcade/Indie i mocno liniowe (korytarzowe gry AAA) będą mogły się starać o dobicie do pułapu 60 klatek (czyli blisko blisko ale jeszcze nie to)
Podobnie było w InFamusie: Second Son z tym że tutaj było wiele zaczerpniętych rozwiązań z wcześniejszych odsłon. A 60 klatek się nie udało osiągnąć, było tylko 50Fps i niżej (spadki do 30 i nie spadało niżej).
0 kudosLucas-AT   @   00:26, 23.07.2014
Powinni celować w betonowe 30 klatek i cały nacisk położyć na grafikę. Uncharted nie potrzebuje 60 klatek - w te gry na PS3 grało się wyśmienicie tak czy owak, a to właśnie oprawa jedynki w 2007 roku budziła respekt.
0 kudosFox46   @   01:45, 23.07.2014
Cytat: Lucas-AT
Powinni celować w betonowe 30 klatek i cały nacisk położyć na grafikę. Uncharted nie potrzebuje 60 klatek - w te gry na PS3 grało się wyśmienicie tak czy owak, a to właśnie oprawa jedynki w 2007 roku budziła respekt.


Też tak uważam, jeżeli będzie załóżmy te 60 klatek to z pewnością gra nie będzie wyglądała lepiej od The Order 1886, tedy ich obiecanki z pierwszej zapowiedzi E3 iż taka poziom graficzny jak na zapowiedzi odejdzie mocno w zapomnienie.

Aczkolwiek wolałbym by zmienili co nieco w samym gameplayu niż kładli nacisk tylko i wyłącznie na oprawę graficzną. Mnie tylko ciekawi czy to będzie np: Naughty Dog Engine 4.0
Bo z tego co mi wiadomo to The Last of Us jechał na silniku Naughty Dog Engine 3.0 czyli na tym z Uncharted 3. A samo Uncharted 4 raczej będzie już chyba na nowym silniku, bo jakby nie było Seria Uncharted jechała na modyfikowanym Naughty Dog Engine (Stary z 2007 roku potem tylko modyfikowany na potrzeby Uncharted 2 i 3)
Dodaj Odpowiedź