The Evil Within w Japonii będzie ocenzurowane!
The Evil Within, świetnie zapowiadający się survival horror studia Tango GameWorks, jest grą pełną przemocy.
bigboy177 @ 08.07.2014, 16:37
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one
The Evil Within, świetnie zapowiadający się survival horror studia Tango GameWorks, jest grą pełną przemocy. Z tego właśnie powodu tytuł dostał kategorię wiekową PEGI 18 w Europie i sięgną po niego wyłącznie osoby pełnoletnie. W Japonii natomiast sprzedawane będą dwa wydania.
Pierwsze ze wspomnianych wydań jest lekko przycięte, a w rezultacie, deweloperom udało się zdobyć kategorię CERO D, czyli po pudełko z grą sięgną osoby posiadające przynajmniej 17 lat. Aby dostać wersję oznaczoną symbolem CERO Z (przynajmniej 18 lat), należy pobrać specjalne DLC, usuwające cenzurę. Skąd ta decyzja? Dlaczego Bethesda zdecydowała się skomplikować życie graczom? Przedstawiciel korporacji, generalny manager terytoriów Azji, Tetsu Takahashi, postanowił wyjaśnić sprawę.
"Jeśli byśmy przygotowali wersję taką samą, jak na zachodzie, otrzymałaby kategorię CERO Z [18+], chcieliśmy wydać taką grę, jaką przygotowali deweloperzy", zaczyna wyjaśnienia Takahashi, rozmawiając z ekipą Famitsu. "To niestety ograniczyłoby sprzedaż oraz reklamę, więc stracilibyśmy szansę dotarcia do możliwie jak największego grona klientów".
Twórcy jednak znaleźli rozwiązanie jak zadowolić klientów i jednocześnie nie ograniczać zasięgu gry. Pomocne okazało się w tym przypadku DLC, nazwane "Gore Mode".
"The Evil Within będzie miało dwie kategorie CERO D i CERO Z, obie przejdą inspekcje CERO, ale wersja sklepowa będzie dostępna wyłącznie jako CERO D. Ci, którzy złożą zamówienie na grę mogą otrzymać wersję CERO Z, pobierając Gore Mode".
"Rozmawialiśmy z Mikami [Shinji] na temat tego, czy kategoria CERO D nie wpłynie na The Evil Within, zrodził się wtedy pomysł zrobienia tego właśnie w ten sposób".
Na koniec Takahashi wyraził zadowolenie z ogromnego zainteresowania grą. Mnóstwo ludzi zdecydowało się bowiem na złożenie zamówienia przedpremierowego na nią (premiera pod koniec sierpnia).
Co myślicie o powyższym? Niezły pomysł, prawda? Zastanawia mnie tylko czy DLC będzie udostępniane darmowo, czy nasi japońscy koledzy będą musieli dopłacać za coś, co w innych częściach globu będzie dostępne od razu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler