Xbox One vs. PS4: Sony wie czemu ich konsola wygrywa

Premiera nowej konsoli Sony poszła bardzo dobrze. Sprzęt sprzedaje się świetnie i póki co ma przewagę nad konkurencyjną platformą Microsoftu.

@ 04.02.2014, 16:04
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4, xbox one

Xbox One vs. PS4: Sony wie czemu ich konsola wygrywa

Premiera nowej konsoli Sony poszła bardzo dobrze. Sprzęt sprzedaje się świetnie i póki co ma przewagę nad konkurencyjną platformą Microsoftu. Różnica, wedle ostatnich doniesień, to mniej więcej milion egzemplarzy. A w czym tkwi sekret sukcesu PlayStation 4? Fergal Gara, dyrektor marketingu w brytyjskim oddziale Sony, uważa, że jest ich kilka.

Podczas rozmowy z ekipą Gamespotu, Gara stwierdził, że największym atutem konsoli jest to, że jej twórcy dokładnie słuchali graczy i deweloperów. Starali się przygotować taki produkt, jakiego oczekiwało społeczeństwo. Nie chcieli robić nic na siłę, wprowadzać niepotrzebnych rewolucji. Dzięki temu udało się osiągnąć przewagę nad konkurencyjnym Xboksem One.

"Spędziliśmy pięć lat słuchając deweloperów, słuchając tego, co chcą w urządzeniu następnej generacji." - powiedział Gara.

"To naprawdę proste. Łatwiej jest tworzyć, przygotowaliśmy opakowanie i moc, jakiej chcą deweloperzy. Mamy produkt, który posiada właściwą cenę dla właściwego odbiorcy, co zapewniło nam odpowiedni start. Wydaje nam się, że poradziliśmy sobie z tym bardzo dobrze."

Xbox One vs. PS4: Sony wie czemu ich konsola wygrywa
Myślę, że cena rzeczywiście jest tutaj bardzo istotna. Wielu graczy nie chce płacić za Kinecta drugiej generacji, bo na dłuższą metę, osoby, którym nie zależy na fitnessach i innych podobnych tytułach, nie będą z niego korzystać. Bajery pokroju poleceń głosowych szybko wytracą atrakcyjność, prawda? Mimo to Gara nie zamierza nie doceniać przeciwnika. Aby zwyciężyć, Sony musi bezustannie walczyć o klientów.

"Na tym nie poprzestaniemy. Silny start jest bezcenny, ale to nie koniec dla nas. W tym momencie życia PlayStation 3, w stosunku do Xboksa 360, nawet nie byliśmy na rynku. Byliśmy 16 miesięcy do tyłu. Wiele można jednak osiągnąć, nawet w przypadku słabego startu - my taki przecież mieliśmy ostatnim razem."

Jak zauważył Gara, start jest ważny, ale nie najważniejszy. Xbox One może w każdej chwili zdobyć przewagę, musi tylko... no właśnie. Jak myślicie co musiałby zrobić Microsoft aby ich konsola znajdowała więcej nabywców, aniżeli konkurencyjne PlayStation 4? Dajcie znać w komentarzach, poniżej.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosderm   @   18:01, 04.02.2014
Faktycznie,kinect dorzucony na siłę przez producenta to nie jest najlepszy pomysł i powinno zostać tak jak do tej pory czyli powinien być opcją a nie podstawą zestawu.Wcześniej nie był mi do niczego potrzebny i bardzo wątpię żeby to miało się zmienić,jak dla mnie to całkowicie zbędny gadżet,ot taka ciekawostka,która w żadnym razie nie powinna być niezbędna.Jakoś nie widzę swojej skromnej osoby wygłupiającej się przed telewizorem i skaczącej jak małpa,no chyba że po sporej dawce napojów wyskokowych Uśmiech . Niestety MS nie pozostawił wyboru więc przy ewentualnym kupnie nowej konsoli będę się bardziej zastanawiał nad PS4 bo przede wszystkim jest tańsza i wydajniejsza.Gdyby tyko pad od x-klocka działał na maszynce Sony...
0 kudossamotnyy   @   19:04, 04.02.2014
żeby xklocek sprzedawał się lepiej powinni zrobić zestawy bez kinkieta (kinekta)
0 kudosJ3DAJ   @   19:30, 04.02.2014
Cytat: bigboy177
Jak zauważył Gara, start jest ważny, ale nie najważniejszy. Xbox One może w każdej chwili zdobyć przewagę, musi tylko...
Uuu... byłoby tego całkiem sporo.

Zacznijmy od drastycznej obniżki ceny względem PS4 oraz pozbycia się kinecta z pudełka konsoli. Na drugim miejscu jest polityka Microsoftu odnośnie dysku, zezwolić na własnoręczna wymianę na dowolny dysk 2.5 calowy, szczególnie gdy gry next gen'owe mają zajmować po 50 GB...
Następnie mamy system i czasy instalacji gier oraz nieporęcznie zaprojektowane menu kafelkowe, które na ekranie dotykowym jak i przy sterowaniu myszką sprawdza się powiedźmy ok, niestety nie można tego powiedzieć o sterowaniu padem.
Na końcu wypadałoby przeprojektować wygląd na coś konkretniejszego niż odtwarzacz VHS, oraz zmniejszyć rozmiary Szczęśliwy.

Oczywiście do tego wszystkiego: Gry, gry, gry i jeszcze raz gry. Tego życzę obu konsolom, teraz producenci nie są tak ograniczeni jak to miało miejsce w 7 generacji. Niech pokażą nam na co ich stać.
0 kudosFox46   @   01:41, 05.02.2014
Cytat: Lucas-AT

Jak dla mnie to hardware gra największą rolę. Różnica w cenie jest niewielka - na Zachodzie te 100 euro/dolarów to jak dla nas 100zł. Już teraz wiadomo, że multiplatformy na X1 będa wyglądać gorzej względem edycji na PS4 i to będzie większa różnica niż pomiędzy X360 i PS3. To największy argument przemawiający za zakupem PS4.

Gdyby MS w konsoli umieścił bebechy w cenie 499 euro bez Kinecta to ta maszyna by zdeklasowała PS4 pod względem wydajności. Kinect mógłby być tylko dodatkowym urządzeniem, tym bardziej, że teraz jest używany tylko do przeglądania menu, a cierpią na tym gry.


No właśnie nie bardzo zobacz jak mocny miał procek PS3 a jak wyglądały na nim gry Multiplatformowe. A jak wyglądały EXy. Uważam że różnice miedzy Multiplatformowymi grami nie będzie jakaś kolosalna między PS4 a XO, w Exach PS4 dopiero pokaże pazur. Więc jakiegoś super uber przeskoku nie ma. W szczególności że Developerzy nie będą dzielili na lepszych i gorszych graczy.
Chodzi mi oto że wiadomo jakieś małe detale będą cechowały że na PS4 multiplatformowa gra wygląda lepiej (tak jak na X360 a PS3)
Ale nie będzie to widać aż tak bardzo żeby móc powiedzieć na PS4 mamy super wypas gafę a XO mocno odstaję, tak to tylko w Exach będzie.
Co do reszty masz rację ale MS musiałby wtedy dokładać do każdej konsoli jak to rzekomo robi SONY wszak jak SONY twierdzi z każdego sprzedanego egzemplarza PS4 "dokładają ze swojej kieszeni". By konsola była tańsza.

TOPIC:
To w ogóle nie jest problem sprawić by Dashbard był bardziej przyjazny dla pada jak i Kinecta taki problem to nie problem. Lecz MS zrobił to świadomie(specjalnie tylko pod Kinecta tak by nim się poruszać a nie padem). Udało im się rezygnować z głupiej polityki MS, to bez problemu udało by im się zrobić Dashbarda przyjaznego dla pada.
0 kudosLucas-AT   @   02:49, 05.02.2014
Cytat: Fox46
No właśnie nie bardzo zobacz jak mocny miał procek PS3 a jak wyglądały na nim gry Multiplatformowe. A jak wyglądały EXy. Uważam że różnice miedzy Multiplatformowymi grami nie będzie jakaś kolosalna między PS4 a XO, w Exach PS4 dopiero pokaże pazur. Więc jakiegoś super uber przeskoku nie ma. W szczególności że Developerzy nie będą dzielili na lepszych i gorszych graczy.

PS3 i X360 to zupełnie inne architektury. PS4 i X1 to niemal to samo, dlatego liczby na papierku będą idealnie odzwierciedlone w praktyce. Różnice w grach multiplatformowych nie będą kolosalne, jak to ująłeś, ale będą większe niż w poprzedniej generacji. Widać to już teraz po Battlefield 4 (gdzie X1 ma tylko 720p, gorszy framerate, mniejszą wyrazistość dalszej scenerii i gorsze wygładzanie krawędzi), Call of Duty: Ghosts (720p vs. 1080p) czy Tomb Raider (30FPS vs. 60FPS). W poprzedniej generacji różnice były kosmetyczne (z kilkoma wyjątkami jak Bayonetta) i trzeba było się przyjrzeć. Teraz nie będą kolosalne, ale będą widoczne gołym okiem.
0 kudosKreTsky   @   04:16, 05.02.2014
Dokladnie, teraz bedzie mialo wieksze znaczenie wykorzystanie mocy, niz to jak gra zostanie napisana pod dana konsole. Po multiplatformach bedzie widac, ktora konsola jest faktycznie wydajniejsza. Ludzie beda mogli sie popisac przy exach, bo tak faktycznie bedzie sie liczylo jak gra zostanie zrobiona od zera.
A takie bajery glosowe moim zdaniem nie sa zadnym argumentem do zakupu konsoli. Ja bym raczej nie gadal do tv, tylko uzywal pada tak czy siak.
0 kudosFox46   @   12:31, 05.02.2014
Ja też bym używał Pada tylko Kinect odchodzi u mnie w niepamięć. PS4 nie kupuje teraz bo po prostu nie ma w co grać, no i mam PS3 i Xboxa 360 bez sensu by było jeszcze na nich nie grac gdy wychodzą na nie gry .
Sens kupowania nawej generacji jet najlepszy kiedy stara generacja przestaje być wspierana multipolatformami a na rynku pozostaję tylko Nowa generacja i PC.To jest według mnie idealny momnet na kupno konsoli.
Jednymi słowy MS w Xo ma co poprawiać zapewne to zrobią ale jeszcze nie teraz, w tym roku powinny się ukazać ze 3-4 aktualizację (tak myślę). PS4 czeka to samo jedna aktualizacja za nami a to przecież początek.
0 kudosderm   @   13:29, 05.02.2014
Cytat: Lucas-AT
PS3 i X360 to zupełnie inne architektury. PS4 i X1 to niemal to samo, dlatego liczby na papierku będą idealnie odzwierciedlone w praktyce. Różnice w grach multiplatformowych nie będą kolosalne, jak to ująłeś, ale będą większe niż w poprzedniej generacji. Widać to już teraz po Battlefield 4 (gdzie X1 ma tylko 720p, gorszy framerate, mniejszą wyrazistość dalszej scenerii i gorsze wygładzanie krawędzi), Call of Duty: Ghosts (720p vs. 1080p) czy Tomb Raider (30FPS vs. 60FPS). W poprzedniej generacji różnice były kosmetyczne (z kilkoma wyjątkami jak Bayonetta) i trzeba było się przyjrzeć. Teraz nie będą kolosalne, ale będą widoczne gołym okiem.


Dokładnie tak samo to widzę.Procesor Cell zastosowany w PS3 teoretycznie jest wydajniejszy od PowerPC jednak praktyka pokazała coś całkiem innego.Gry multiplatformowe wyglądały ładniej na X-boxie,Cell jest dużo trudniejszy w programowaniu.
W tej chwili obie platformy mają bardzo podobną specyfikację i drobne różnice przemawiają na korzyść PS4.
0 kudospetrucci109   @   13:46, 05.02.2014
Mnie się z kolei wydaje, że te drobne różniece sprzętowe nie będą wyznacznikiem tego, która konsola będzie się sprzedawać lepiej. Zadecydują o tym przede wszystkim exclusivy za jakiś czas, jak będzie ich juz trochę więcej niż teraz. Wtedy ktoś kto będzie siś przymierzał do zakupu konsoli będzie patrzył pod kontem tego jakie gry bardziej go interesują i którą konsolę w związku z tym wybierze.
0 kudosLucas-AT   @   14:19, 05.02.2014
Różnice wcale nie są takie drobniutkie, bo w przypadku karty grafiki to jednak:

- 1,84 TFLOPS vs. 1,18 TFLOPS
- 1152 jednostki shaderów vs. 768
- 72 jednostki teksturujące vs. 48
- 32 jednostki ROP vs. 16
- 64 jednostki ACE vs. 16

W przypadku RAMu:

- 8GB GDDR5 5500 MHz 176 GB/s vs. 8GB DDR3 2133 MHz 68 GB/s.

Co prawda X1 ma jeszcze 32MB ESRAM 204 GB/s, ale wątpię by ta kość wiele wskórała.

Różnica jest o wiele większa niż w poprzedniej generacji. Tak naprawdę w poprzedniej generacji tych różnic prawie nie było. GTA V działa niemal identycznie na PS3 i X360. Crysis 3 to samo. Jak dla mnie to nic dobrego - lepiej jak dwie konsole są porównywalne, wtedy deweloperzy nie szukają wspólnego mianownika i potencjał obu platform jest wykorzystywany. Ale petrucci109 ma rację - technikalia nie wpłyną na sprzedaż, tylko gry i marketing. Zawsze tak było. Ale zależy też co kto rozumie pod pojęciem gry, bo jeśli mam wybierać pomiędzy 720p a 1080p to jasne, że wybieram gry z 1080p.
0 kudosJ3DAJ   @   15:28, 05.02.2014
Cytat: Lucas-AT
Tomb Raider (30FPS vs. 60FPS).
Nie tylko FPS, grafika również i nie wielu tak naprawdę się przyglądało jak bardzo.


Obrazek



Obrazek

Screeny pochodzą z porównania wszystkich wersji przez IGN
Różnice są widoczne gołym okiem i nie trzeba ich długo szukać.

Cytat: derm
Dokładnie tak samo to widzę.Procesor Cell zastosowany w PS3 teoretycznie jest wydajniejszy od PowerPC
Cytat: Lucas-AT
PS3 i X360 to zupełnie inne architektury.
Zarówno PS3 jak i X360 posiada procesor wykonany w architekturze PowerPC, różnice o które wam chodzi wynikają z innej budowy, jednak architektura jest ta sama. Cell(PS3) posiada 1 procesor główny PPE oraz 8 rdzeni SPE (z czego jeden jest fabrycznie nieużywany) Xenon(X360) ma 3 lekko zmodyfikowane rdzenie PPE z których każdy obsługuje dwa wątki jednocześnie (razem 6). Oba procesory powstały przy współpracy z IBM i łączy je więcej niż wam się wydaje. Puszcza oko

Więcej informacji na ten temat możecie znaleźć tu: Cell, Xenon
0 kudosderm   @   21:51, 05.02.2014
Cytat: J3DAJ
Cytat: Lucas-AT
Tomb Raider (30FPS vs. 60FPS).
Nie tylko FPS, grafika również i nie wielu tak naprawdę się przyglądało jak bardzo.


Obrazek



Obrazek

Screeny pochodzą z porównania wszystkich wersji przez IGN
Różnice są widoczne gołym okiem i nie trzeba ich długo szukać.

Cytat: derm
Dokładnie tak samo to widzę.Procesor Cell zastosowany w PS3 teoretycznie jest wydajniejszy od PowerPC
Cytat: Lucas-AT
PS3 i X360 to zupełnie inne architektury.
Zarówno PS3 jak i X360 posiada procesor wykonany w architekturze PowerPC, różnice o które wam chodzi wynikają z innej budowy, jednak architektura jest ta sama. Cell(PS3) posiada 1 procesor główny PPE oraz 8 rdzeni SPE (z czego jeden jest fabrycznie nieużywany) Xenon(X360) ma 3 lekko zmodyfikowane rdzenie PPE z których każdy obsługuje dwa wątki jednocześnie (razem 6). Oba procesory powstały przy współpracy z IBM i łączy je więcej niż wam się wydaje. Puszcza oko

Więcej informacji na ten temat możecie znaleźć tu: Cell, Xenon


Nie wydaje się.Co prawda Cell bazuje na architeturze PowerPC,jednak ich budowa zasadniczo się różni.
0 kudosJ3DAJ   @   02:29, 06.02.2014
Cytat: derm
Co prawda Cell bazuje na architeturze PowerPC
Nie bazuje, a jest. Uśmiech
"The Power Processing Element is a microprocessor designed by IBM for use primarily in the game consoles Playstation 3 and Xbox 360. It is a 64-bit, dual-threaded, PowerPC architecture. "
Cytat: derm
jednak ich budowa zasadniczo się różni
Tak, dokładnie i te różnice rozpisałem wyżej. Chyba jednak popełniłem błąd używając słowa budowa, miałem bardziej na myśli układ. Zaś procesor który pojawił się w X360 jest dosłownie przerobioną wersją procesora Cell.
"The PPE was designed specifically for the Cell processor but during development, Microsoft approached IBM wanting a high performance processor core for its Xbox 360. IBM complied and made the tri-core Xenon processor, based on a slightly modified version of the PPE." Uśmiech

Finalnie wyszło na to że łatwiej się pracuje z 3 rdzeniowym PPE niż PPE i SPE oddzielnie, dlatego wyszło jak wyszło. Jednak w obu przypadkach musiało się to całkowicie nie sprawdzić skoro, zarówno Microsoft jak i Sony zrezygnowali z tego pomysłu w 8 generacji. Puszcza oko
0 kudosderm   @   09:04, 07.02.2014
PowerPC opracowali Apple,IBM i Motorola natomiast Cell to pomysł Sony,Toshiby i IBM.Owszem,do budowy tych procesorów posłużyła architektura PowerPC jednak ich konstrukcja bardzo się różni i nie można twierdzić,że te procesory to to samo.To dwie odrębne jednostki.
0 kudosJ3DAJ   @   02:38, 11.02.2014
Cytat: derm
PowerPC opracowali Apple,IBM i Motorola natomiast Cell to pomysł Sony,Toshiby i IBM.Owszem,do budowy tych procesorów posłużyła architektura PowerPC jednak ich konstrukcja bardzo się różni i nie można twierdzić,że te procesory to to samo.To dwie odrębne jednostki.
I to się zgadza, piszemy o tym samym w tej chwili. Wcześniej popełniłeś drobne błędy które są jednak dość istotne, dlatego Cię poprawiłem Puszcza oko
Dodaj Odpowiedź