Twórcy Titanfall uważają, że swoboda ruchu w grze ogranicza liczbę graczy

Na mapach w grze Titanfall przebywać może jednocześnie maksymalnie 12 osób, podzielonych na dwie ekipy.

@ 10.01.2014, 12:24
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox 360, xbox one

Twórcy Titanfall uważają, że swoboda ruchu w grze ogranicza liczbę graczy

Na mapach w grze Titanfall przebywać może jednocześnie maksymalnie 12 osób, podzielonych na dwie ekipy. Liczba ta jest relatywnie mała, ale twórcy uważają, że podniesienie jej uczyniłoby zabawę bardzo chaotyczną i niemożliwą do ogarnięcia. Wszystkiemu winna jest swoboda poruszania się, w debiutanckim projekcie studia Respawn Entertainment można bowiem biegać po dachach, skakać po ścianach i dewastować otoczenie we wnętrzu Tytana - na polu bitwy dzieje się bardzo dużo i to przy ograniczonej liczbie wojujących osób.

"Im więcej mamy graczy, tym mniej komfortowo się gra." - powiedział główny projektant gry, Justin Hendry, podczas rozmowy z ekipą Polygon. "W porównaniu z innymi grami, w których siedzisz w miejscu i pilnujesz dwóch wejść, w Titanfall przeciwnik może wparować przez okno za tobą, może wejść przez okno po lewej, albo zaatakować od przodu, może wyjść po schodach, albo przez drzwi, albo jakkolwiek inaczej."

"Chodzi o to, że jest pięć kierunków, z których możesz zostać zlikwidowanym, a im więcej graczy, tym większa szansa, że zostaniesz zabity od tyłu, co istotnie utrudnia kontrolowanie tego, co dzieje się na ekranie."

W tym momencie wypada wspomnieć, że na mapie są też żołnierze kontrolowani przez sztuczną inteligencję, co, w połączeniu z normalnymi graczami, podnosi liczbę biegających po ekranie jednostek do 50-tki. SI nie jest jednak tak skuteczna, jak człowiek, a w rezultacie nie wpływa destrukcyjnie na komfort zabawy. Deweloper, kończąc, podkreśla, że Titanfall jest czymś zupełnie nowym, a zatem nie należy go postrzegać takimi samymi kategoriami, jak np. Call of Duty, czy Battlefield. Czy rzeczywiście tak jest przekonamy się w marcu, kiedy produkcja trafi na półki sklepowe. Dostępna będzie wyłącznie dla posiadaczy komputerów PC oraz konsol Xbox 360 i Xbox One. Więcej informacji na jej temat znajdziecie oczywiście w naszej encyklopedii.


Sprawdź także:
Titanfall

Titanfall

Premiera: 11 marca 2014
PC, XBOX 360, XBOX ONE

Titanfall to debiutancka produkcja studia Respawn Entertainment utworzonego przez byłych pracowników Infinity Ward. Tytuł przeznaczony jest głównie do rozgrywek multiplay...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   17:16, 10.01.2014
W sumie to prawda aczkolwiek do 16 mogło by być. Bo więcej niż 16 to byłby chaos przecież tam można biegać po ścianach skakać wysoko no i używać Mechów.
Ktoś sobie to wyobraża wszystko na niedużych mapkach z 32graczami czy 64graczami ?? bo ja nie. Gra musiał by mieć paki pokroju Battlefielda, do tego całe zabudowane by móc wykorzystywać pełen potencjał gry. A to już by przecież zmieniało grę o 360 stopni jak o samej jej konstrukcji.
0 kudosMicMus123456789   @   18:14, 10.01.2014
Fox chyba logiczne, że im więcej graczy na mapie tym mapy były by wieksze jak np w BF.

Mnie osobiście nie przeszkadza ile osób może grać. I faktem jest, że tu ludzie by mocno nerwy tracili, bo pewnie co chwila ktoś dostawałby w plecy.
0 kudoswisniaboss   @   19:00, 10.01.2014
Ja tam nadal grywam w CS'a po 10 max w drużynie i dla mnie spoko. Nie liczy się ilu jest graczy na serwerze (może być 5v5, a nawet 32v32), lecz to czy to będzie grywalne, będzie czerpało się radochę z gry Uśmiech
0 kudosOgnistyNatsu   @   19:12, 10.01.2014
Ja tam lubię chaos gdzie masa graczy napiera na wroga a takie coś to ja podziękował Uśmiech spokojnie poczekam na destiny.
0 kudosFox46   @   00:58, 11.01.2014
Cytat: MicMus123456789
Fox chyba logiczne, że im więcej graczy na mapie tym mapy były by wieksze jak np w BF.


Niby tak ale z innego punktu widzenia tego z punktu mechaniki gry jak i samego silnika(hardware konsol przede wszystkim) już by tak wesoło mogło nie być. Zwłaszcza że gra trafia też na X360 i PS3 które względem XO i PS4 są ograniczone. Zrobienie rozgrywki na więcej graczy, poszerzenie map na to stać PS4 i XO ale X360 i PS3 już nie.
Chyba że było by dzielenie na lepszych i gorszych, ale tego raczej by już nikt nie chciał. I tego trzymają się twórcy.
0 kudosKreTsky   @   01:39, 11.01.2014
Tez mi sie wydaje, ze powinno byc chociaz te 16 osob na serwerze. 6/6 to jednak brzmi ubogo ;] Ja tez wole poczekac na Destiny ;]
Dodaj Odpowiedź