PlayStation 3 było nauczką dla Sony, PlayStation 4 jest jej wynikiem

Mark Cerny - główny architekt PlayStation 4, podczas specjalnej imprezy Sony, zorganizowanej z okazji zbliżającej się premiery konsoli - postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat next-gena korporacji oraz błędów z przeszłości.

@ 12.11.2013, 14:09
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps2, ps3, ps4

PlayStation 3 było nauczką dla Sony, PlayStation 4 jest jej wynikiem

Mark Cerny - główny architekt PlayStation 4, podczas specjalnej imprezy Sony, zorganizowanej z okazji zbliżającej się premiery konsoli - postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat next-gena korporacji oraz błędów z przeszłości. Cerny rozmawiał z ekipą portalu Polygon, która ciekawa była tego, jakie wnioski japoński gigant wyciągnął z poprzedniej generacji i dlatego PS4 jest tak bardzo podobne do komputerów.

"Z PlayStation 2 szło nam bardzo dobrze. Mieliśmy 75% udziałów na rynku, a wtedy pojawiło się PlayStation 3, które nie radziło sobie tak dobrze, głównie ze względu na - po stronie konsumentów - cenę konsoli. Mieliśmy więc z PlayStation 4 cel - przygotować coś, co jest znacznie bardziej przystępne od PlayStation 3."

"Od strony deweloperskiej PlayStation 3 miało reputację bycia skomplikowanym, jeśli chodzi o programowanie. Wiem to z pierwszej ręki, bo pracowałem nad jednym z tytułów startowych, chciałem mieć więc pewność, że PlayStation 4 będzie dużo łatwiejsze, że nie będzie trzeba się uczyć wszystkich szczegółów sprzętu, aby zrobić na niego grę. Będzie się dało po prostu urzeczywistnić swoją wizję." - powiedział Mark.

Ale czy ta prostota konstrukcji nie wpłynie na finalną moc konsoli? PlayStation 3 może było skomplikowane, ale trzeba przyznać, że gry na nie tworzone, do tej pory potrafią oczarować jakością oprawy wizualnej. Gdyby nie procesor Cell i jego potencjał, pewnie nie byłoby to możliwe. Cerny i na to ma odpowiedź.

"PlayStation 4 to najpotężniejsza konsola, jaką kiedykolwiek stworzono, a zatem myślę, że udało nam się znaleźć złoty środek pomiędzy mocą, a dostępnością."

Czy tak rzeczywiście jest, przekonamy się wkrótce, kiedy na rynku zadebiutuje nieco gier na next-gena Sony. Sama konsola trafi do sklepów już 15 listopada w USA, a 29 listopada w Polsce.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   15:49, 12.11.2013
Z tym ostatnim to trudno się zgodzić, bowiem Procesor Cell wyprzedził bardzo bardzo PCty na owe czasy no i jak już było pisane w newsie Cell oczarował jakością produktów. PS4 to taki średniej klasy PC owszem widać różnice między PS3 a PS4 że ten drugi jakościowo poleciał do przodu. Ale nie jest to jakieś BOOM, jak w przypadku PS2 a PS3 gdzie różnica była wprost kolosalna.

Do tego uważam że Cell gdyby został rozwijany w umiejętny sposób, czyli ulepszyli by procka z PS3 i wsadzili go do PS4 różnice by było widać.
Obawiam się że właśnie przez średniej klasy architekturę nowa generacja(XO,PS4) potrwa max 5-6 lat, czyli jakby nie było 2 lata krócej niż obecna (X360 i PS3).