PlayStation 3 było nauczką dla Sony, PlayStation 4 jest jej wynikiem
Mark Cerny - główny architekt PlayStation 4, podczas specjalnej imprezy Sony, zorganizowanej z okazji zbliżającej się premiery konsoli - postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat next-gena korporacji oraz błędów z przeszłości.
bigboy177 @ 12.11.2013, 14:09
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps2, ps3, ps4
Mark Cerny - główny architekt PlayStation 4, podczas specjalnej imprezy Sony, zorganizowanej z okazji zbliżającej się premiery konsoli - postanowił podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat next-gena korporacji oraz błędów z przeszłości. Cerny rozmawiał z ekipą portalu Polygon, która ciekawa była tego, jakie wnioski japoński gigant wyciągnął z poprzedniej generacji i dlatego PS4 jest tak bardzo podobne do komputerów.
"Z PlayStation 2 szło nam bardzo dobrze. Mieliśmy 75% udziałów na rynku, a wtedy pojawiło się PlayStation 3, które nie radziło sobie tak dobrze, głównie ze względu na - po stronie konsumentów - cenę konsoli. Mieliśmy więc z PlayStation 4 cel - przygotować coś, co jest znacznie bardziej przystępne od PlayStation 3."
"Od strony deweloperskiej PlayStation 3 miało reputację bycia skomplikowanym, jeśli chodzi o programowanie. Wiem to z pierwszej ręki, bo pracowałem nad jednym z tytułów startowych, chciałem mieć więc pewność, że PlayStation 4 będzie dużo łatwiejsze, że nie będzie trzeba się uczyć wszystkich szczegółów sprzętu, aby zrobić na niego grę. Będzie się dało po prostu urzeczywistnić swoją wizję." - powiedział Mark.
Ale czy ta prostota konstrukcji nie wpłynie na finalną moc konsoli? PlayStation 3 może było skomplikowane, ale trzeba przyznać, że gry na nie tworzone, do tej pory potrafią oczarować jakością oprawy wizualnej. Gdyby nie procesor Cell i jego potencjał, pewnie nie byłoby to możliwe. Cerny i na to ma odpowiedź.
"PlayStation 4 to najpotężniejsza konsola, jaką kiedykolwiek stworzono, a zatem myślę, że udało nam się znaleźć złoty środek pomiędzy mocą, a dostępnością."
Czy tak rzeczywiście jest, przekonamy się wkrótce, kiedy na rynku zadebiutuje nieco gier na next-gena Sony. Sama konsola trafi do sklepów już 15 listopada w USA, a 29 listopada w Polsce.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler