Scenariusz Call of Duty: Ghosts w rękach zdobywcy Oscara

Najnowsza odsłona cyklu Call of Duty wciąż owiana jest aurą tajemnicy, aczkolwiek ujawnione do tej pory informacje napawają optymizmem.

@ 21.05.2013, 06:46
Bartek "bat2008kam"
pc, ps3, xbox 360, ps4

Scenariusz Call of Duty: Ghosts w rękach zdobywcy Oscara

Najnowsza odsłona cyklu Call of Duty wciąż owiana jest aurą tajemnicy, aczkolwiek ujawnione do tej pory informacje napawają optymizmem. Dla większości graczy najważniejszą z nich było zapewnienie, że seria w końcu doczeka się nowego silnika, ale z pewnością znajdą się i tacy, którzy stwierdzą, że najistotniejszym elementem jest wątek fabularny. Druga z grup od teraz nie powinna mieć powodów do zmartwień. Scenarzysta Stephen Gaghan poinformował, że to właśnie on odpowiada za historię nadchodzącego Ghosts.

Zdobywca Oscara za dramat Traffic jest powszechnie uznawany za jednego z najlepszych pisarzy w Hollywood. Gaghan pracował z dziesiątkami znanych aktorów, wśród których znajdują się takie gwiazdy, jak Katie Holmes, George Clooney czy Michael Douglas. Zdolny filmowiec miał już wcześniej powiązania z rynkiem gier video – kilka lat temu współpracował z Nintendo, tworząc na jego prośbę spoty reklamowe promujące konsolę Wii.

Scenariusz Call of Duty: Ghosts w rękach zdobywcy Oscara

Sprawdź także:
Call of Duty: Ghosts

Call of Duty: Ghosts

Premiera: 05 listopada 2013
PC, PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, WIIU

Call of Duty: Ghosts to kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych serii strzelanek pierwszoosobowych. Jest to jednocześnie pierwsza część, która ukazała się na konsola...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosgregory16mix   @   08:44, 21.05.2013
No to mam nadzieję, że o zwroty akcji i nagłe problemy będą na każdym kroku. Niestety na rynku gier jeszcze koleś nie występował, więc pewności mieć nie można co do finalnego produktu.
0 kudosJackieR3   @   08:54, 21.05.2013
No i na ile jest to chwyt marketingowy serii która do scenariuszy i fabuły raczej nie przywiązywała wagi.
0 kudosgregory16mix   @   08:57, 21.05.2013
Nie przywiązuje? A MW - cała trylogia. Jedyne co olbrzymią liczbę graczy przyciągało do sklepu, to chęć zobaczenia co z bohaterami się stało. Więc w mojej ocenie - oczywiście w singlu - w CoD fabuła ma olbrzymie znaczenie.
0 kudosbat2008kam   @   09:25, 21.05.2013
Cytat: gregory16mix
Jedyne co olbrzymią liczbę graczy przyciągało do sklepu, to chęć zobaczenia co z bohaterami się stało.

Ja uważam, że graczy przyciągnął przede wszystkim napis "Call of Duty" na pudełku, zakrojona na szeroką skalę kampania promocyjna oraz wspaniały tryb wieloosobowy. Single to dla większości tylko dodatek. Nawet wśród moich ziomków są osoby, które mają kilka części CoD-a i nigdy nawet nie włączyły trybu dla pojedynczego gracza, albo przeszły max. 2-3 misje.

Nie wiedzą, co tracą.
0 kudosMicMus123456789   @   09:28, 21.05.2013
Ja uważam, że mimo wszystko jest to swego rodzaju chwyt marketingowy.
0 kudosFox46   @   11:12, 21.05.2013
Heheheh może kiedyś, on tego Oscara dostał kilkadziesiąt lat temu teraz to już jest tylko i wyłacznie chwyt marketingowy. Zresztą pisał scenariusz do Nintendo (do reklamówek pewnie) i zobaczcie jak Nintendo skończyło Szczęśliwy

Jak już Batman napisał ludzi przyciąga tylko marka że na pudełku piszę "Call of Duty" bo dam sobie głowę ściąć ze z tym Codem będzie identycznie jak z Tamtą generacja Coda czyli Raz będzie świeżo a potem kilka lat będzie powiew kiczu i stęchlizny. Do dziś w Codach są słynne błędy niepoprawione już długie lata.... wstyd i tyle.
0 kudosDaerdin   @   11:55, 21.05.2013
Cytat: Fox46
potem kilka lat będzie powiew kiczu i stęchlizny.
Nie wiem o czym mówisz, bo w tej serii NIGDY czegoś takiego nie było Uśmiech Przecież słaba gra nie dostawałaby ocen w granicach 8-9, a każda odsłona takie otrzymywała Uśmiech Świadczy też o tym fakt, że Call of Duty jest najpopularniejszą grą wszech czasów, w którą rokrocznie zagrywa się kilkanaście milionów osób.
0 kudosbat2008kam   @   12:06, 21.05.2013
Cytat: Fox46
on tego Oscara dostał kilkadziesiąt lat temu

Dostał go w 2001 roku. 2013-2001= 12 lat temu.
Cytat: Fox46
teraz to już jest tylko i wyłacznie chwyt marketingowy.

Byłby to chwyt marketingowy, gdyby trąbiło o tym Activision. Nic takiego nie miało jednak miejsca. Scenarzysta sam, z własnej woli, opublikował na Twitterze wpis, że pracuje nad scenariuszem Ghostsa.
Cytat: Fox46
Zresztą pisał scenariusz do Nintendo (do reklamówek pewnie) i zobaczcie jak Nintendo skończyło Szczęśliwy

Jego reklamówki promowały Wii i najwyraźniej były bardzo dobre, bo wówczas Nintendo sprzedało więcej konsol, niż Sony i Microsoft razem wzięci. A że dziś Ninny ma problemy przez SWOJĄ głupotę związaną z Wii U i falstartem 3DS-a, to inna sprawa...

Cytat: Fox46
Jak już Batman napisał ludzi przyciąga tylko marka że na pudełku piszę "Call of Duty" bo dam sobie głowę ściąć ze z tym Codem będzie identycznie jak z Tamtą generacja Coda czyli Raz będzie świeżo a potem kilka lat będzie powiew kiczu i stęchlizny.

Z tym jestem gotów się zgodzić. Ghosts będzie świeży, a kolejne części najprawdopodobniej będą odgrzewanymi kotletami. Inna sprawa, że wciąż będą to bardzo dobre dania, których w żadnym wypadku nie nazwałbym kiczem i stęchlizną.

Cytat: Fox46
Do dziś w Codach są słynne błędy niepoprawione już długie lata....

CoD nie jest tu wyjątkiem. Każda gra - szczególnie kładąca nacisk na sieciowe zmagania - ma mnóstwo problemów natury technicznej. Tak już jest i nic na to nie poradzimy. Możemy co najwyżej odjąć 1-2 punkty od oceny końcowej.
0 kudosDaerdin   @   12:08, 21.05.2013
Cytat: bat2008kam
Byłby to chwyt marketingowy, gdyby trąbiło o tym Activision. Nic takiego nie miało jednak miejsca. Scenarzysta sam, z własnej woli, opublikował na Twitterze wpis, że pracuje nad scenariuszem Ghostsa.
Tym samym wracamy do punktu wyjścia. Activision mogło nakazać scenarzyście opublikować ten wpis i mamy chwyt marketingowy ;)
0 kudosFox46   @   12:46, 21.05.2013
Cytat: Daerdin
Tym samym wracamy do punktu wyjścia. Activision mogło nakazać scenarzyście opublikować ten wpis i mamy chwyt marketingowy ;)


I tu się koło zamyka, wcale nie wykluczone że właśnie tak było, znając Activision nie można tego wykluczyć. Acti zawsze leciało na tak zwany HYPE to był i będzie zawsze czarny koń marki Call of Duty. Tak jak Był mega HYPE na Hansa Zimmera (że robi muzykę do gry ) też to opublikowali.

Cytat: bat2008kam

CoD nie jest tu wyjątkiem. Każda gra - szczególnie kładąca nacisk na sieciowe zmagania - ma mnóstwo problemów natury technicznej. Tak już jest i nic na to nie poradzimy. Możemy co najwyżej odjąć 1-2 punkty od oceny końcowej.


Tu się z tobą w 100% nie zgadzam, jest wyjątkiem bowiem żadna gra nie ma tych samych błędów przez X lata co seria Call of duty. Kiedy ostatnio widziałeś Freeze Glicha ?? ja dano nie widziałem w CODzie to jest standard występuję od 2007 do 2012 to jest WSTYD!! dosłownie wstyd żeby przez tyle lat nie poprawić standardowego błędu!!, baa błędów bo to tylko jeden z niewielu. To są błędy z początku generacji X360 i PS3 panie kolego. A my już mamy koniec generacji i dalej są takie błędy.

Więc sorry Call of duty nie raz pokazało że leci na kasę i czaruję biednych naiwnych dzieciaczków, którzy kupują ten kicz i dają się nabić w butelkę.
Co do Kiczu i stęchlizny to miałem na myśli że właśnie będzie pociskany graczom kit jak to bardzo się z części na część gra zmienia, co z tego że gra się sprzedaję, ale ogarnięci gracze nie kupią tego samego enty raz Poirytowany . Wyjątkiem był BO2 bo tam trochę nowości wniósł.
0 kudosguy_fawkes   @   12:47, 21.05.2013
Cytat: bat2008kam
Ja uważam, że graczy przyciągnął przede wszystkim napis "Call of Duty" na pudełku, zakrojona na szeroką skalę kampania promocyjna oraz wspaniały tryb wieloosobowy. Single to dla większości tylko dodatek. Nawet wśród moich ziomków są osoby, które mają kilka części CoD-a i nigdy nawet nie włączyły trybu dla pojedynczego gracza, albo przeszły max. 2-3 misje.

Nie wiedzą, co tracą.
Zgadzam się, a co więcej sam kupuję CoD-y właśnie dla singla. W multi trochę pogram, ale nie jest ono dla mnie najistotniejsze. Nie da się jednak ukryć, że marka to potężny magnes. Przecież dowodów na to jest pełno, choćby w postaci nadzwyczaj dobrej sprzedaży np. Aliens: Colonial Marines czy Resident Evil: Operation Raccoon City, które pomimo słabej jakości znalazły wielu nabywców dzięki napisowi na pudełku.
Cytat: Fox46
Raz będzie świeżo a potem kilka lat będzie powiew kiczu i stęchlizny
Owszem, są w CoD-ach sceny absurdalne, ale nie można im odmówić jednego: nawet jeśli eksploatują wytartą kliszę, to nadal potrafią zagrać na emocjach. Rozejrzyj się po rynku i grach, które chciały ten model rozgrywki skopiować: czy któraś z nich chociaż zbliżyła się do tego poziomu? Nie bardzo.

Wracając do najnowszej części i scenarzysty - oczywiście robi to wrażenie, ale swoją klasę trzeba ciągle udowadniać. Gra jest jednak innym medium niż film i operuje na troszkę innych środkach wyrazu. Po cichu mam nadzieję na kolejne trzęsienie ziemi w stylu pierwszego Modern Warfare, ale to raczej niemożliwe.
0 kudosgregory16mix   @   18:01, 21.05.2013
Z Foxem się nie kłóćcie, bo wie lepiej, albo jak woli, ma swoje zdanie i cokolwiek powiesz i tak to oleje. Przy każdym CoD mu to przeszkadza, że ma sukcesy mimo błędów w silniku.
Co do graczy, którzy w singla nie patrzą - rozumiem. Wszak ja nie lubię multi i też wielu się dziwi. Ja wolę poznawać fabuły, a to kogo, jak i ile ubije po drodze dla mnie ma mniejsze znaczenie. Nie mniej, fabuła w CoD zawsze zgniatała w fotel i tego nie można podważyć.
0 kudosHardKill   @   18:44, 21.05.2013
Spoko gregory16mix, ja też nie lubię, wręcz nie cierpię multi *_* wole fabułę Szczęśliwy
0 kudosJackieR3   @   06:10, 22.05.2013
No ja tak samo.Ale przyznam że fabuła w MW raczej mnie nie rusza.Ganiam teraz za jakimś Makarowem i nie wywołuje to u mnie wielkich emocji.
0 kudosdenilson   @   08:40, 22.05.2013
Może dzięki takiej kompetentnej osobie seria otrzyma solidny wiatr w żagle. Przez obecne kilka lat to był mocno oklepany shooter, który dzięki napisowi "Call of Duty" i marketingowi tak dobrze się sprzedaje.
Dodaj Odpowiedź