Ujawniono pierwszy horror oparty na technologi Unreal Engine 4 - Daylight

Zombie Studios, ekipa odpowiedzialna za środowe Special Forces: Team X czy też Blacklight Retribution, ujawniła nowy projekt - Daylight.

@ 08.02.2013, 05:55
Kamil "zvarownik" Zwijacz
pc

Ujawniono pierwszy horror oparty na technologi Unreal Engine 4 - Daylight

Zombie Studios, ekipa odpowiedzialna za środowe Special Forces: Team X czy też Blacklight Retribution, ujawniła nowy projekt - Daylight.

Jest to survival horror, który śmiga na Unreal Engine 4 i w chwili obecnej został zapowiedziany jedynie dla komputerów PC (premiera w tym roku na Steamie). Historia opowiada o kobiecie, która budzi się w nocy i okazuje się, że nie śpi spokojnie w domu, lecz znajduje się w opuszczonym zakładzie psychiatrycznym. Budynek nawiedzony jest przez duchy, które są pozostałością makabrycznych czynów sprzed lat. Zalatuje mi to mocno drugim sezonem serialu telewizyjnego - American Horror Story.

Gameplay opiera się na ciągłym uciekaniu, ewentualnie odstraszaniu zjaw. Kobieta nie posiada żadnej broni, ma przy sobie jedynie smartfona, dzięki któremu może oświetlić drogę, lub wykorzystać aplikacje typu GPS. Czasami po drodze znajdzie flarę, która nagłym wybuchem światła przegna duchy na jakiś czas. Twórcy zaznaczają jednak, że technologia, która pozwala teraz na świetne wykorzystanie światła i cieni, spowoduje taka grę tych elementów, że się zesr..., że się bardzo przestraszymy.

Ujawniono pierwszy horror oparty na technologi Unreal Engine 4 - Daylight

Pomysł na tytuł powstał w wyniku zabawy z nowym silnikiem, a sama produkcja będzie wymagała wielokrotnego przejścia, by poznać wszystkie jej tajemnice, gdyż historia dostarczana będzie za każdym razem w maleńkich kawałkach, a pomieszczenia generowane będą losowo.

Brzmi ciekawie, niestety nie mam w planach kupna nowego kompa, więc pewnie obejdę się smakiem.

Sprawdź także:
Daylight

Daylight

Premiera: 29 kwietnia 2014
PC, PS4

Daylight to gra z gatunku survival horror od studia Zombie, które na swoim koncie ma chociażby: Special Forces: Team X i Blacklight Retribution. Jest to jedna z pierwszyc...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbinio1   @   09:55, 08.02.2013
Może być nieźle. Trochę przypomniało mi to fatal frame.
0 kudoszbychu5511   @   10:00, 08.02.2013
binio1 Tak to coś w stylu fatal frame , jeżeli nie co sprawą że się bardzo przestraszymy, to na pewno zagram .
0 kudospawelecki96   @   11:34, 08.02.2013
Jeśli nie przeholują z wymaganiami to chętnie zagram. Nie miałem przyjemności grania w Fatal Frame, to może chociaż Daylight'em trochę nadrobię Puszcza oko
0 kudosdenilson   @   11:42, 08.02.2013
Zainteresował mnie ten projekt, ale i tak gra nie ruszy. Jednak UE 4 jest za nowym silnikiem by móc komfortowo grać.
0 kudosgregory16mix   @   14:57, 08.02.2013
Trzeba przejść kilkukrotnie... Dla mnie nieco bez sensu, ale być może się społeczności spodoba. Dodatkowo losowo będzie przydzielane co poznamy... Czyli w teorii można nie zobaczyć wszystkiego po kilku przejściach.
0 kudospscorpio   @   15:32, 08.02.2013
Tytuł mnie zaciekawił, więc jeśli mój komp to uciągnie, to pewnie zagram. Już dawno się nie bałem przy grze, a tu pewnie będzie okazja najeść się strachu Uśmiech
0 kudosFox46   @   16:47, 08.02.2013
Chyba bardziej każdego interesują wymagania gry na tym silniku aniżeli sama gra Szczęśliwy.
No ciekawe jakie będą te wymogi bo po UE4 można się spodziewać że wraz z kolejnym tytułem te wymagania nie będą jakoś super uber rosły w górę. Dopiero gdy będą aktualizowali silnik to można się spodziewać wzrostu wymogów.
0 kudosroxa175   @   18:44, 08.02.2013
Ciekawe czemu ta bohaterka nie ma możliwości czymś przywalić tym potworkom, to jest niesprawiedliwe, mogłaby ich pobić nawet tym smartfonem. Dumny
0 kudospawelecki96   @   18:49, 08.02.2013
Cytat: roxa175
Ciekawe czemu ta bohaterka nie ma możliwości czymś przywalić tym potworkom, to jest niesprawiedliwe, mogłaby ich pobić nawet tym smartfonem. Dumny
Tak jest straszniej. Masz świadomość, że jeśli coś się na ciebie rzuci w ciemności to możesz tylko uciekać, jesteś kompletnie bezbronna... W "Amnesii" się sprawdziło, więc może tutaj też podziała Puszcza oko
0 kudosroxa175   @   18:55, 08.02.2013
Cytat: pawelecki96
Tak jest straszniej. Masz świadomość, że jeśli coś się na ciebie rzuci w ciemności to możesz tylko uciekać, jesteś kompletnie bezbronna... W "Amnesii" się sprawdziło, więc może tutaj też podziała Puszcza oko
I właśnie w tej grze też mieliśmy pod ręką kamienie i inne rzeczy i to potworkom nie robiło żadnej krzywdy, trochę to jest dziwne. Dumny
0 kudoszvarownik   @   21:35, 08.02.2013
Cytat: roxa175
Ciekawe czemu ta bohaterka nie ma możliwości czymś przywalić tym potworkom, to jest niesprawiedliwe, mogłaby ich pobić nawet tym smartfonem. Dumny
Kobieta nie może bić zjaw i duchów, bo to zjawy i duchy (czyli nietykalne), to raz, a dwa, że trzeba dbać o tipsy i inne paznokcie, nawet po przebudzeniu w opętanym zakładzie psychiatrycznym Szczęśliwy
0 kudospawelecki96   @   21:51, 08.02.2013
Cytat: zvarownik
trzeba dbać o tipsy i inne paznokcie
Powiedz to Alex z Sacrilegium Dumny Jeśli tylko bezbronność bohaterki z Daylight wpłynie na straszność produkcji to jestem za.
0 kudosKreTsky   @   00:59, 09.02.2013
Ciekawie to wyglada. Trzeba zobaczyc co wyjdzie w fazie koncowej, ale puki co ciekawie sie zapowiada.
0 kudosVerdungo   @   09:10, 10.02.2013
Nie przepadam za horrorami, ale z chęcią bym zobaczył UE4 w akcji. A co do wymagań, to silnik zawsze cechował się tym, że potrafił pokazać wiele, jednocześnie nie wymagając jakieś nowoczesnej specyfikacji sprzętowej. Zobaczymy jak to teraz będzie i jak szybko nowy engine wbije się na rynek, bo UE3 nadal ma sporo pary i powstają na nim świetne tytuły. Dobrym przykładem chociażby jest to że pierwszy Bioshock powstał na UE2.5 (o ile mnie pamięć nie zawodzi).
Dodaj Odpowiedź