Dark Souls II będzie 'bardziej bezpośrednie, nie subtelne'

Podczas rozmowy z redakcją Edge, Tomohiro Shibuya, dyrektor Dark Souls II, podzielił się kilkoma ciekawymi informacjami na temat nadchodzącej produkcji.

@ 30.01.2013, 10:46
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360

Dark Souls II będzie 'bardziej bezpośrednie, nie subtelne'

Podczas rozmowy z redakcją Edge, Tomohiro Shibuya, dyrektor Dark Souls II, podzielił się kilkoma ciekawymi informacjami na temat nadchodzącej produkcji. Wynika z nich, że gra będzie nieco bardziej skierowana na gracza, niż miało to miejsce wcześniej. Zamiast subtelnych aluzji, dostaniemy łopatologiczne wyjaśnienia, zamiast prowadzonej w tle fabuły, otrzymamy mocno nakreśloną historię, której nie będzie trzeba szukać w gąszczu pomniejszych wątków.

"Sądzę, że system przymierza był czymś, to było trudno w pełni zrozumieć i doświadczyć w Dark Souls i zamierzam uczynić go bardziej dostępnym dla graczy. Co ważne, nie chodzi tylko o ten jeden system, a raczej o wiele innych aspektów, które okazały się trudne do zrozumienia."

"Dark Souls II skorzysta z tych samych rozwiązań, niemniej jednak nie będzie odtwarzał elementów ukrytej historii, które niektórzy gracze wyłapali. Mam nadzieję, że teraz wszystko będzie bardziej przejrzyste, bezpośrednio wyrażone."

"Wiele elementów było subtelnie ukazanych w Dark Souls i to było charakterystyczne dla gry. Osobiście jestem jednak osobą, która lubi bardziej bezpośrednie podejście, a zatem myślę, że dzięki temu zmodyfikujemy produkcję i wrażenia płynące z zabawy w Dark Souls II. Zabawa będzie bardziej zrozumiała."

Dark Souls II będzie 'bardziej bezpośrednie, nie subtelne'

Częściowo mogę to oczywiście zrozumieć, pod warunkiem, że Shibuya nie zmodyfikuje zbytnio formuły gry. W Demon's Souls i Dark Souls w historię nie było się łatwo wkręcić, trzeba było poświęcić trochę czasu aby zacząć czerpać z nich przyjemność, a to w rezultacie odpychało niecierpliwych graczy. Dark Souls II może ten stan rzeczy odmienić, pod warunkiem, że nagle nie zmienią się założenia rozgrywki i zamiast akcji wymagającej planowania i taktyki, dostaniemy zwykłego slashera.

Shibuya uspakaja twierdząc, że kontynuacja będzie "miała te same założenia jeśli chodzi o doznania". Gracze hardkorowi są ważni dla producenta, a ten nie zamierza ich zaniedbać.

Na koniec przypomnę, że Dark Souls 2 zadebiutuje na komputerach PC oraz konsolach Xbox 360 i PS3 w przyszłym roku. Wedle krążących informacji tytuł jest w tym momencie ukończony w około 25%.



Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosDirian   @   10:50, 30.01.2013
Już mi się to nie podoba, bo sposób prezentacji fabuły w Dark Souls był ciekawie zrealizowany i oryginalny. Może trochę więcej szczegółów by się przydało, ale mam nadzieję, że nie podadzą wszystkiego na tacy.

Co do przymierzy to poprawki się przydadzą, bo akurat ten temat ciężko rozgryźć.
0 kudoszbychu5511   @   11:52, 30.01.2013
Przydał by się dodatkowy poziom trudności do wyboru , no i inne w tym ataki przeciwników .
0 kudosFox46   @   13:02, 30.01.2013
A mi się tam podoba, trzeba zobaczyć w praktyce niż w teorii bo w teorii może się wiele nie podobać , a w praktyce kopara nam opadnie. Jak tego nie skopią to będzie ok
0 kudosMicMus123456789   @   13:15, 30.01.2013
Próbują celować w szersze grono odbiorców? Oby tylko obecne im się nie zmniejszyło przez to.
0 kudosdenilson   @   13:17, 30.01.2013
Często specjalne kreowanie pod większą publikę nie działa dobrze. Lepiej być oryginalnym i tutaj system prowadzenia fabuły był inny ale nie zraziło to graczy.
0 kudosKreTsky   @   14:08, 30.01.2013
Cytat: zbychu5511
Przydał by się dodatkowy poziom trudności do wyboru


Wlasnie to stanowi urok tej gry, ze jest tylko hard. Ja sie obawiam ze ta czesc bedzie juz bardzo casualowa. Zapewne bedzie sie szybko przechodzilo i czego u NPC nie uslyszysz to se w dzienniku doczytasz... Ale mam nadzieje ze sie myle.
0 kudoszbychu5511   @   16:23, 30.01.2013
Wlasnie to stanowi urok tej gry, ze jest tylko hard.

Miałem na myśli dodać jeszcze trudniejszy do wyboru , a w tym poziomie np: inne ciosy przeciwników jednym słowem by rozrywka była na Krytycznym poziomie .
0 kudosKreTsky   @   18:38, 30.01.2013
Przy kazdym kolejnym przejsciu jest trudniej...
0 kudosFox46   @   18:47, 30.01.2013
Ogólnie to pierwszy raz jest najtrudniejszy bo nie wiesz jak masz walczyć z przeciwnikami jak i Bosami. A co do samej fabuły powinni nas tylko lepiej wprowadzić niż w Demon Souls i Dark Souls i tyle. Nie powinni tu robić czegoś na wzór z Dragons Dogma.
0 kudosgregory16mix   @   20:31, 30.01.2013
Cały czas próbują udowodnić, że nie chcą zmienić formy rozgrywki a doszlifować wszystko to co w tle się znajduje. Coraz bardziej zaczynam się zastanawiać co tak na prawdę chcą zmienić...
0 kudosMR.x   @   22:34, 30.01.2013
Pewnie początek to będzie jakiś samouczek bo w Dark S. narzekali na jego brak. Co do historii jakieś intro wprowadzające było ok ale przerywniki to w tej grze to była by przesada. Uśmiech
0 kudosKreTsky   @   22:45, 30.01.2013
Poczatek byl najtrudniejszy, ale dosyc szybko sie czlowiek przyzwyczajal. Mogliby zrobic jakiegos tutoriala, ale zeby caly gameplay zostal jak byl. Fabularnie mi sie podobalo to, ze musiales sluchac chlopkow, zeby sie dowiedziec czegos o swiecie, ale faktycznie moglo by to byc troche bardziej klarowne.
0 kudosFox46   @   02:13, 31.01.2013
Na pewno będzie więcej dialogów typu jakieś rozmowy z NPCtami , i na pewno zostanie nam jaśniej opisane co mamy zrobić gdzie w zasadzie mamy się udać i co zrobić by dojść dalej. Z tym najwięcej problemów było w Demon i Dark Souls

Bo wielu graczy po np: Uaktywnieniu pierwszego dzwona w Dark Souls nie wiedziało co robić. A Dark Souls cały opis przejścia można było by opisać w 4-5 linijkach (na długości tego okna )
Dodaj Odpowiedź