Total War może zaistnieć na konsolach, ale jeszcze nie teraz
Dyrektor studia Creative Assembly, Mike Simpson, w rozmowie z Eurogamerem wypowiedział się na temat swojej serii Total War i jej nieobecności na konsolach obecnej generacji.
zvarownik @ 31.03.2012, 17:53
Kamil "zvarownik" Zwijacz
pc, ps3, xbox 360
Dyrektor studia Creative Assembly, Mike Simpson, w rozmowie z Eurogamerem wypowiedział się na temat swojej serii Total War i jej nieobecności na konsolach obecnej generacji. O dziwo, nie chodzi tutaj tylko o ograniczenia sprzętowe.
Chociaż te są jednym z głównych powodów, ponieważ zabawki Sony i Microsoftu nie mają wystarczającej ilości pamięci. W porównaniu z PC-tami, marne 512 MB w X360 rzeczywiście nie brzmi zbyt zachęcająco, ale to tylko kropla w morzu problemów. Kolejnym są różne gusta. Brać konsolowa ponoć bardziej lubuje się w grach akcji, mniej w strategiach. Patrząc na słupki sprzedaży kolejnych CoD'ów, Gearsów czy Uncharted, nie sposób odmówić mu racji. Osobiście przypominam sobie tylko Halo Wars, które zeszło w kilku milionach egzemplarzy, ale obstawiam, że w tym przypadku zadziałała jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Reszta RTS'ów na urządzeniach podpinanych do telewizora (tak, wiem, że kompa także można podpiąć pod telewizor), nie może marzyć o takich wynikach (co wcale nie wyklucza, że tak uznane IP, jak Total War by się nie sprzedało).
Kolejnym minusem jest interfejs, jednak Mike zdaje sobie sprawę, że da się to zrobić, zresztą nadchodząca wersja na iOS jest tego dowodem. Ogólnie rzecz biorąc, studio nie wyklucza, że tytuł pojawi się na przyszłych konsolach, ale na obecnych raczej nie ma na to szans. Cóż, życie...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler