Syndicate skorzysta jedynie z DirectX 9!

Kolejne ekipy deweloperskie zachwalają się wykorzystaniem dobrodziejstw jakie niesie ze sobą użycie DirectX 11, a tymczasem twórcy Syndicate 2012 postanowili z nich zrezygnować, ograniczając się do mającego już swoje lata i sprawdzonego DirectX 9.

@ 20.01.2012, 19:29
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc


Kolejne ekipy deweloperskie zachwalają się wykorzystaniem dobrodziejstw jakie niesie ze sobą użycie DirectX 11, a tymczasem twórcy Syndicate 2012 postanowili z nich zrezygnować, ograniczając się do mającego już swoje lata i sprawdzonego DirectX 9.

Takowa informacja pochodzi od dyrektora technicznego ze studia Starbreeze, a mianowicie Otto Kivlinga. Według niego, przy tworzeniu Syndicate 2012 rozważano dwie możliwości - DirectX 9 lub DirectX 10. Najnowsza odsłona bibliotek, opatrzona numerkiem "11", nie była nawet brana pod uwagę na dalszym etapie testów. Skąd więc decyzja o użyciu najstarszej wersji?

"Kiedy po raz pierwszy dodawaliśmy wsparcie dla DirectX, ocenialiśmy jednocześnie DirectX 9 oraz DirectX 10. Doszliśmy jednak do wniosku, że DX 10 nie oferuje zbyt wiele więcej w stosunku do poprzednika" - tłumaczy Kiviling w wywiadzie dla serwisu PCGamersHardware.

Dobra, ale dlaczego w takim wypadku nie użyto DirectX 11? Jak twierdzi wspomniany wyżej facet, on i jego ekipa nie chcieli bawić się w zaledwie częściowe wykorzystanie możliwości jakie niesie ze sobą najnowsza odsłona DirectX. A jeżeli mieliby wycisnąć z nich więcej, to wiązałoby się to z przeprojektowaniem silnika gry, a to zwyczajnie stanowi zbyt duże ryzyko.

Syndicate skorzysta jedynie z DirectX 9!
Przedstawiciel Starbreeze dodaje, że studio wolało w tym przypadku skupić się na wyciśnięciu z DX 9 ostatnich soków, w efekcie czego Syndicate 2012 i tak wygląda co najmniej dobrze, a dla użytkowników pecetów oznacza to prawdopodobnie wyraźnie niższe wymagania sprzętowe.


Więcej filmów z Syndicate 2012

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdudek90r   @   21:06, 20.01.2012
Te słowa co tłumaczy Kiviling to masakra. Jak dla mnie zbycie i nie dopieszczanie gry do perfekcji, takie moje zdanie Dumny
0 kudosgregory16mix   @   21:11, 20.01.2012
No i mają rację, mniejsze wymagania to szersze grono odbiorców, przez co większe zyski. Może grafiką nie powali, ale też nie trzeba mieć potwora za 3-4 tysiące.
0 kudosdudek90r   @   21:27, 20.01.2012
Mam tylko nadzieję że tym wszystkim nadrobią fabuła gry Dumny
0 kudosFox46   @   23:07, 20.01.2012
I zapewne zaś będzie "ALE to ma słabą grafikę !! " jak w Deus Exie kwiczeli ciągle o to. Mi sie w tej grze tez podoba Fizyka bo jest bardzo dobra tak jak w Deus Exie. Jedynymi jej minusami to chyba liniowość i gameplay typu Misja 1, Filmik, Misja 2, Filmik, Misja 3 itp:
0 kudosguy_fawkes   @   23:14, 20.01.2012
DX9 trzyma się mocno. Przeżył "rewolucję" DX10, przeżyje i DX11. Najpewniej zacznie znikać z rynku dopiero z nadejściem nowej generacji konsol. I nie tragizujmy - to nadal świetny API, oferujący niesamowite efekty. I nie ma, po prostu nie ma (przynajmniej nie w grach, jakie się ukazały) takiego przeskoku jakościowego pomiędzy DX9 a późniejszymi, jak w przypadku DX9 i DX8. Posiadam sprzęt zdolny do włączenia wątpliwych ficzerów "jedenastki" i, szczerze mówiąc, nie bardzo mogę się ich dopatrzeć w różnych grach... Nawet na screenach przychodzi mi to z ogromną trudnością i wszystko rozbija się o efekt, którego podczas szybkiej akcji nie zauważy praktycznie nikt.
Co do Syndicate - ciekawi mnie ta gra, choć nie znam słynnego pierwowzoru. Niemniej jednak chętnie sprawdziłbym demo, a tu lipa - nie dla komputerowca kiełbasa...
0 kudosPulu   @   10:14, 21.01.2012
Ja myślę, że poniekąd to sluszna decyzja. Tak jak gregory napisal - szersze grono odbiorców, a po drugie przerobienie silnika gry to jest duże ryzyko tak jak powiedzial Kiviling. Wiedzą jak wykorzystać w pelni DX9 i boją się kombinować, żeby czegoś nie sknocić.
0 kudosAlexGames   @   11:06, 21.01.2012
DirectX 9 nie jest zły. Poza tym zastosowanie starszej technologii pozwoli zyskać większą grupę potencjalnych kupców.
0 kudosnovy13   @   13:25, 22.01.2012
Ciekawy jestem jak to wyjdzie. Co prawda na filmikach nie wygląda źle
0 kudosLuksib   @   13:29, 22.01.2012
DirectX 9 nie wygląda tak źle. Niech wycisną te "ostatnie soki" z dziewiątki.
Dodaj Odpowiedź