Syndicate skorzysta jedynie z DirectX 9!
Kolejne ekipy deweloperskie zachwalają się wykorzystaniem dobrodziejstw jakie niesie ze sobą użycie DirectX 11, a tymczasem twórcy Syndicate 2012 postanowili z nich zrezygnować, ograniczając się do mającego już swoje lata i sprawdzonego DirectX 9.
Dirian @ 20.01.2012, 19:29
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc
Kolejne ekipy deweloperskie zachwalają się wykorzystaniem dobrodziejstw jakie niesie ze sobą użycie DirectX 11, a tymczasem twórcy Syndicate 2012 postanowili z nich zrezygnować, ograniczając się do mającego już swoje lata i sprawdzonego DirectX 9.
Takowa informacja pochodzi od dyrektora technicznego ze studia Starbreeze, a mianowicie Otto Kivlinga. Według niego, przy tworzeniu Syndicate 2012 rozważano dwie możliwości - DirectX 9 lub DirectX 10. Najnowsza odsłona bibliotek, opatrzona numerkiem "11", nie była nawet brana pod uwagę na dalszym etapie testów. Skąd więc decyzja o użyciu najstarszej wersji?
"Kiedy po raz pierwszy dodawaliśmy wsparcie dla DirectX, ocenialiśmy jednocześnie DirectX 9 oraz DirectX 10. Doszliśmy jednak do wniosku, że DX 10 nie oferuje zbyt wiele więcej w stosunku do poprzednika" - tłumaczy Kiviling w wywiadzie dla serwisu PCGamersHardware.
Dobra, ale dlaczego w takim wypadku nie użyto DirectX 11? Jak twierdzi wspomniany wyżej facet, on i jego ekipa nie chcieli bawić się w zaledwie częściowe wykorzystanie możliwości jakie niesie ze sobą najnowsza odsłona DirectX. A jeżeli mieliby wycisnąć z nich więcej, to wiązałoby się to z przeprojektowaniem silnika gry, a to zwyczajnie stanowi zbyt duże ryzyko.
Przedstawiciel Starbreeze dodaje, że studio wolało w tym przypadku skupić się na wyciśnięciu z DX 9 ostatnich soków, w efekcie czego Syndicate 2012 i tak wygląda co najmniej dobrze, a dla użytkowników pecetów oznacza to prawdopodobnie wyraźnie niższe wymagania sprzętowe.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler