Batman: Arkham City - pytania i odpowiedzi
Sarah May i Dax Ginn z Rocksteady Studios przeczytali tonę pytań zadanych na oficjalnym forum gry Batman: Arkham City, wybrali kilka najlepszych i postanowili na nie odpowiedzieć.
zvarownik @ 24.04.2011, 14:38
Kamil "zvarownik" Zwijacz
pc, ps3, xbox 360
Sarah May i Dax Ginn z Rocksteady Studios przeczytali tonę pytań zadanych na oficjalnym forum gry Batman: Arkham City, wybrali kilka najlepszych i postanowili na nie odpowiedzieć. Korzystając więc z okazji i wolnego (wiadomo, święta) postanowiłem przekazać Wam co ciekawsze informacje, "jadymy"!
Na pytanie o zmianę środowiska (większy obszar, itd.) i wpływ na klimat znany z poprzedniczki odpowiedziano:
"Pilnujemy, by świat gry został zbudowany z taką samą uwagą i przywiązaniem do detali, co przy Batman: Arkham Asylum. Przy tak dużym obszarze drużyna artystów musiała się sporo napracować, ale zobaczycie, że to niesamowite uczucie przebywać w Batman: Arkham City."
No i elegancko! Klimat "jedynki" był jednym z jej wielkich atutów, więc głupio by było, gdyby powiększenie terenu działań znacząco wpłynęło na świetną otoczkę, którą pokochali fani. Skoro obiecują, że jest równie dobrze, to ja im wierze, mają u mnie ogromny kredyt zaufania.
Kolejnym fajnym zagadnieniem jest ten o scenariuszu. Paul Dini w Arkham Asylum odwalił kawał porządnej roboty, więc pokuszono się także o poruszenie tego tematu.
"Nasza współpraca z Paulem jest bardzo kreatywna. Scenariuszem zajmował się właśnie Paul Dini i Paul Crocker. Paul (ten pierwszy - dop. zvarownik) jest głównym scenarzystą, ale obaj pracowali razem, by stworzyć niesamowitą historię."
Jak to się mówi "co dwie głowy, to nie jedna", więc powinno być dobrze, najważniejsze, że Paul (który, który?) dalej robi swoje.
Nowe techniki walki, bronie?
"W tym temacie jest zdecydowanie dużo więcej do powiedzenia, ale do tej pory pokazaliśmy jak używa się w walce Bat Claw i wybuchowego żelu. Wszystkie gadżety zostały zaprojektowane tak, by można było ich używać na różne sposoby, więc przy odrobinie wyobraźni można wymyślić wiele różnych dróg do zakończenia potyczki."
A teraz czas na pytanie z gatunku "jak wygląda praca w studiu?".
"Mamy zebrania całej ekipy raz na kilka tygodni, by mieć pewność, że wszyscy podążamy tą samą drogą. Codziennie spotykamy się w grupach 4, 5 osobowych. Na takich rozmowach padają bardzo ważne kwestie, a wszystko odbywa się w specjalnym pomieszczeniu - Jaskini Batmana."
Ciekawi Was, czy pracownicy czasem się bawią?
"Pracujemy bardzo ciężko, by być pewnym, że Batman: Arkham City będzie niesamowitą grą, bo na to zasługuje. Pasja do tej serii jest ogromna, każdy kocha te postacie. To wszystko odbija się na atmosferze w firmie i mogę Wam obiecać, że pomimo ciężkiej pracy potrafimy się także bawić, śmiać i ogólnie czerpiemy z tego ogromną radość."
Nie wiem, czy ma to jakiś wpływ na ostateczny efekt, ale wydaję mi się, że jeżeli ktoś kocha to co robi, a do tego atmosfera jest bardzo fajna, to chyba jednak lepiej wpływa na efektywność poszczególnych pracowników. Będzie dobrze!
Potwierdzono także, że tryb wyzwań powróci i będzie zawierał jakieś nowe elementy. Oprócz tego dowiedzieliśmy się, że 90% pracowników studia jest uzależnionych od kawy, co nie dziwi, skoro pracują po kilkanaście godzin dziennie... Będą nagrody w postaci concept artów, filmików "jak to się robi", itd. Jednak najważniejszym pytaniem jest: "Czy w Waszych oczach Batman: Arkham City jest lepszy, bardziej ekscytujący i głębszy od Batman: Arkham Asylum?"
"Jesteśmy bardzo dumni z tego, co zrobiliśmy przy Batman: Arkham Asylum, więc wzięliśmy wszystkie najlepsze elementy, powiększyliśmy je, dodaliśmy nowe, które myślimy, że spodobają się graczom i myślę, że po prostu odlecicie przy Batman: Arkham City."
Wierzę na słowo, tej formuły chyba nie da się zepsuć, mam rację? Premiera dopiero w październiku, więc jeszcze sobie trochę poczekamy na zweryfikowanie tych wypowiedzi, ale żywię głęboką nadzieję, że ta produkcja zryje nam beret, jak mało co.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler