Homefront: „Serwery dedykowane to konieczność”. Płatne multi dla posiadaczy gry z drugiej ręki.
Do premiery Homefront coraz bliżej, więc w sieci co chwilę pojawiają się nowe informacje dotyczące tej dość ciekawie zapowiadającej się produkcji.
Dirian @ 06.01.2011, 15:24
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360
Do premiery Homefront coraz bliżej, więc w sieci co chwilę pojawiają się nowe informacje dotyczące tej dość ciekawie zapowiadającej się produkcji. Tym razem sprawa tyczy się trybu multiplayer. Od dłuższego czasu wiadomo, że w grze nie zabraknie znanych i lubianych serwerów dedykowanych, a twórcy postanowili ponownie tym faktem się pochwalić.
"Serwery dedykowane pełnią bardzo ważną rolę w grach pokroju Homefront. Jeżeli chcemy zapewnić graczom rozgrywkę na najwyższym poziomie, przy użyciu pojazdów, artylerii, piechoty czy walki w powietrzu na dużych mapach, to serwery dedykowane są koniecznością" - mówi Jeremy Greiner z Kaos Studios w wywiadzie udzielonym serwisowi CVG.
Graczom pozostaje cieszyć się, że wydawca Homefront nie poszedł śladem Activision, które zrezygnowało z serwerów dedykowanych w Call of Duty: Modern Warfare 2, co spotkało się z ogólnym oburzeniem i licznymi sprzeciwami.
Mamy także ważną informację dla tych osób, które najczęściej decydują się na zakup gier używanych. W każdym pudełku z Homefront znajdzie się specjalny kod, który będzie niezbędny do zabawy w trybie multiplayer. Nie byłoby tematu, gdyby nie fakt, że kupon z kodem uprawnia do zabawy w trybie wieloosobowym tylko jednego posiadacza gry, więc jeżeli kupiliśmy ją z drugiej ręki, a kod został użyty przez poprzedniego właściciela, to będziemy mieli problem. Owszem, wciąż będziemy mogli w multi zagrać, ale zamiast maksymalnego, 75-poziomu rozwoju postaci, punkty doświadczenie będą przyznawane nam zaledwie do 5 levelu. Lekarstwem na to będzie zakup nowego kodu, który będzie rozprowadzany w cenie 10$. Rozwiązanie to jest zapewne spowodowane dużym rynkiem gier używanych, przez który wydawcy tracą niemałe pieniądze. Według mnie rozwiązanie to jest całkiem uczciwe dla obu stron, ale w sieci pewnie pojawią się liczne głosy narzekania na nowe podejście THQ. Z drugiej strony, należy pamiętać, że EA od dawna stosuje z powodzeniem podobne podejście. Nie ma zatem na co narzekać.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler