Duke Nukem Forever (XBOX 360)

ObserwujMam (17)Gram (2)Ukończone (9)Kupię (0)

Duke Nukem Forever (XBOX 360) - recenzja gry


@ 14.06.2011, 14:59


W tym wszystkim widać jednak, że producenci gry (zakładam, że 3DRealms) wrzucali swoje pomysły trochę „na siłę”, w efekcie czego DNF w dalszych etapach (tych bliższych końcowi gry) znowu zalicza spadek jakości. Wprawdzie produkcja w żadnym wypadku nie schodzi do poziomu takiej słabizny, jaką była na początku, ale ostatecznie niczym szczególnym nie jest nas już wstanie porwać. Momentami zaczyna wręcz denerwować. Gdyż, o ile wkradło się tu jeszcze garść niezłych koncepcji, niektóre fragmenty gry bywają zwyczajnie frustrujące i niepotrzebne (np. motyw nurkowania jest strasznie niedopracowany, a i wspomniany efekt „kurczenia się” często wepchnięto bez większego przemyślenia). W szczególności irytujące okażą się niektóre walki z bossami, nie będące potyczkami ani nadzwyczaj pomysłowymi, ani wciągającymi, a po prostu irytującymi. Nie mogłem też nie odnieść wrażenia, że ostatnie lokacje zostały sztucznie wydłużone, a twórcom wyraźnie zabrakło weny na wykończenie ich. Szkoda też, że nie pofatygowano się o jakiekolwiek płynne zasugerowanie końca produkcji. Nagle, bez jakiejś szczególnej zapowiedzi, ku naszemu zaskoczeniu dotrzemy do sugestywnie nazwanego poziomu „Final Battle”. A zaskoczenie może być tym większe, że w końcu Gearbox zapowiadało rozgrywkę starczającą na ok. 18 godzin zabawy, a tymczasem pochłonie ona w granicach ok. 10-12 godzin.

Duke Nukem Forever (XBOX 360)

Warto jeszcze przyjrzeć się pewnym kwestiom technicznym, o których wcześniej nie wspominałem. Mimo dość pokaźnego asortymentu broni, ponieść możemy jednocześnie tylko dwie z nich. Trochę w sumie szkoda, że nie rozszerzono tego limitu, bowiem stosunkowo duża różnorodność przeciwników wymaga dość regularnej zmiany środka zagłady. Oprócz samych giwer, w ruch pójdą także materiały wybuchowe, podzielone na miny (niemal nieprzydatne…) oraz na swojego rodzaju granaty (te znajdą szersze zastosowanie). Z kolei w wyjątkowo ciężkich sytuacjach wspomożemy się takimi cudami jak najprawdziwsze w świecie piwo, wprawdzie nieco zaniżające naszą percepcję, ale jednocześnie zwiększające odporność na obrażenia. Od czasu do czasu łykniemy także garstkę sterydów, dzięki którym wzrosną zadawane przez nas obrażenia w walce wręcz. Z kolei w wyjątkowo krytycznych sytuacjach wpuścimy do walki (wyglądający zupełnie jak my) wabik, który odciągnie od nas ostrzał złowrogich kosmitów. Wyżej wymienione elementy to zupełnie fajne dodatki…

…nie zmieniające jednak przykrego faktu, że Duke Nukem Forever z całą pewnością nie jest grą, na którą przez tyle lat czekaliśmy. Mieliśmy prawo sądzić, że po tak długim okresie dostaniemy grę nowoczesną i pomysłową, a w nasze ręce trafia produkt nadal niedopracowany, przeciętny, bardzo nierówny i na pewno nieoryginalny. Gdyby nowe przygody Duke’a wydano kilka lat temu, moje odczucia z całą pewnością byłyby nieco cieplejsze. Dzisiaj jednak wolałbym, żeby Duke Nukem Forever nigdy nie ujrzał światła dziennego i pozostał niezrealizowaną legendą.


Długość gry wg redakcji:
12h
Długość gry wg czytelników:
21h 38min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Nieco przestarzała i już nie dzisiejsza, kilka lat temu robiłaby na pewno ogromne wrażenie, ale nie dzisiaj.
Dobry Dźwięk:
Nie jest zły. Rewelacyjny dubbing i niezły dźwięk zostały przytłoczone przez drażniącą chwilami muzykę.
Dobra Grywalność:
Grywalność stoi na bardzo nierównym poziomie. Czasami Duke denerwuje i odpycha. Chwilami potrafi też naprawdę porządnie wciągnąć. Ogólnie jednak szaleństwa nie ma.
Dobre Pomysł i założenia:
Widać, że producenci prowadzili ciężkie boje ze swoimi pomysłami, nie mieli jako-takiej wizji na swoje dzieło i w związku z tym, sporo koncepcji okazuje się zupełnie nietrafionymi.
Dobra Interakcja i fizyka:
Nie stoi na najwyższym poziomie, chwilami jednak faktycznie możemy mieć duży wpływ na otoczenie, a i możliwość wejścia w interakcję z różnymi urządzeniami na pewno działa na plus.
Słowo na koniec:
Duke Nukem Forever jest grą "do przeżycia", jednak z całą pewnością oczekiwaliśmy więcej!
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Duke Nukem Forever (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   18:34, 14.06.2011
Fajnie poczytać dwie podobne recenzję Uśmiech Ocena końcowa jest taka jaką chciałem zobaczyć Dumny
0 kudosbat2008kam   @   20:05, 14.06.2011
Nie wiem, co jest główną przyczyną takiego, a nie innego poziomu DNF. Czyżby Gearbox nawalił? A może z tego, co zostawili im poprzednicy nie dało się zrobić nic lepszego? Nie wiem, ale tak sobie myślę, że wolałbym jednak czekać w nieskończoność na DNF... Mógłbym snuć marzenia o tytule idealnym.

A tak straciliśmy żywą legendę (produkowaną od 15 lat), marka Duke Nukem zaś znalazła się na dnie...
0 kudosFox46   @   10:29, 16.06.2011
Noo i z tą oceną końcową w 100% się zgadzam!! i tyle.

JA się dziwie że garbox dopuścił wypuszczenia gry na takim silniku to jest dziwne. Widocznie chcieli szybko wydać grę i tyle.
0 kudosLucas-AT   @   10:30, 16.06.2011
Dostali jakieś resztki od poprzedniego producenta, to musieli na tym bazować.
0 kudosremik1976   @   11:18, 16.06.2011
Cytat: Fox46
Widocznie chcieli szybko wydać grę i tyle.
Dobry tekst Fox Szczęśliwy następnym razem niech się tak nie spieszą, bo się moje wnuki nie załapią. Uśmiech
0 kudosbat2008kam   @   13:57, 16.06.2011
Cytat: Lucas-AT
Dostali jakieś resztki od poprzedniego producenta, to musieli na tym bazować.

A dlaczego musieli? Skoro przejęli prawa do tej serii, to chyba mogli zrobić z tym co chcieli... Chyba. Nie wiem, jak ten biznes działa.
Niestety, wszystko wskazuje na to, że nie bardzo chcieli ;(
0 kudosSzajch   @   14:07, 16.06.2011
ale moze to kosztowalo za duzo kasy i calkowita modernizacja tytulu wyzarlaby wiecej kasy, niz ta cala impreza warta? tzn. tak tylko mi sie wydaje.
0 kudossebesta   @   10:02, 17.06.2011
panowie odpowiedz jest prosta przestali nas szanowac graczy popatrzcie tylko hunted kuznia demona dungeon siege 3 i duke nuken forever nowa era gier a co dostajemy badziew dlaczego bo nielicza sie juz ambicje tylko sprzedaz i zysk a to czy gracz bedzie zadowolony to niema znaczenia taka jest prawda wczesniej wychodzily gry graficznie takie sobie ale zato jaka grywalnosc klimat i to cos ze czlowiek wsiakal na miesiace i niemial dosc dla developerow iczy sie tylko kaska pozdro
0 kudosLizardman   @   14:24, 23.06.2011
tu niestety masz racje sebsta Smutny
kasa tylko ich obchodzi
0 kudosclaudii   @   13:34, 03.07.2011
A w podziękowaniu za ich pogoń za kasą i brakiem szacunku do graczy, mam nadzieję że coraz więcej ludzi będzie ściągać gry z neta i przerabiać konsole.
0 kudosremik1976   @   13:48, 03.07.2011
A ja mam nadzieję, że tak nie będzie. Jeżeli oni jak twierdzisz nie mają szacunku do gracza, to nie znaczy że my gracze mamy być tacy sami. Gra jest jaka jest, sama się nie zrobiła tylko ci właśnie ludzie poświęcili czas na to, abyśmy mogli w coś grać i wkurzają mnie takie teksty. Dumny
0 kudosbat2008kam   @   15:14, 03.07.2011
Cytat: claudii
A w podziękowaniu za ich pogoń za kasą i brakiem szacunku do graczy, mam nadzieję że coraz więcej ludzi będzie ściągać gry z neta i przerabiać konsole.

Mam nadzieję, że tak jednak nie będzie, bo to jeszcze bardziej spowoduje brak szacunku ze strony producentów. No i nie jest tak, że każda firma ma graczy w 4 literach. Wbrew pozorom są to nieliczni. Nawet Acti, mimo zaporowych cen i taktyk, robi wszystko, żeby obcowanie z ich tytułami było jak najprzyjemniejszym doznaniem. DNF od początku stał na przegranej pozycji i może stąd takie, a nie inne podejście ludzi do tematu.
0 kudosnestorek87   @   11:51, 27.07.2011
Mam ,gram i wielkiego Wow nie robi niestety.
Klimat jest ale niestety to nie są czasy na tą grę ...
Choć dla samej Postaci Duke trzeba w to zagrać Uśmiech
Dodaj Odpowiedź