Duke Nukem Forever (XBOX 360)

ObserwujMam (17)Gram (2)Ukończone (9)Kupię (0)

Duke Nukem Forever (XBOX 360) - recenzja gry


@ 14.06.2011, 14:59


…Ale Bogu dzięki, tak się nie stało. Po bardzo słabych początkowych etapach, Duke Nukem Forever dostaje nagle całkiem niezłego „kopa”, a wiele wcześniejszych wad produkcji trochę się niweluje, dzięki czemu jej „środek” można uznać za solidny. Wprawdzie po tym skoku jakość DNF znowu nabierze tendencji zniżkowej, ale mizerne wrażenie z początku rozgrywki na szczęście już nie wraca.

Duke Nukem Forever (XBOX 360)

W dalszych etapach zażegnany zostaje pierwotny chaos na rzecz autentycznego dynamizmu. W końcu strzelanie do armii kosmitów nabiera kolorytu, nie jest już aż tak sztampowe, a i sami obcy zdają się znacznie ciekawiej reagować na wystrzelone w nich pociski (czytaj: zaczną np. widowiskowo i krwawo rozpadać się na kawałki). Ważne też, że walka z nimi nie będzie już przypominała typowo „rushowej”, Painkillerowskiej młócki, a stanie się nieco bardziej wyszukana i zorganizowana. Dużą rolę odgrywa też pojawienie się ciekawszych broni (wcześniej było to ledwie kilka pukawek, niestety o niezbyt przejmujących właściwościach), na które w efekcie złożą się zarówno giwery typowo ziemskie (pistolety, różne wyrzutnie rakiet, strzelby, karabiny, „railguny”, etc), a także kosmiczne narzędzia destrukcji (niektóre bardzo mizernej jakości, a inne stosunkowo ciekawe i przydatne). Możemy również w tym wszystkim zarejestrować znaczący przyrost interaktywności środowiska, która wcześniej stała na dość niskim poziomie. Teraz, Duke jest w stanie rozwalić więcej elementów otoczenia, czy niszczyć niektóre konstrukcje, w efektowny sposób rozpadające się na kawałki. Warto też wspomnieć o pewnych „smaczkach”, znacznie ciekawszych niż w początkowych etapach produkcji. Ponownie siądziemy za kierownicą czterokołowca, ale tym razem nie będzie to samochodzik-zabawka, a pełnowymiarowy monster truck. Wygląda to o wiele lepiej niż wcześniejsze przejażdżki, bowiem - po pierwsze - mamy dużo przystępniejszy model jazdy (chociaż też mógłby zostać nieco bardziej doszlifowany), a po drugie, same przejazdy są efektowniejsze i przyjemniejsze w odbiorze (także za sprawą zwiększonej interaktywności). Miłym dodatkiem będą też inne urozmaicenia, takie jak np. pojawiające się gdzieniegdzie wstawki wymagające odrobiny pomyślunku. Ostatecznie czeka nas jeszcze kilka innych, zupełnie ciekawych i plusujących motywów.


Screeny z Duke Nukem Forever (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   18:34, 14.06.2011
Fajnie poczytać dwie podobne recenzję Uśmiech Ocena końcowa jest taka jaką chciałem zobaczyć Dumny
0 kudosbat2008kam   @   20:05, 14.06.2011
Nie wiem, co jest główną przyczyną takiego, a nie innego poziomu DNF. Czyżby Gearbox nawalił? A może z tego, co zostawili im poprzednicy nie dało się zrobić nic lepszego? Nie wiem, ale tak sobie myślę, że wolałbym jednak czekać w nieskończoność na DNF... Mógłbym snuć marzenia o tytule idealnym.

A tak straciliśmy żywą legendę (produkowaną od 15 lat), marka Duke Nukem zaś znalazła się na dnie...
0 kudosFox46   @   10:29, 16.06.2011
Noo i z tą oceną końcową w 100% się zgadzam!! i tyle.

JA się dziwie że garbox dopuścił wypuszczenia gry na takim silniku to jest dziwne. Widocznie chcieli szybko wydać grę i tyle.
0 kudosLucas-AT   @   10:30, 16.06.2011
Dostali jakieś resztki od poprzedniego producenta, to musieli na tym bazować.
0 kudosremik1976   @   11:18, 16.06.2011
Cytat: Fox46
Widocznie chcieli szybko wydać grę i tyle.
Dobry tekst Fox Szczęśliwy następnym razem niech się tak nie spieszą, bo się moje wnuki nie załapią. Uśmiech
0 kudosbat2008kam   @   13:57, 16.06.2011
Cytat: Lucas-AT
Dostali jakieś resztki od poprzedniego producenta, to musieli na tym bazować.

A dlaczego musieli? Skoro przejęli prawa do tej serii, to chyba mogli zrobić z tym co chcieli... Chyba. Nie wiem, jak ten biznes działa.
Niestety, wszystko wskazuje na to, że nie bardzo chcieli ;(
0 kudosSzajch   @   14:07, 16.06.2011
ale moze to kosztowalo za duzo kasy i calkowita modernizacja tytulu wyzarlaby wiecej kasy, niz ta cala impreza warta? tzn. tak tylko mi sie wydaje.
0 kudossebesta   @   10:02, 17.06.2011
panowie odpowiedz jest prosta przestali nas szanowac graczy popatrzcie tylko hunted kuznia demona dungeon siege 3 i duke nuken forever nowa era gier a co dostajemy badziew dlaczego bo nielicza sie juz ambicje tylko sprzedaz i zysk a to czy gracz bedzie zadowolony to niema znaczenia taka jest prawda wczesniej wychodzily gry graficznie takie sobie ale zato jaka grywalnosc klimat i to cos ze czlowiek wsiakal na miesiace i niemial dosc dla developerow iczy sie tylko kaska pozdro
0 kudosLizardman   @   14:24, 23.06.2011
tu niestety masz racje sebsta Smutny
kasa tylko ich obchodzi
0 kudosclaudii   @   13:34, 03.07.2011
A w podziękowaniu za ich pogoń za kasą i brakiem szacunku do graczy, mam nadzieję że coraz więcej ludzi będzie ściągać gry z neta i przerabiać konsole.
0 kudosremik1976   @   13:48, 03.07.2011
A ja mam nadzieję, że tak nie będzie. Jeżeli oni jak twierdzisz nie mają szacunku do gracza, to nie znaczy że my gracze mamy być tacy sami. Gra jest jaka jest, sama się nie zrobiła tylko ci właśnie ludzie poświęcili czas na to, abyśmy mogli w coś grać i wkurzają mnie takie teksty. Dumny
0 kudosbat2008kam   @   15:14, 03.07.2011
Cytat: claudii
A w podziękowaniu za ich pogoń za kasą i brakiem szacunku do graczy, mam nadzieję że coraz więcej ludzi będzie ściągać gry z neta i przerabiać konsole.

Mam nadzieję, że tak jednak nie będzie, bo to jeszcze bardziej spowoduje brak szacunku ze strony producentów. No i nie jest tak, że każda firma ma graczy w 4 literach. Wbrew pozorom są to nieliczni. Nawet Acti, mimo zaporowych cen i taktyk, robi wszystko, żeby obcowanie z ich tytułami było jak najprzyjemniejszym doznaniem. DNF od początku stał na przegranej pozycji i może stąd takie, a nie inne podejście ludzi do tematu.
0 kudosnestorek87   @   11:51, 27.07.2011
Mam ,gram i wielkiego Wow nie robi niestety.
Klimat jest ale niestety to nie są czasy na tą grę ...
Choć dla samej Postaci Duke trzeba w to zagrać Uśmiech
Dodaj Odpowiedź