Killer 7 (PS2)

ObserwujMam (6)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (0)

Killer 7 (PS2) - recenzja gry


@ 10.10.2005, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Jak wspomniałem powyżej główna postać gry składa się z siedmiu postaci składowych. Każda z nich charakteryzuje się odmiennym uzbrojeniem oraz umiejętnościami. Kaede Smith to jedyna kobieta w bandzie, lecz pomimo tego bardzo dobrze potrafi sobie radzić w alternatywnym, pełnym niebezpieczeństw świecie. W razie potrzeby może podciąć sobie żyły w nadgarstkach, a pryskająca we wszystkie strony krew odkryje przed nią schowane przejścia. Dzięki umiejętnością snajperskim szybko, i precyzyjnie upora się z napotkanymi przeciwnikami. Drugim Smithem jest Con, uwielbiający technikę młodzieniec, którego głównymi umiejętnościami jest szybkie bieganie oraz pakowanie do bandziorów z dwóch automatów jednocześnie. Trzecią z kolei osobowością Harmana jest Mask de Smith – twardziel znający sztuki walki, i chowający za pazuchą wyrzutnię granatów. Kelvin Smith to czwarte Ego naszego kalekiego bohatera. Jego głównymi cechami jest zdolność do znikania, oraz umiejętność rzucania nożami. Trzy następne wcielenia Harmana są równie zakręcone jak te opisane powyżej, pozostawię je jednak dla Was do zbadania, ponieważ nie chcę odkryć przed Wami najciekawszych elementów gry.

Killer 7 (PS2)

Rozgrywka podobnie jak wszystko co do tej pory opisałem jest bardzo zakręcona i nietypowa. Po wybraniu jednej z postaci poruszamy się głównie po linie prostej. Kiedy dotrzemy do rozstaju dróg, gra zatrzymuje się i pojawiają się strzałki ukazujące Nam dostępne drogi progresji. Wyboru dokonujemy analogowym kontrolerem, lub też strzałkami i po przyciśnięciu X poruszamy się w desygnowanym kierunku aż do momentu kolejnego wyboru itd. W trakcie przemieszczania się napotkamy niejednokrotnie na pragnących krwi żołnierzy sekty Heaven Smile. Możemy wówczas przełączyć widok w grze, ze standardowego TPP na FPP. Po zeskanowaniu pomieszczenia przed naszymi oczami ukazują się kroczące pokraki. Aby pozbawić ich zdolności poruszania ( ciężko napisać życia ;) ) należy wpakować w ich klatę co najmniej kilka kulek. Gdy przez przypadek, lub też celowo odstrzelimy pokrace głowę, ona nadal będzie próbowała dostać się do naszych wnętrzności. Podobnie sytuacja wyglądać będzie w momencie odstrzelenia ręki, czy też nogi; dlatego najlepiej pakować w sam środek. Kilka kulek i stwór znika sprzed naszych oczu. Jeśli natomiast w jakiś sposób uda mu się zbliżyć do naszej postaci, eksploduje czyniąc spore obrażenia. Z początku bardzo rzadko cokolwiek przełamie naszą linię obrony ponieważ inteligencja kreatur jest raczej denna i prą do przodu nie zważając na nasze pukawki. W miarę progresji w grze wygrywanie przysporzy Wam większych problemów z powodu pojawienia się twardszych przeciwników, oraz znacznych ilości zwykłych płotek, które wyskakując z każdego kąta przyprawią niejednego o spory skok adrenaliny.

Skoki adrenaliny w Killer 7 to dość pospolita sprawa. Charakterystyczny, psychodeliczny i mroczny klimat gry, w połączeniu z wynaturzonymi modelami przeciwników oraz w zasadzie wszystkich pozostałych postaci, sprawią że grając w grę nie tylko pad wpadał będzie w wibrację lecz także gracz. Program zaskakuje na każdym kroku nie pozwalając nawet na chwilę odsapnąć.

Oprawa graficzna oraz dźwiękowa podobnie jak powyżej opisane elementy gry pasują do całości jak ulał. Wszystkie modele postaci oraz otaczający je świat wykonane zostały metodą Cell Shadingu, który upodabnia grafikę do rysunków znanych z komiksowych kartek. Tekstury są raczej słabej jakości, a wszystko dookoła kanciaste, lecz już na pierwszy rzut oka widać, że takie właśnie było zamierzenie producenta. Gra ma za zadanie szokować w każdej chwili, i sprawić, że na długo pozostanie w pamięciach graczy. Esteci zdecydowanie nie mają czego szukać w Killer 7 ponieważ minimalizm oraz niezwykła abstrakcja natychmiast ich odrzuci !

Killer 7 (PS2)

Killer 7 to unikatowa produkcja. Nie możliwe jest porównanie jej do jakiejkolwiek innej gry. Capcom postarało się by gra była wciągająca, zapewniała mnóstwo zabawy, charakteryzowała się dość przyjemną oprawą audio-wizualną i wyróżniała się wśród innych, bardzo podobnych do siebie programów. Jeśli jesteś konserwatystą, i nie przepadasz za innowacjami, groteską oraz swego rodzaju ekscentryzmem to nawet nie zastanawiaj się nad kupnem Killer 7. Jeśli natomiast masz ochotę zagrać w coś wyjątkowego i jedynego w swoim rodzaju maszeruj natychmiast do sklepu, ponieważ nie będziesz zawiedziony !


Długość gry wg redakcji:
15h
Długość gry wg czytelników:
nie podano

oceny graczy
Dobra Grafika:
Dobry Dźwięk:
Świetna Grywalność:
Dobre Pomysł i założenia:
Dobra Interakcja i fizyka:
Słowo na koniec:
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Killer 7 (PS2)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?