Operation Flashpoint: Dragon Rising (PC)

ObserwujMam (172)Gram (76)Ukończone (34)Kupię (28)

Operation Flashpoint: Dragon Rising (PC) - recenzja gry


@ 15.10.2009, 01:03
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Swobodę w podróżowaniu znacząco pogłębia możliwość korzystania z wielu odmiennych rodzajów pojazdów (nie wszystkich). Do dyspozycji mamy nie tylko maszyny transportowe, lecz również bardziej opancerzone jednostki, przy pomocy których szybko i skutecznie wyeliminujemy nawet sporych rozmiarów oddział wroga. Nawet w czołgu nie możemy się jednak czuć wszechmocni, gdyż wystarczy jeden żołnierz z wyrzutnią rakiet by zamienić tytana w kupę złomu. W Operation Flashpoint 2: Dragon Rising należy grać bardzo ostrożnie, chwila nieuwagi może kosztować nas utratę zarówno wirtualnego życia, jak i zainwestowanego w misję czasu. Trochę kłóci się to z ogólnym założeniem gier akcji, w których dynamika to podstawa. Tutaj zapomnieć możecie o ciągłym przypływie adrenaliny i wrażeniu walki na śmierć i życie. Zabawa jest schematyczna, sztuczna i pozbawiona klimatu.

Największym plusem gry jest bez wątpienia odwzorowanie broni. Każdy karabin, strzelba i pistolet wyglądają wręcz idealnie. Wspaniale przygotowano także animacje przeładowywania posiadanych giwer. Kamera wówczas sprytnie zmienia ostrość, a całość jest płynna i bardzo naturalnie zrealizowana. Samo strzelanie również daje mnóstwo satysfakcji i łatwo wyczuć ciężar oraz celność poszczególnych karabinów. Ciekawą opcją jest także przeszukiwanie zwłok poległych żołnierzy. Przynajmniej w taki sposób gra nadrabia nieco brak możliwości wyboru uzbrojenia przed misją. Widząc jakiegoś trupa podbiegamy do niego i zgarniamy wszystko, co może się okazać przydatne podczas kolejnych etapów misji. Szczególnie ważna jest w tym przypadku amunicja. Jej brak kilkakrotnie doskwierał mi w trakcie zadań.

Operation Flashpoint: Dragon Rising (PC)

Sztuczną inteligencję oponentów przygotowano w duchu większości innych elementów. Adwersarze zachowują się zatem bardzo przeciętnie, a ich taktyka walki ogranicza się do tępego parcia do przodu oraz okazyjnego zmieniania pozycji ostrzału. Nie spotkałem się z żadnymi zaawansowanymi manewrami w stylu flankowania, regrupowania itd. Gdyby nie sokoli wzrok i znaczna przewaga liczebna bandytów, zwycięstwo przychodziło by nam znacznie łatwiej. Jeśli chodzi o naszych skrzydłowych, ich procesy myślowe przebiegają również opornie. Giną oni szybciej niż muchy owocówki, a my musimy sobie radzić sami.

Obrażenia są jednym z najlepiej przygotowanych elementów OPF 2. W tej kwestii deweloper faktycznie pokusił się o szczyptę realizmu. Kiedy bowiem dostaniemy w inną część ciała niż głowę, musimy możliwie jak najszybciej zatamować wyciekającą z rany krew. W tym celu sięgamy po apteczkę lub wzywamy na pomoc medyka. Część ran jest jednak zbyt dotkliwa by usunąć je bandażem, tudzież maścią przeciwbólową. Dlatego też postrzał w nogę może oznaczać, że nie będziemy w stanie biegać. Ranna ręka wpłynie negatywnie na celność itd. Rozwiązanie niczego sobie, tym większy jest zatem żal, że podobnej inwencji twórczej nie widać w pozostałych aspektach produkcji.


Screeny z Operation Flashpoint: Dragon Rising (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskonto_skasowane   @   13:02, 15.10.2009
No i co? Tyle planów i nadziei, i... i beznadzieja Dumny A miałem w to pograć, ech. Co zrobić. Pierwsze wrażenie podobno bardzo dobre, a rozgrywka kuleje...? Szkoda.
0 kudosdine344   @   15:15, 15.10.2009
Pograć można, ale nic specjalnego. Na dłuższą metę nudna i denerwująca, krótka. Błędy są żałosne, tak samo jak AI przeciwników.
0 kudossoldat521   @   18:22, 19.10.2009
mam to gre i mi sie wcale nie podoba
0 kudosResidentEvil   @   14:33, 24.10.2009
Jeszcze tak zmulonej gry nie wdziałam zal Konsternacja
0 kudosWolo_pl   @   23:16, 24.10.2009
Miałem napał na tą grę ... , teraz ją mam ...
... szkoda ( patrz ostatni akapit recenzji i podsumowanie ) .
Smutny
0 kudosveteran29   @   09:40, 31.10.2009
Mi tam gra się podoba według mnie grafika jest ładna. gra ładnie zoptymalizowana fakt że kampania trochę nudna. Jak dla mnie AI jest bardzo dobre. potrafi flankować i wogóle ;]
0 kudosSheva24   @   13:07, 23.11.2009
W grze tej chyba za bardzo producenci chcieli postawić na realizm i nic poza tym im nie wyszło. Nie przemyśleli jednak, że ten sam realizm ich po prostu pożre bo gra jest całkowicie niegrywalna. Misje są nudne, nie bardzo wiadomo o co w nich chodzi, dochodzi też to, że niektóre są niesamowicie trudne, wroga trudno dotrzeć, masa trudnej do opanowania taktyki i klawiszologii. Wszytko to kompletnie psuje przyjemność z rozgrywki. W sumie to uruchamiając grę spodziewałem się takiego czegoś i długo w nią nie pograłem. Jeżeli o mnie chodzi to gra jest kompletnym gniotem, który został stworzony nie wiadomo po co. Nijak się ma do serii gier CoD czy MoH. Wiem, powiecie, że OF to zupełnie inna strzelanka, taktyczna, ale czy nie przyjemniej sobie pozabijać w wyżej wspomnianych grach i mieć z tego radochę niż męczyć się tutaj. Są gusta i guściki. Ode mnie 2/10 bo muza była dobra.
0 kudosszczur5115   @   19:18, 28.12.2009
Jak dla mnie to gra fajna,tyle że z tym realizmem troche przesadzali,nie jest taka realistyczna jak pisali
0 kudosmichalo126   @   13:22, 01.01.2010
Realizm to trochę za mało ale i tak fajna gierka.
0 kudosdodo1252   @   23:14, 07.01.2011
Miałem tą grę i nawet całej nie przeszedłem ponieważ jest beznadziejna. Nie polecam jej. Lepiej pograć sobie w prawdzie wojenne gry np Call Of Duty lub Medal Of Honor. Na tych grach na pewno się nie zawiedziecie Uśmiech
Dodaj Odpowiedź