Shadowgun (MOB)

ObserwujMam (2)Gram (0)Ukończone (1)Kupię (0)

Shadowgun (MOB) - recenzja gry


@ 17.06.2012, 11:10
Kamil "zvarownik" Zwijacz


Sam gameplay to tytan. Niby nie jest to nic wyjątkowego, ale jako przenośna odskocznia od wszystkich TPS, sprawdza się doskonale. Na początku są problemy z przyzwyczajeniem się do sterowania, nie ma żadnej mowy o precyzji uzyskiwanej dzięki padom, ale wirtualne gałki i przyciski sprawują się należycie i przez całą moją przygodę z Shadowgun, nie miałem wrażenia, że gram już Bóg wie ile (taki syndrom występował zarówno przy Dead Space, jak i przy GTA). Zabawa nie nudzi, wciąga strasznie, a przerywać musiałem jedynie w celu naładowania baterii, która pada dosłownie w mgnieniu oka. Ciężko uznać za wadę fakt, że tak piękna produkcja, sprawiająca, że telefon grzeje się niemiłosiernie i po 20 min. spokojnie można na nim robić jajka sadzone, powoduje, że akumulatorek, zazwyczaj trzymający 2 dni normalnego użytkowania, wyczerpuje się po niecałej godzinie, ale faktem jest, że będąc z dala od prądu, długo się tym tytułem człowiek nie nacieszy. Trochę niszczy to idee przenośnej rozrywki, ale coś za coś.

Shadowgun (MOB)

Sztuczna inteligencja nawet daje radę, wrogowie czają się za osłonami, poruszają się na różne strony, celnie strzelają i zazwyczaj atakują w liczbie kilku sztuk. Jednak nie stanowią, mimo wszystko, większego wyzwania, ponieważ łatwo przewidzieć co zrobią. Ich rozum opiera się na z góry ustalonych skryptach, dzięki którym gość schowa się za murkiem, wychyli się na kilka sekund, odda strzał i znowu przyczajka. Drugi będzie biegać w linii prostej z prawego do lewego, itd.. Latające robociki nie podlecą zbyt blisko, bo stanowilibyśmy łatwy cel, a dotykowy interfejs uniemożliwia natychmiastowe reagowanie i likwidowanie kolejnych maszyn. Zdarza się jednak polec, więc nie ma się odczucia, że to casualowa szpila jakich wiele.

Shadowgun udowodnił mi, że przy odrobinie wysiłku, da się zrobić miodny tytuł na smartfony, który nie będzie grą logiczną czy innym Angry Birds. O ile moje wcześniejsze spotkania z tym gatunkiem, zazwyczaj sprowadzały się do spędzenia kilku chwil i usunięcia gry z pamięci telefonu, tak Czesi pokazali klasę (na boisku również) i stworzyli produkt, który śmiało mogliby sprzedawać w ramach Xbox Live/Sony Entertainment Network. Przy okazji chłopaki zaszczepili we mnie swój kolejny tytuł - Dead Trigger - który na rynku ukaże się w najbliższym czasie i z pewnością się na niego skuszę. Jeżeli szukacie czegoś naprawdę ekstra i posiadacie trochę lepszy sprzęt, to bez zastanowienia inwestujcie w opisaną produkcję, naprawdę warto.

Shadowgun (MOB)


Długość gry wg redakcji:
5h
Długość gry wg czytelników:
5h 0min

oceny graczy
Genialna Grafika:
Obłędna w porównaniu do tego, co zazwyczaj oglądamy na ekranach naszych smartfonów.
Dobry Dźwięk:
Lekko wybijający się ponad przeciętność.
Świetna Grywalność:
Kupa pierwszoligowego, mobilnego strzelania.
Dobre Pomysł i założenia:
Zubożałe Gears of War w Twoim telefonie.
Świetna Interakcja i fizyka:
Piekielnie wciąga, tyle, że jesteśmy zmuszeni grać w pobliżu gniazdka...
Słowo na koniec:
Shootery na smartfonie także potrafią bawić.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Shadowgun (MOB)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossilverkin   @   13:15, 17.06.2012
Shadowgun to gra Indie? :O

Jest to tytuł AAA na smartfony z Androidem...
0 kudoszvarownik   @   19:39, 17.06.2012
A co? Madfinger Games to chyba niezależne studio, a to, że robią ładnie wyglądające gry na urządzenia mobilne? Pfff Szczęśliwy Kwalifikując gry w ten sposób, to niezależnych deweloperów coraz mniej. Bastion też niby niezależna gra, a wydawał ją Warner. Insanely Twisted - Microsoft, Shank - EA, Fez - MS, itd.. Może trzeba zmienić nazwę cyklu, albo coś?
0 kudossilverkin   @   19:54, 17.06.2012
Nie tym tonem chłopcze! Dumny

Moim zdaniem, nie ma zbyt wielu twórców gier na smartfony pokroju Ubi, EA, żeby można było taki twór zakwalifikować jako indyk. Jest to strzelanka pełną gębą, powstała jako tytuł reklamujący Tegrę 2.
0 kudoszvarownik   @   20:24, 17.06.2012
Coś ci się awatar popsuł, bo masz jakiś syf na czole Szczęśliwy

W sumie masz po części racje, gra na bank nie była robiona w garażu przez dwie osoby, aaaa sam nie wiem. Tak czy siak, tytuł jest wart świeczki Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   22:11, 17.06.2012
A teraz chwila na moje głupie pytanie - jaki telefon takie graficzne cudo uniesie?
0 kudoszvarownik   @   23:24, 17.06.2012
Na Galaxy SII nie ma problemów Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   07:46, 18.06.2012
Spoko, to zostaje mi tylko poczekać aż skończy mi się umowa, podpisać nową na abonament na 50 lat za 170 zeta i będę mógł kupić za pięć stów! Łał!
0 kudoszvarownik   @   07:57, 18.06.2012
Hehe, jakąś dziwną ofertę ma Twoja sieć Szczęśliwy Ja swój dostałem za złotówkę w abo na 2 lata za 8 dych, to było jakieś pół roku temu. Jestem w T-Mobile (Era) od chyba 7 lat, może to dlatego Dumny
0 kudoslukas94mos   @   21:28, 18.06.2012
Na Iphone 3GS moze pocisnie ale na 4 i 4S bez problemu powinno ruszyc, a czy ja wiem czy cudo sa duzo ladniejsze gry na telefony Dumny
0 kudosRavnarr   @   21:37, 18.06.2012
To ja z moim Wildfire się schowam... Niestety, nieprędko będę miał telefon, który uniesie coś więcej niż Angry Birds.
0 kudoslukas94mos   @   22:06, 18.06.2012
ja mam 3G niepociagnie napewno skoro Angry Birds Space nieruszy Dumny a co do ladniejszych gier to zobaczcie sobie Infinite Blade 2
Dodaj Odpowiedź