Shadowgun (MOB)

ObserwujMam (2)Gram (0)Ukończone (1)Kupię (0)

Shadowgun (MOB) - recenzja gry


@ 17.06.2012, 11:10
Kamil "zvarownik" Zwijacz

Smartfony i inne urządzenia z dotykowymi ekranami, nadają się do wielu różnych gier, nie jestem jednak pewien czy strzelanki zaliczają się do tego grona. Obczaiłem już kilka tego typu produkcji i o żadnej nie mogłem powiedzieć, że było to coś unikalnego, aż do czasu Shadowgun, które nie dość, że powoduje opad szczęki przez genialną oprawę graficzną, to dodatkowo jest naprawdę fajnym shooterem.

Smartfony i inne urządzenia z dotykowymi ekranami, nadają się do wielu różnych gier, nie jestem jednak pewien czy strzelanki zaliczają się do tego grona. Obczaiłem już kilka tego typu produkcji i o żadnej nie mogłem powiedzieć, że było to coś unikalnego, aż do czasu Shadowgun, które nie dość, że powoduje opad szczęki przez genialną oprawę graficzną, to dodatkowo jest naprawdę fajnym shooterem.



Fabularnie nie jest to żaden zaskakujący produkt, bo wcielamy się w Johna Slade'a, najemnika otrzymującego zadanie, w którym musi się zmierzyć z siłami korporacji Toltech Enterprises. Szczerze mówiąc, nie śledziłem jej z wypiekami na twarzy, w ogóle nawet nie kojarzę, co, gdzie i kiedy, ale to pikuś, bo przez niecałe 5 godzin kampanii, nastrzelałem się z bananem na gębie.

W porównaniu do konsolowych produkcji typu Gears of War, Uncharted, Battlefield, itd., gra studia Madfinger Games nie powala, ale na telefonach jest, w zasadzie, bezkonkurencyjna. Tytuł jawnie czerpie inspiracje z wielkich gier AAA, mamy więc mocno napakowanego kolesia z giwerami, pomoc po drugiej stronie linii, która daje wskazówki, pokazuje następne cele, itd.. Są brzydkie i złe jednostki przeciwników, różnego rodzaju uzbrojenie, uproszczony cover system i wypasiona grafa.

Shadowgun (MOB)

Ta ostatnia robi naprawdę kolosalne wrażenie. Do tej pory nie spotkałem się jeszcze z ładniejszą szpilą na Androida. Tekstury są porządnie wykonane, gra ma dość szczegółowe i zróżnicowane otoczenie, mimo iż cały czas akcja dzieje się w jakiejś fortecy/fabryce, nie wiem sam. Dobrej jakości efekty specjalne i płynna animacja, której tylko czasami zdarza się zaciąć, to kolejne plusy, trochę razi delikatna kanciastość postaci, ale całość prezentuje się równie dobrze, co konkretne produkcje z PSP, tylko w wyżej rozdzielczości. Chyba tylko przenośny Dead Space i Mass Effect, ewentualnie seria N.O.V.A. oferują podobny poziom. Przesiadka z X360/PS3 na ten tytuł nie stanowi żadnego problemu i nie powoduje głupkowatego uśmieszku na twarzy. Jest cudownie!

Trochę gorzej wypada audio, które nie wyróżnia się niczym z tłumu podobnych. Oczywiście jak grać, to tylko na słuchawkach, ale i one nie zaoferują miażdżącego udźwiękowienia. Jest solidnie, z poprawnie oddanymi odgłosami walki, ale lektorzy wypadają już mocno sztucznie, widać jak na dłoni, że twórcy nie mieli do dyspozycji kilku milionów dolców.


Screeny z Shadowgun (MOB)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossilverkin   @   13:15, 17.06.2012
Shadowgun to gra Indie? :O

Jest to tytuł AAA na smartfony z Androidem...
0 kudoszvarownik   @   19:39, 17.06.2012
A co? Madfinger Games to chyba niezależne studio, a to, że robią ładnie wyglądające gry na urządzenia mobilne? Pfff Szczęśliwy Kwalifikując gry w ten sposób, to niezależnych deweloperów coraz mniej. Bastion też niby niezależna gra, a wydawał ją Warner. Insanely Twisted - Microsoft, Shank - EA, Fez - MS, itd.. Może trzeba zmienić nazwę cyklu, albo coś?
0 kudossilverkin   @   19:54, 17.06.2012
Nie tym tonem chłopcze! Dumny

Moim zdaniem, nie ma zbyt wielu twórców gier na smartfony pokroju Ubi, EA, żeby można było taki twór zakwalifikować jako indyk. Jest to strzelanka pełną gębą, powstała jako tytuł reklamujący Tegrę 2.
0 kudoszvarownik   @   20:24, 17.06.2012
Coś ci się awatar popsuł, bo masz jakiś syf na czole Szczęśliwy

W sumie masz po części racje, gra na bank nie była robiona w garażu przez dwie osoby, aaaa sam nie wiem. Tak czy siak, tytuł jest wart świeczki Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   22:11, 17.06.2012
A teraz chwila na moje głupie pytanie - jaki telefon takie graficzne cudo uniesie?
0 kudoszvarownik   @   23:24, 17.06.2012
Na Galaxy SII nie ma problemów Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   07:46, 18.06.2012
Spoko, to zostaje mi tylko poczekać aż skończy mi się umowa, podpisać nową na abonament na 50 lat za 170 zeta i będę mógł kupić za pięć stów! Łał!
0 kudoszvarownik   @   07:57, 18.06.2012
Hehe, jakąś dziwną ofertę ma Twoja sieć Szczęśliwy Ja swój dostałem za złotówkę w abo na 2 lata za 8 dych, to było jakieś pół roku temu. Jestem w T-Mobile (Era) od chyba 7 lat, może to dlatego Dumny
0 kudoslukas94mos   @   21:28, 18.06.2012
Na Iphone 3GS moze pocisnie ale na 4 i 4S bez problemu powinno ruszyc, a czy ja wiem czy cudo sa duzo ladniejsze gry na telefony Dumny
0 kudosRavnarr   @   21:37, 18.06.2012
To ja z moim Wildfire się schowam... Niestety, nieprędko będę miał telefon, który uniesie coś więcej niż Angry Birds.
0 kudoslukas94mos   @   22:06, 18.06.2012
ja mam 3G niepociagnie napewno skoro Angry Birds Space nieruszy Dumny a co do ladniejszych gier to zobaczcie sobie Infinite Blade 2
Dodaj Odpowiedź