Wywiad z twórcami gry Albion Online
MG: Czy mógłbyś pokrótce opisać Albion Online?
Albion Online to gra Sandbox MMORPG, osadzona w średniowieczu, co umożliwia graczom jednoczenie się w gildiach, podbijanie terytoriów, kolonizację tychże i obronę. W grze nie ma żadnych z góry podyktowanych klas, każdy gracz jest tym, co właśnie nosi. Gwarantowane są dynamiczne bitwy PvP, w których każda kolejna walka jest inna, a porażki mają dalekosiężne konsekwencje.
Ekonomia znajduje się w całości w rękach graczy. Każdy przedmiot i każdy budynek jest dziełem graczy. To samo dotyczy handlu. Każdy gracz doskonali swoje uzbrojenie, czemu służą setki zaklęć, umiejętności i atrybutów, więc jest ogromne pole do popisu. Dzięki temu kreuje niepowtarzalny charakter według własnego widzimisię.
MG: Świat gry jest w jakiś sposób związany z Albionem z Fable?
Często słyszymy to pytanie. Odpowiedź brzmi: Nie. Albion to po prostu historyczna nazwa wysp brytyjskich i Wielkiej Brytanii.
MG: Skąd wziął się pomysł na Albion Online? Zauważyliście jakąś niszę na rynku?
Uwielbiamy gry odlschoolowe takie, jak Ultima albo Dark Age of Camalot. Innowacyjne, głębokie i będące wyzwaniem. Naszym zdaniem większość dzisiejszych gier nie spełnia tych kryteriów, są one łatwe i do tego mało się różnią między sobą. Nie chcemy płynąć z prądem - naszym celem jest dostarczenie graczom nowego, świeżego doznania. Chcemy rzucić graczowi wyzwanie, a nie tylko zapewnić mu uczucie sukcesu. Błędy, popełniane w Albion Online, mogą boleć.
Od samego początku naszym zamiarem było stworzenie obszernej MMO o nieznanej dotychczas dostępności. Rano przy kawie możesz na tablecie pozbierać surowce albo pobawić się w politykę, w przerwie obiadowej w pracy na Linux-ie rozbudować osadę, a wieczorem na komputerze staczać duże bitwy. Różne platformy nie stanowią dla nas konkurencji, lecz jedynie uzupełnienie - grasz, kiedy chcesz i na czym chcesz.
MG: Jak długo pracowaliście nad Albion Online, aby dotrzeć do obecnego stadium?
Zaczęliśmy w maju 2012 roku. Zważywszy, że w porównaniu z innymi wydawcami gier mamy mały zespół, już teraz wielkość i stan gry są moim zdaniem imponujące.
MG: Jednym z najciekawszych elementów Albion Online jest ekonomia, czy mógłbyś coś opowiedzieć na jej temat? Czy macie jakieś plany co do tego, jak rozwinąć ją jeszcze bardziej?
W Albion Online cała gospodarka spoczywa w rękach graczy. Gotowych przedmiotów i budynków prawie nie ma. Gracze sami wszystko produkują, przetwarzają i budują, sami handlują. Nie mamy item-shopu, więc do gry nie trafiają żadne przedmioty, na które nie zużyto surowców. Jako wydawcy udostępniamy tylko te surowce, z których powstaje wszystko inne w świecie gry.
MG: Albion Online oferuje trzy tryby zabawy, GvG, PvP oraz PvE, któryś jest traktowany przez Was priorytetowo? Od którego trybu zaczynaliście?
Albion Online to gra gildii i dlatego walkom GvG poświęciliśmy do tej pory najwięcej uwagi. Z nimi, oczywiście, związane są ściśle PvP, ale walki w grupie dostarczają znacznie więcej zabawy i mocnych wrażeń. PvE to relatywna nowość w grze, którą będziemy stale rozbudowywać.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler