LOKI – „BUG” w Mitologii?


AgraveiN @ 15:33 02.01.2008
"AgraveiN"


Drugie już pytanie jakie kieruję do Diablo Community. Kto był tego testerem? Bo nie wierzę że, aż siedem osób jakie zostało wymienione w instrukcji z Piotrem Pelczarem na czele było tak oszołomionych grafiką, że nie wyłapało tak prostackich bug’ów, jak na przykład wspomniane już wcześniej złe wczytywanie lokacji, a szczególnie te błędy przy wczytywaniu lokacji, które są ważne dla fabuły! No chyba że brak możliwości dostępu do bossa, który znajduje się na wzgórzu, bo „nie dograło drogi na wzgórze” nie jest dla Was bug’iem Panowie…
Jednak najlepszym aspektem pogrążającym Loki’ego przez samych jego twórców jest liczba łatek jakie wypuścili od czasu premiery w Polsce, które tak naprawdę nic konkretnego nie zmieniły w tym na co narzekają gracze z całego świata – stabilności i bug’ach gry. Zaraz zaraz kiedy to było? Cztery miesiące temu? Piszę te słowa w grudniu 2007 roku, wiedząc że premiera w polskich sklepach miała miejsce 07.09.2007r. A do dziś patch ma już liczbę 1.0.8.1. Nic tylko czekać na nowe patch’e i wierzyć, że w końcu coś zmienią na lepsze i nie będą szkodzić. Tak właśnie – szkodzić, wystarczy wejść na oficjalne polskie forum gry, które mamy przyjemność prowadzić w portalu MiastoGier.pl, a dowiesz się jakie problemy mają z wydawałoby się prostą instalacją łatek nowi gracze. Gra się zawiesza, nie uruchamia, nie dogrywa obszarów, kasuje dotychczas posiadane postaci, mógłbym tak wymieniać dalej… Jednak nie to jest celem tej publikacji. Czy gra, która w najlepszej postaci kosztuje 99zł powinna dostarczać nam takich dodatkowych „bug’owych atrakcji”? W pomyśle Cyanide – niewątpliwie tak. Szkoda, że tak w obecnych czasach traktuje się gracza. Na szczęście takie ewenementy na skalę wręcz światową zdarzają się rzadko. Pozostaje nam graczom życzyć sobie na nowy rok jak najmniej takich przygód, za które przychodzi nam płacić nie małe pieniądze(obecnie najtaniej 59,90) – bo jakby Loki kosztował 19.90 na pewno byśmy się tak nie denerwowali. Chociaż…
Loki? To na pewno BÓG w Nordyckiej Mitologii, jednak jest to również BUG- świetny materiał na cudowna grę, szkoda tylko ze nieodpowiednie osoby wzięły się za jej robienie i oprawę. Niestety pozostaje nam czekać na Diablo III Blizzarda, bo jak widać inne firmy po prostu niszczą dobre pomysły zdolnych ludzi. Jednak według mnie w tym momencie zapewne chodziło o kasę, czytaj szybkie zarobienie przed wejściem nowego dziecka Blizzarda na rynek, nawet kosztem zażenowania graczy kupujących niedopracowany bubel.

Jak Zeus nad bohaterem, tak Blizzard nad Cyanide stoi i wg. mnie niczego sie nie boi, no tak... Przecież nie ma czego...


Byłbym niedokładny gdybym ominął pewien temat, o którym tak naprawdę już się nie mawia nawet na anglojęzycznym forum – chodzi oczywiście o cheat’owanie. Fajnie jest zrobić sobie postać 200lvl (maksymalny level w Lokim) w pół godziny nieprawdaż? I to jeszcze najlepiej na „bezpiecznych” serwerach twórców gry. Żenada do kwadratu. Jak można w tak perfidny sposób napychać sobie kieszenie oszukując graczy, że daje się coś co tak naprawdę nie działa, tudzież jest zwykłą mistyfikacją, która dopiero na przełomie patch’a 05 i 06 urzeczywistniła się i doprowadziła do zgaszenia pożaru jakim był ten błąd.
Dla wymagających graczy najbardziej jednak rzuca się w oczy nie szata graficzna, nie błędy w grze jednak naprawdę słaby silnik napędzający tak ważny aspekt gry jakim jest multiplayer. Ów silnik to określenie dziecka Cyanide sprzed lat jakim jest program GameCenter, którego głównym zadaniem jest łączenie graczy chętnych na multiplayer nie tylko w Lokim, ale we wszystkich produkcjach Cyanide jakie miały szczęście (tudzież nieszczęście…) ujrzeć światło dzienne. Loki, Pro Cycling Manager, Cycling Manager 4, Chaos League – Sudden Heath, Chaos League, Winter Challenge, Pro Rugby Manager 2004, Pro Rugby Manager 2005, czy poza Lokim kojarzysz te tytuły? Nie dziw się, maksymalnie zobaczyłem na jednym z serwerów innych gier niż Loki, aż osiem osób online w tym samym czasie. Zatrzęsienie… Zresztą to samo będzie czekało Loki’ego [ a serce me krwawi… ;) ] wystarczy poczytać news z oficjalnej strony Cyanide:

Loki servers
11/15/07 - 00:00
Because of the number of players, three Loki servers will be disabled: Yggdrasil, Niflheim and Chronos.

Dla osób stojących na bakier z angielskim tłumaczę: „Ze względu na liczbę graczy trzy spośród serwerów Loki’ego zostaną wyłączone: Yggdrasil, Niflheim and Chronos”. Niby nic wielkiego, bo i tak większość graczy siedzi na serwerze Valhalla jednak sam fakt, że trzeba już coś zamykać daje do myślenia… A mając na myśli większość graczy mówię o maksymalnie w chwili obecnej 20-30 graczach online i to też rzadkość. Miesiąc po polskiej premierze było nas nawet 100 osób online. Teraz, po tym jak wielu z nas poznało się na Lokim i jego dodatkowych atrakcjach, wolimy poświęcać swój czas na chociażby Titan Quest, rewelacyjnego Wiedźmina czy po prostu na mistrzowskie Diablo, które parę lat po premierze ma o wiele więcej graczy online niż dziesięć serwerów Loki razem wziętych.

Wybaczcie mi ton tego artykułu, jednak w publikacjach dostępnych na temat Loki’ego w Internecie tak naprawdę nie odszukałem prawdziwego odzewu graczy, którzy zniesmaczeni odłożyli grę Loki na półkę do działu nadającego się już tylko do zbierania kurzu. Bo do czego mają wracać? Niekończących się łatek nic nie wnoszących do stabilności gry, czy może do prehistorycznego programu GameCenter kompromitującego Loki’ego na arenie gier z opcją multiplayer? Żal…

Cyanide wraz z Lokim spłoną w ogniu, który sami stworzyli, jeśli nie wyciągną porządnych wniosków po tej produkcji.

Sprawdź także:

LOKI

Premiera: 06 czerwca 2007
PC

Zło zostało przebudzone. Egipski bóg ciemności Seth powrócił z krainy umarłych, by wreszcie zwyciężyć w walce dobra ze złem. W każdym zakątku świata przebudziły się mitol...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosssseebaaa   @   19:15, 09.03.2010
macie racje że,Cyanide nie doasta do pięt bizzardowi ale on też jakoś zaczynał