Cyberpunk 2077: Widmo Wolności - wszystko, co wiemy przed premierą


zubal22 @ 09:22 19.09.2023
Filip "zubal22" Sudoł

Rozgrywka, questy i mechaniki


Niemniej ekscytująco od zupełnie nowej rozbudowanej linii fabularnej prezentują się inne zmiany, jakie niesie ze sobą dodatek. Przede wszystkim Redzi postanowili przebudować drzewko rozwoju umiejętności, co niesie ze sobą nie tylko odświeżony balans skilli i perków (który będzie też w podstawce dzięki aktualizacji 2.0), ale i debiutujące w grze zdolności, bronie, wszczepy, ubrania i auta, które uczynią całe doświadczenie świeższym, co docenią szczególnie gracze z wieloma godzinami na koncie. Niektóre atrybuty pozwolą V na działanie dywersyjne (granat, który rozprasza uwagę wrogów), odbicie nadlatujących pocisków podczas trzymania broni białej, załatwianie adwersarzy szybkimi strzałami po wycelowaniu w głowę (Deadeye rodem z Dzikiego Zachodu) czy dashe w powietrzu, które umożliwiają spowolnienie czasu w trakcie walki.

Zmieniony zostanie również system progresji oraz misji dla V. Limit poziomu został zwiększony do 60, co zmotywuje nas do rozwoju protagonisty i umożliwi jeszcze bogatszą zabawę z tworzeniem ciekawych buildów. Klasycznie można liczyć tutaj na zdobywanie dodatkowych punktów doświadczenia w czasie mniej lub bardziej rozbudowanych zadań pobocznych oraz nowych kontraktów. Widmo wolności dodaje do tego również zupełnie inny typ questów - zrzuty i misje kurierskie. Redzi określają je mianem "nieskończonych wydarzeń w otwartym świecie". Jest to o tyle ciekawe, że podobną koncepcję zaprezentował jeden z fanów Cyberpunka, gdy w serwisie Nexus opublikował mod pod nazwą Make A Living - Courier, który dawał okazję pojeździć nieco po mieście i umożliwił zarobienie dodatkowej gotówki. Czymkolwiek te aktywności się jednak okażą, po prostu dobrze wiedzieć, że CDPR pragnie uczynić system zadań w swojej produkcji nieco ciekawszym.

Co poza tym? Do gry doszedł też nowy oręż, lecz co ciekawe, nie tylko w walce ulicznej, ale i dla... aut! Teraz bowiem pojazdy można wyposażyć w broń (np. rakietową), która ma wynieść chaos w Night City na zupełnie nowy poziom. A gdy dodamy do tego to, co ma przynieść aktualizacja 2.0, to... oj zabawa autem w końcu może okazać się ciekawa. Nie tylko zresztą ona.

Co przynosi aktualizacja 2.0?


Najważniejsze zmiany jakie przynosi ze sobą aktualizacja 2.0 to nowe drzewko atutów i umiejętności, pościgi i jazda bojowa, odświeżone AI wrogów oraz przebudowany system policji. Pojawią się zatem nie tylko świeżutkie skille, ale i stare zostaną nieco zmodyfikowane, by ożywić gameplay i pobudzić naszą chęć testowania innych buildów. Samochody możemy teraz modyfikować i dodawać do nich uzbrojenie, które wykorzystamy w trakcie pościgów i pojedynków za kółkiem. My sami także możemy wychylić się zza szyby w czasie kierowania autem, by posłać kilka kulek do goniących nas adwersarzy.

Usprawnieniu uległa sztuczna inteligencja przeciwników, która teraz ma lepiej reagować na nasze działania i sprawniej działać w starciach z nami. Ważną zmianę przeszła również w końcu policja, która nie powinna już się pojawiać na najbliższym skrzyżowaniu sekundę po zabiciu pieszego, a ich oddziały mają być skuteczniejsze w walce i obławach. Wszystko wskazuje też na to, że do Night City w końcu z buta wejdzie Max Tac, który zostanie na nas nasłany, gdy za bardzo zaczniemy brykać. Patrząc po ich uzbrojeniu i nowo dodanych dla V zdolnościach, można spodziewać się całkiem niezłej zabawy z nimi.

Nie są to jednak wszystkie zmiany jakie przychodzą z rzeczonym patchem. Aktualizacja 2.0 wprowadza odświeżone działanie wszczepów i ich ceny, modyfikacje nagród, przedmiotów oraz craftingu, a ponadto nowe stacje radiowe i ulepszony interfejs użytkownika. Najpewniej zmian, nowinek czy poprawek jakie nas czekają wraz z tym updatem będzie jeszcze więcej, ale te już ujawnione i tak zapowiadają ciekawe i świeże podejście do Cyberpunka 2077, co dobrze wróży zimowym wieczorom.

Data premiery i wymagania


Dodatek do Cyberpunk 2077 pt. Widmo wolności ukaże się 26 września na PC, PS5 oraz Xbox Series X|S. Premiera zatem ominie starsze PS4 oraz Xbox One, co w obliczu pamiętnych problemów, jakie podstawka miała na tych konsolach jest raczej słuszną decyzją.

Nieco wcześniej natomiast, bo 21 września, czeka nas premiera aktualizacji do Cyberpunka 2077 w wersji 2.0, która będzie dostępna do pobrania za darmo dla każdego posiadacza podstawowej wersji gry. Jednak tak samo jak w wypadku DLC, nowy update również ma ominąć past-genowe edycje na PlayStation 4 i Xboksie One, debiutując jedynie na PC-tach, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S.

Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 2.0 oraz DLC fabularnego, w CD Projekt Red podjęto decyzję o podniesieniu sugerowanych wymagań sprzętowych. Jeśli więc chcecie mieć pewność, że powrót lub pierwsza wyprawa do Night City nie spali Waszych podzespołów, polecam rzucić okiem na to, czego Cyberpunk 2077 wymaga do sprawnego działania.

Co sądzicie o zbliżającym się Widmie wolności i aktualizacji do wersji 2.0? Czy przyszykowane zmiany sprawiają, że planujecie już urlop i powrót do Night City? Dajcie nam znać w komentarzach co myślicie o przyszykowanych przez Redów zmianach.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   12:25, 19.09.2023
Urlop to może nie, ale zamierzam ogrywać tuż po premierze. Komp już przystosowany do sprzętowego wyzwania.
0 kudosBarbarella.   @   12:45, 19.09.2023
Ja czekam na GOTY Edition i nowego kompa. Uśmiech Keanu musi być w Full HD. Szczęśliwy
0 kudosmrPack   @   12:50, 19.09.2023
Zacząłem od nowa grać w wersję nextgen na PS5, ale nie wiem czy się wyrobię choć trochę przejść by mieć postać przygotowaną na wyzwania czekające w Dogtown Poirytowany Jeszcze dodatek do RE4R po drodze Konsternacja
0 kudosGuilder   @   19:23, 19.09.2023
1) Premiera dodatku.
2) Łatanie bugów dodatku.
3) Wersja GOTY/Definitive.
4) Wyżej wymieniona tanieje.
5) Kupuję.
0 kudosBarbarella.   @   19:55, 19.09.2023
Cytat: Guilder
1) Premiera dodatku.
2) Łatanie bugów dodatku.
3) Wersja GOTY/Definitive.
4) Wyżej wymieniona tanieje.
5) Kupuję.

Ej, no. Kopiujesz moją taktykę. Chyba Cię pozwę o naruszenie...eee...moich dóbr taktycznych. Zły
0 kudosGuilder   @   22:57, 19.09.2023
Odstąpię Ci wyłączność na tę strategię, jeśli wrzucą to do Game Passa. Ale się nie zapowiada. Puszcza oko
0 kudosRonaldo_   @   11:45, 21.09.2023
Jak wygląda optymalizacja?
0 kudosBarbarella.   @   14:36, 21.09.2023
Cytat: Ronaldo_
Jak wygląda optymalizacja?

Zaraz pewno Logan się wypowie że koszmarna. Zadziorny Puszcza oko
0 kudoslogan23   @   18:15, 22.09.2023
Cytat: Barbarella.
Cytat: Ronaldo_
Jak wygląda optymalizacja?

Zaraz pewno Logan się wypowie że koszmarna. Zadziorny Puszcza oko

Rzucę na to zasłonę milczenia, Jak Vader rzucił Palpatine, A poważniem wypowiem się za miesiąc, dwa jak będę wiedział jak ten dodatek wygląda i go ogram oraz jak już będą prawdziwe recenzje.
0 kudosMaterdea   @   09:28, 23.09.2023
Cytat: Ronaldo_
Jak wygląda optymalizacja?
O tej kwestii mamy cały artykuł w drodze, który pojawi się niedługo w okolicy recenzji (wersji konsolowej). Uśmiech
Dodaj Odpowiedź