Gothic - autopsja serii


bigboy177 @ 01:28 03.11.2006
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Tytuł niniejszego artykułu może kojarzyć wam się ze zwłokami, i badaniem umarlaków… oczywiście jest to prawda, ponieważ termin autopsja jest najczęściej używamy kiedy dana osoba odejdzie w zaświaty.

Tytuł niniejszego artykułu może kojarzyć wam się ze zwłokami, i badaniem umarlaków… oczywiście jest to prawda, ponieważ termin autopsja jest najczęściej używamy kiedy dana osoba odejdzie w zaświaty. W przypadku gry Gothic wcale tak nie jest… seria od początku swojego powstania trzyma się bardzo dobrze i nadal się rozwija. Idealnym przykładem ciągłego postępu bezimiennego oraz otaczającego go świata jest niedawno wydana, trzecia odsłona cyklu zatytułowana Gothic 3. Zacznijmy jednak od początku, czyli jak to wszystko powstało… jak zrodziła się jedna z najlepszych gier RPG wszechczasów…

Pierwsza część serii Gothic wydana została w dniu 10 marca 2001 roku po kilku latach żmudnych prac małego wówczas studia Piranha Bytes. Kiedy program trafił w ręce graczy od razu rozpoczęły się narzekania na beznadziejne sterowanie, nie do końca dopracowaną grafikę, oraz sporą ilość mniejszych lub większych błędów. Pomimo marudzenia gracze na całym świecie czuli, że w zaprezentowanym graczowi świecie jest coś wyjątkowego, niepowtarzalnego i przyciągającego uwagę. Postanowili więc pograć nieco dłużej aby sprawdzić co kryje dla nich kolonia górnicza Doliny Khorinis.



Już po kilkudziesięciu minutach grania okazywało się, że Gothic jest w stanie przyciągnąć każdego fana wspaniałej przygody na wiele godzin zabawy. Klimat jaki roztaczał się w kolonii górniczej był wręcz idealnie wyeksponowany, czuło się więź z innymi mieszkańcami ogromnego więzienia, oraz potrzebę walki o przetrwanie. Bariera która przykrywała kolonię górniczą sprawiała, że ludzie którzy niegdyś byli przyjaciółmi nagle stali się największymi wrogami, ci natomiast dla których liczyło się tylko dobro własne, zaczynają działać dla ogółu. Wędrówka kolejnymi częściami krainy ukazywała ciężką pracę górników, wszechobecnych kombinatorów oraz ludzi pragnących po prostu przetrwać ciężkie czasy. Nasz bohater musiał w tym wszystkim znaleźć miejsce dla siebie, i przy okazji nie narażać się zbytnio silniejszym od siebie przeciwnikom. Najlepszym sposobem na powolne wkręcenie się w towarzystwo było przystąpienie do jednego z trzech obozów. Każdy charakteryzował się odmiennymi zasadami moralnymi oraz zadaniami które musiał wypełnić gracz. Po wielu godzinach zbierania grzybów, polowania na dzikie bestie, likwidowania orków i poprawiania swoich umiejętności stawaliśmy się wojownikiem i bohaterem. Niestety nieprzyjazny los sprawił, że to co początkowo miało okazać się zbawieniem, doprowadziło do kolejnego zamieszania, które trawi nie tylko kolonię górniczą, lecz całą Dolinę Khorinis.



Bariera stanowiąca ściany więzienia zostaje zniszczona, a wszelkie plugastwo zaczyna wypływać do niegdyś prawego świata. Więźniowie rozchodzą się po całym Khorinis i zaczynają siać spustoszenie. Na domiar złego, w dolinie górniczej zbierają się potężne siły orków, a także przyleciało tam kilka smoków. Sytuacja nie wygląda zbyt wesoło, na szczęście nasz heros po raz kolejny powraca aby uratować świat przed zagładą. Z powodu wypadku, który ma miejsce na końcu pierwszej części gry zostaje on osłabiony i jest zmuszony do ponownego zdobywania wcześniej posiadanej wiedzy.

Sprawdź także:

Gothic 3

Premiera: 13 października 2006
PC

Gothic 3 to ostatnia gra z wielkiej serii rpg-ów stworzonych przez studio Piranha Bytes. Projektanci, chcąc pożegnać się z fanami, zrobili wszystko, by obcowanie z ,,trój...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?