Zwiedzenie całego uniwersum w No Man's Sky pochłonie miliardy lat
No Man’s Sky to jedna z ciekawiej zapowiadających się gier niezależnych. Gracz wciela się w niej w pilota, który przemierza przepastną przestrzeń kosmiczną w poszukiwaniu.
bigboy177 @ 18.08.2014, 12:53
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps4
No Man’s Sky to jedna z ciekawiej zapowiadających się gier niezależnych. Gracz wciela się w niej w pilota, który przemierza przepastną przestrzeń kosmiczną w poszukiwaniu... no właśnie, czego? Niestety nie do końca to wiadomo. Pewnym jest natomiast, że owa przestrzeń będzie ogromna.
Na potrzeby No Man’s Sky, jej twórcy, Sean Murray, opracowali specjalne algorytmy, generujące wszystkie lokacje w czasie rzeczywistym. Liczba elementów, z których są one zbudowane jest tak ogromna, że zwiedzenie wszystkiego zabierze nawet 5 miliardów lat. I to zakładając, że na każdej planecie wirtualnego wszechświata spędzimy nie więcej, niż 1 sekundę.
Początkowo świat nie był jednak tak ogromny. Pierwotnie twórcy korzystali z 32-bitowych liczb, do jego generowania. Ostatecznie jednak zdecydowano się na liczbę 64-bitową. Dlaczego? Wyjaśnia deweloper.
"Z tą 32-bitową liczbą, zobaczenie wszystkich planet zabrałoby Ci około 4 lub 5 tysięcy lat, jeśli na każdej z nich spędziłbyś sekundę", powiedział Murray, w wywiadzie dla redakcji IGN.
Twórcy uznali, że to zbyt mało i dlatego podkręcono algorytmy, aby korzystały z liczby 64-bitowej, co natomiast sprawia, że zwiedzenie całego świata pochłonie 5 miliardów lat - to dłużej, niż naszemu słońcu zostało paliwa. Najpewniej nikt nie będzie miał okazji dokonać tego chwalebnego czynu.
No Man's Sky zadebiutuje na komputerach PC oraz konsoli PlayStation 4. Daty premiery jeszcze nie poznaliśmy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler