Strona główna » Nowinki ze świata » Podgląd tematu
Crytek - 'konsole następnej generacji powinny mieć przynajmn

Offline
oskarsom //grupa Stara Gwardia » [ Final Hamster (exp. 4913 / 7200) lvl 12 ]0 kudos
W pełni się zgadzam i przyłączam do tej prośby/żądania. Kiedy wyjdą nowe konsole, to 8GB w komputerze będzie już standardem. Tak prawidłowo rzecz biorąc to teraz już prawie są. Chciałbym jeszcze zobaczyć 6-rdzeniowy procesor i kartę 2GB wspierającą DX12 (pewnie taki już wtedy będzie Szczęśliwy). Na takiej konsoli to można by hologramy wyświetlać!



Offline
MicMus123456789 //grupa Wojownicy RPG » [ Obywatel 2011 ]0 kudos
Co poniektórzy to już teraz w PC mają po 6-8GB Ram Uśmiech Trochę liczę na to że nowa generacja pojawi się szybciej niż w 2014 roku. Szkoda też że nie ma mowy o innych podzespołach konsoli, bo co po tym że powiedział ile mniej więcej ram powinna mieć nowa maszynka.

Offline
bat2008kam //grupa Stara Gwardia » [ Hamster: Total War (exp. 49286 / 54800) lvl 17 ]0 kudos
Po co nam nowa greneracja, skoro obecna nie została w pełni wykorzystana? Xbox 360 i PS3 nadal mają sporo mocy na pokładzie, która zadziwi jeszcze niejednego peceta.

Może czas w końcu robić gry, które będą powalać nie tylko pod względem graficznym, ale także pod względem gameplayu i oryginalności? Heavy Rain udowodniło, że takie produkcje mają wielką rację bytu...

Mi do nowej generacji się nie spieszy. Cieszy mnie to, co jest obecnie - wychodzi mnóstwo świetnych gier, a i 4-letni pecet umożliwia granie w największe hity w dość wysokich detalach.
Dla mnie w ogóle mogłoby nie być nowej generacji.

Offline
bat2008kam //grupa Stara Gwardia » [ Hamster: Total War (exp. 49286 / 54800) lvl 17 ]0 kudos
Nie, aż tak źle nie jest z Crytekiem Uśmiech . Crysis 2 to dobra gra, która pod względem technologii naprawdę pozytywnie mnie na konsolach zaskoczyła. W sumie to się twórcom nie dziwię, w końcu Crytek od 2004 roku wyznacza trendy w grafice, a konsole w jakimś tam stopniu ograniczają ich pole działania.
Żaden artysta nie chce być ograniczany. Inna sprawa, że wg mnie poprzednie gry studia Crytek (za wyjątkiem Far Cry) do zaoferowania miały TYLKO grafikę. A nie chcę, by branża poszła w tym kierunku.

Offline
bat2008kam //grupa Stara Gwardia » [ Hamster: Total War (exp. 49286 / 54800) lvl 17 ]0 kudos
Nie powiedziałbym... Nie znam architektury konsol i programowania na nie, ale twórcy wciąż zaskakują nas czymś nowym, pozornie niemożliwym. To samo słyszałem w 2004 roku na temat PS2... A już rok później każdy zbierał szczękę po God of War. To samo słyszałem w roku 2007 na temat PS2. I wyszedł God of War II, który znowu wszystkich skopał...

Zapewne Battlefield 3 podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej. I czuję, że znajdzie się ktoś, kto go przebije... Chociażby Uncharted 3 wychodzące tylko na PS3. Były głosy, że U2 to pełnia mocy PS3. A Naughty Dog zarzeka się, że wycisną jeszcze więcej przy okazji U3.

Offline
remik1976 //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 16078 / 16200) lvl 14 ]0 kudos
A mnie śmieszą te wszystkie wypowiedzi na temat wyciskania ostatnich soków z konsol. Ile razu już słyszałem o wyciśnięciu na maxa i ile razy potem od tych samych ludzi słyszałem że konsola ma jeszcze spory zapas mocy. Moim zdaniem jeszcze nikt nie wycisnął z PS3 maxa. Dumny

Offline
zvarownik //grupa MiastoGier.pl » [ Współpracownik ]0 kudos
No, ja pamiętam jak Naughty Dog przy U2 mówiło, że wykorzystali 100% mocy PS3, ale tylko jeżeli chodzi o technologię, bo w kwestii optymalizacji mają jeszcze spore pole do popisu. Nie mam zielonego pojęcia o co może chodzić, ale chłopaki znają się na swojej robocie jak nikt, więc sądzę, że przy U3 będziemy szczeny szukać przez jakiś tydzień. I tak jak napisał bat, mi się nie śpieszy, obecny poziom graficzny wystarcza mi w zupełności, czekam tylko na konkretne, niebanalne pomysły, świetne wykorzystanie już istniejących, czy wciągający gameplay (ogrywam teraz Might & Magic: Clash of Heroes i widzę, że wiele mi do szczęścia nie potrzeba). Grafika to nie wszystko Uśmiech

Offline
Lucas-AT //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 9318 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Całe gadanie o wykorzystaniu takiej i takiej ilości procent mocy konsoli to jest zwykły marketing. Nawet pierwsze gry na PS3 wykorzystują 100% mocy konsoli, bo przecież skąd spadki płynnościanimacji i dlaczego pierwsze gry nie mają od początku 60 klatek na sekundę, skoro graficznie stoją daleko w tyle za dzisiejszymi produkcjami. Tu chodzi o stworzenie dobrego silnika, o odpowiednie programowanie i optymalizację.

Co do słów Cryteka - to prawda - konsole kolejnej generacji powinny mieć bardzo dużo pamięci RAM, na zapas. RAM był problemem w PSX, PS2 i teraz w PS3/X360. Jednak trzeba pamiętać, że konsola to zamknięta architektura i nie należy bebechów konsoli porównywać do PC. PS3 ma 256MB RAM i 256 VRAM. Jaki PC w ogóle by udźwignął Crysisa 2 czy BF3 mając jedynie 256MB pamięci operacyjnej?

Jeśli PS4 będzie miało te 8GB RAMu to gry od początku będą robione pod taki sprzęt, by na maxa wykorzystać te możliwości. Na PC żadna gra nie jest nawet robiona na minimum 4GB, bo na świecie nie mamy samych potężnych kompów. Na słabszych gra też musi ruszyć. Obecna generacja zaczyna się powoli kruszyć, ale gadanie, że ma już małe możliwości to zwykła przesada. Wystarczy spojrzeć na Killzone 3, InFamous 2, Uncharted 3, LA Noire czy Gears of War 3. W dodatku żąden z exclusivów na PC niczym się nie wywyższa znacząco od gier na konsole. Dochodzi wyższa rozdziałka, DX11, wygładzanie i teselacja. Kolejna generacja musi wejść gdy ta różnica będzie naprawdę znacząca.

Mimo wszystko, BF3 to znak, że kolejna generacja powinna wkrótce nadejść. Ale czy nadejdzie? Dziś na świecie rządzą popierdółki, gry na facebooku, na apple store, komórki, na DS itd... Z finansowego punktu widzenia wątpie bySony i MS byli chętni do szybkiego wydania PS4 i X720. Obie firmy były spłukane po wydaniu PS3 i X360 i długo musiały się odbijać od dna. Może na tegorocznym E3 wiele się wyjaśni.

Liczba czytelników: 475852, z czego dziś dołączyło: 1.
Czytelnicy założyli 53880 wątków oraz napisali 676173 postów.