Perimeter 2: New Earth to sequel futurystycznej strategii czasu rzeczywistego wydanej w 2004 za sprawą Codemasters Software. Kontynuacja zawiera w sobie masę nowych elementów, ciągnie także dalej fabułę opowiedzianą w części pierwszej oraz oficjalnym dodatku doń. Jak wskazuje tytuł omawianego programu, w kręgu zainteresowań znajduje się Nowa Ziemia, która była celem exodusu ludzkości z naszej planety. Odnaleziona planeta to nieokiełzany teren obfitujący nie tylko w duże zasoby surowców naturalnych, ale też w nieznane pułapki.
Perimeter jako jeden z niewielu RTS-ów wybijał się pomiędzy inne za sprawą możliwości wysokiej deformacji terenu. W sequelu ów element obecny jest nadal, lecz w poprawionej i odświeżonej formie. Mało tego, ważną rolę odgrywa teraz w ukształtowaniu terenu woda. Pojawiły się bitwy morskie, co z kolei otwiera nowe pole do popisu dla futurystycznych strategów. Programiści zdecydowali się na wprowadzenie nowego surowca, jakimi są kryształy psi. Odnajdywane głęboko w skorupie ziemskiej pozwalają na opracowywanie jeszcze bardziej zaawansowanych technologii oraz pozyskiwanie unikalnych umiejętności swych oddziałów. Nadto wciąż obecny jest nietuzinkowy system, w którym oddziały walczące rozwijają się w lot za sprawą technologii zdobywanych po każdej bitwie.
Perimeter 2 bazuje na podrasowanym silniku VistaGame Engine, na którym działała także pierwsza część oraz dodatek. Oprawa audiowizualna została przystosowana do współczesnych norm, a engine z łatwością radzi sobie z wyżej wspomnianą wodą, która może posłużyć dobremu dowódcy w wielu celach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler