Tacoma to przygodowa gra akcji nastawiona na opowiadanie historii, której akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Za projekt odpowiada studio Fullbright, które stworzyło inne narracyjne dzieło tego typu - Gone Home.
Tacoma przenosi nas do 2088 roku, ery powszechnych lotów kosmicznych i innych futurystycznych wynalazków. Wcielamy się w postać Amy Ferrier, która zostaje oddelegowana na pokład pewnego promu kosmicznego, lecz niczym w typowym horrorze - nie zastaje w nim nikogo. Jej nowym zadaniem jest odzyskanie modułu sztucznej inteligencji z opuszczonego statku, ponieważ zawiera ona nagrania całego przelotu oraz stanowi klucz do rozwiązania zagadki pewnej niewyjaśnionej katastrofy.
Rozgrywka opiera się na przemierzaniu opuszczonych lokacji, prowadząc śledztwo zarówno fizycznie, jak i cyfrowo. Przebywając w danym pomieszczeniu można uruchomić holograficzne projekcje z życia astronautów ukazujące kluczowe wydarzenia, ich relacje, a także potencjalnie przyczyny zaistniałej sytuacji. Później te projekcje można złożyć w chronologiczną całość wirtualnie biorąc w nich udział.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler