Call of Duty - sztuczna inteligencja będzie dbała o porządek na czacie głosowym
Activision testuje nowy system moderacji czatu głosowego w grach z serii Call of Duty. W jego sercu znajdują się algorytmy sztucznej inteligencji.
Activision rozpoczął testowanie całkiem nowego systemu moderacji czatu głosowego w grach z serii Call of Duty. Wydawca sprawdza póki co możliwości nowego rozwiązania na serwerach działających w Stanach Zjednoczonych oraz w grach Call of Duty: Modern Warfare II i Call of Duty: Warzone. Globalna premiera nowego systemu ma mieć miejsce w momencie debiutu Modern Warfare III w listopadzie.
"Nowy system moderacji czatu głosowego Call of Duty korzysta z ToxMod, technologii moderacji głosowej napędzanej przez sztuczną inteligencję, a opracowanej przez Modulate. Identyfikuje on w czasie rzeczywistym toksyczne wypowiedzi - w tym także hejtowanie, dyskryminację, prześladowanie i więcej", czytamy we wpisie na blogu Activision.
"To nowe rozwiązanie poprawi systemy będące do dyspozycji ekipy walczącej z toksycznością w Call of Duty, która zajmuje się filtrowaniem treści w 14 językach w grze (chat oraz nazwy użytkowników), jak również raportami nadsyłanymi przez graczy".
Activision od dawna walczy z toksycznymi graczami na swoich serwerach. Wydawca ograniczył podobno czat głosowy oraz czat tekstowy w przypadku ponad 1 miliona graczy, którzy złamali regulamin rozgrywek sieciowych. Wydawca ujawnił przy okazji, że 20% graczy, po tym, jak otrzymało pierwsze ostrzeżenie, nie łamało więcej regulaminu.
Kolejna odsłona popularnego cyklu to Call of Duty: Modern Warfare III. Jej premierę zaplanowano na 10 listopada, a jeśli chodzi o założenia fabularne, dostajemy bezpośrednią kontynuację zeszłorocznego Call of Duty: Modern Warfare II. Gra zaoferuje oczywiście nie tylko wątek dla jednego gracza, ale także rozbudowany multiplayer i tryb współpracy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler