Sony zamierza zainwestować 2,13 mld dolarów w rozwój gier-usług w bieżącym roku fiskalnym

Wymieniona suma to aż 40% wszystkich pieniędzy, jakie spółka chce przeznaczyć na rozwój i deweloping gier w do 31 marca 2024 roku.

@ 13.07.2023, 13:22
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, ps5

Sony zamierza zainwestować 2,13 mld dolarów w rozwój gier-usług w bieżącym roku fiskalnym

Sony bardzo poważnie podchodzi rozwoju gier-usług. PlayStation od dawna specjalizuje się w produkcjach nastawionych na narrację i przeznaczonych dla pojedynczego gracza, wkrótce powinno się to jednak zmienić. Marka chce mocniej wejść w gry sieciowe, a to oczywiście oznacza zwiększenie nakładów na ich opracowywanie.

Z raportu opublikowanego przez Nikkei wynika, iż sony chce przeznaczyć do 31 marca 2024 roku aż 300 miliardów jenów (około 2,13 mld dolarów) na rozwój i produkcję gier-usług. To 40% całego budżetu na rozwój i produkcję wygospodarowanego na wspomniany przedział czasowy. To również dwukrotnie więcej niż wynosił cały budżet na rozwój i produkcję z 2020 roku, kiedy spółka wydała na to 144,5 miliarda jenów.

Jak wspomniałem, Sony mocno wchodzi w gry-usługi, a pomóc ma mu w tym m.in. studio Bungie, które Japończycy przejęli jakiś czas temu. Bungie opracowuje własne tytuły, a także dokładnie przygląda się dziełom innych deweloperów, sugerując zmiany, poprawki, a w sytuacjach kryzysowych nawet anulacje. Nowe projekty Sony mają należeć do wielu różnych gatunków i oferować odmienne doznania oraz skalę.

Od dziś do kwietnia 2026 roku Sony chce wydać 12 gier-usług. Część z nich zostało zaprezentowanych podczas PlayStation Showcase, a wśród nich jest m.in. Marathon, Fairgame$ oraz Concord. Na kolejne zapowiedzi musimy oczywiście poczekać. Wiele z nadchodzących gier będzie dostępnych zarówno na konsolach PlayStation, jak i komputerach osobistych.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
2 kudosBarbarella.   @   13:55, 13.07.2023
O jeny. Na to właśnie czekamy. Zadziorny
1 kudosMicMus123456789   @   21:37, 13.07.2023
Niech inwestują tylko niech dbają o poziom takich produkcji. Bo za często jest on zbyt niski lub sama gra nie jest w ogóle ciekawa. Drugim problemem takich gier jest to, że za dużo czasu mija między DLC, a premierą. Ja tak miałem z Destiny 2, grałem dużo zaraz po premierze, ale po odejściu od gry gdy zaczęły wychodzić DLC trudno było wrócić do tytułu.
0 kudosthiefi   @   22:01, 13.07.2023
Gier usług już dzisiaj jest za dużo przez co większość z nich nie zarabia ja siebie, a ci chcą z kolejnymi wchodzić.
Sony jakie znamy, które pomagało zbudować branże, która znamy skończyło się.
Nawet jak będą singlowe gry robić to ile? Jedna na rok? To może do PlayStation 7 uzbierają gier by warto było ich konsole kupić
0 kudosLucas-AT   @   13:49, 14.07.2023
Moduł multiplayer The Last of Us, czyli Frakcje, idealnie pasują na grę usługę. Tylko niech ta gra wreszcie wyjdzie z ukrycia. Na PS3 Sony robiło trochę gier z trybem multiplayer. Dobrze by było gdyby Sony trochę do tego wróciło, bo ma marki, które do tego się nadają - Killzone, SOCOM, Resistance, Wipeout czy Twisted Metal. Ale niech nadal gry singleplayer będą tym trzonem.
Dodaj Odpowiedź