Sony zamierza przyspieszyć ray-tracing na PlayStation 5?

Nowy patent wskazuje na to, że Sony chce zwiększyć wydajność PlayStation 5 w obliczeniach związanych ze śledzeniem promieni.

@ 28.02.2022, 16:41
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5

Sony zamierza przyspieszyć ray-tracing na PlayStation 5?

Konsole obecnej generacji, a zatem także PlayStation 5, potrafią generować obraz z wykorzystaniem ray-tracingu. Najnowszy patent związany z PS5 wskazuje na to, że Sony zamierza zoptymalizować działanie tej technologii w grach. Patent został przygotowany przez głównego architekta PS5, Marka Cerny'ego.

Patent, o którym mowa, zauważył jeden z użytkowników Twittera, Onion00048. Główny architekt PlayStation 5, Mark Cerny, opracował "system oraz metodę przyspieszonego ray-tracingu", która korzysta z "asynchronicznych operacji oraz transformacji promieni". Nowa technika ma za zadanie przyspieszenie obliczeń związanych ze śledzeniem promieni, wszak obecnie rendering z wykorzystaniem ray-tracingu mocno obniża wydajność w grach.

Jak to zwykle bywa w przypadku patentów, nie sposób powiedzieć czy cokolwiek się faktycznie zmaterializuje. Czekamy oczywiście na więcej informacji w temacie, a jak tylko się pojawią, nie omieszkamy Was o tym powiadomić. Póki co, doniesienia przyjmujcie z przymrużeniem oka, nie jest to bowiem zapowiedź nowych funkcji.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?