Sony zamierza przyspieszyć ray-tracing na PlayStation 5?
Nowy patent wskazuje na to, że Sony chce zwiększyć wydajność PlayStation 5 w obliczeniach związanych ze śledzeniem promieni.
Konsole obecnej generacji, a zatem także PlayStation 5, potrafią generować obraz z wykorzystaniem ray-tracingu. Najnowszy patent związany z PS5 wskazuje na to, że Sony zamierza zoptymalizować działanie tej technologii w grach. Patent został przygotowany przez głównego architekta PS5, Marka Cerny'ego.
Patent, o którym mowa, zauważył jeden z użytkowników Twittera, Onion00048. Główny architekt PlayStation 5, Mark Cerny, opracował "system oraz metodę przyspieszonego ray-tracingu", która korzysta z "asynchronicznych operacji oraz transformacji promieni". Nowa technika ma za zadanie przyspieszenie obliczeń związanych ze śledzeniem promieni, wszak obecnie rendering z wykorzystaniem ray-tracingu mocno obniża wydajność w grach.
Jak to zwykle bywa w przypadku patentów, nie sposób powiedzieć czy cokolwiek się faktycznie zmaterializuje. Czekamy oczywiście na więcej informacji w temacie, a jak tylko się pojawią, nie omieszkamy Was o tym powiadomić. Póki co, doniesienia przyjmujcie z przymrużeniem oka, nie jest to bowiem zapowiedź nowych funkcji.
The patent was filed by PS5 architect and Knack creator Mark Cerny, and mentions “System And Method For Accelerated Ray Tracing” and “System And Method For Accelerated Ray Tracing With Asynchronous Operation And Ray Transformation.”#PS5 #PlayStation5 #PlayStation pic.twitter.com/yyjL8SMfRw
— Gaming Updates and Countdowns I 🎮 (@Onion00048) February 25, 2022
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler