Studio Platinum Games przygotowuje własny silnik graficzny
Narzędzie spełniać ma wszystkie wymagania deweloperów.
Studio Platinum Games przygotowuje całkiem nowy silnik graficzny. Jego zadaniem będzie napędzanie kolejnych tytułów firmy, najprawdopodobniej dedykowanych konsolom następnej generacji.
"Nasz nowy silnik pozwoli nam tworzyć większe, bardziej porywające gry, a ponadto będziemy mogli robić to z większą łatwością", powiedział szef technologiczny studia, Wataru Ohmori.
Nowe narzędzie nazwano PlatinumEngine. Jest ono opracowywane z myślą o wszystkich przyszłych tytułach i stanowi rozwinięcie obecnie stosowanego silnika - studio Platinum Games od zawsze bowiem wykorzystuje własną technologię.
"Współczesne gry wymagają nowego poziomu jakości, większego zróżnicowania obiektów na ekranie oraz bogatszych środków ekspresji. Zdaliśmy sobie sprawę, że jeśli nie będziemy pracować efektywnie, nie będziemy w stanie tworzyć gier, które chcemy tworzyć", powiedział Ohmori.
Deweloper zapytany został też o to, dlaczego jego studio nie postawi na silnik graficzny opracowany przez inną firmę, jak np. Unreal Engine albo CryEngine. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że platformy tego typu nie posiadają wszystkich potrzebnych funkcji.
"Testowaliśmy zewnętrzne silniki, ale okazało się, że brakuje w nich funkcji, które potrzebujemy. Możliwe, że te funkcje dałoby się dodać w pewnym momencie, ale nawet wówczas wymagałoby to czasu i było całkowicie poza naszą kontrolą. Kiedy opracowujesz wysoce unikatowe tytuły brak kontroli jest fatalny. Zdecydowaliśmy, że opracowanie i rozwijanie naszego silnika to jedyny sposób na to, by nasze ekipy miały to, czego potrzebują".
Czekamy na więcej informacji, jeśli chodzi o gry przygotowane przez Platinum Games. Wiemy, że studio opracowuje co najmniej kilka projektów, których do tej pory nie ujawniono.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler