PlayStation 5 zaoferuje sprzętowe wsparcie dla ray-tracingu
Główny inżynier systemu opowiada co nieco na temat jego możliwości.
Sony potwierdziło wczoraj oficjalnie, że PlayStation 5 zadebiutuje na rynku w okresie świątecznym 2020 roku. Słów kilka na temat nowej platformy powiedział w związku z tym główny architekt systemu, Mark Cerny.
Cerny zdradził co nieco na temat możliwości urządzenia. Okazuje się, że będzie ono natywnie wspierało ray-tracing. Nie będzie to zatem wsparcie przy pomocy oprogramowania, ale samo GPU będzie miało układy przyspieszające śledzenie promieni.
Inżynier ujawnił także kilka korzyści płynących z zastosowania dysków SSD. PlayStation 5 będzie w stanie dzięki nim - teoretycznie - instalować indywidualne obszary gry. Dla przykładu zaczniemy zabawę z zainstalowaną tylko kampanią, a potem dorzucimy multiplayer. Będziemy też w stanie odinstalować jeden tryb, nie wpływając na drugi.
Dysk SSD oznacza również oczywiście znacznie szybszy system operacyjny oraz sprawniej działający interfejs użytkownika. Dla przykładu, możliwe będzie dołączenie do rozgrywek online bez odpalania gry - zrobimy to w interfejsie konsoli, korzystając ze specjalnych skrótów.
Z innych ważnych informacji, Cerny potwierdził, że PlayStation 5 będzie dysponować napędem Blu-ray, mogącym odtwarzać dyski 4K. Gry będą w stanie dzięki temu spożytkować aż 100 GB wolnej przestrzeni, co na pewno wpłynie na ich rozmiar.
Więcej na temat PlayStation 5, jak zwykle, w miarę upływu czasu do premiery.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler