PlayStation VR sprzedał się w milionie egzemplarzy

Jeden na sześćdziesięciu użytkowników PlayStation 4 zdecydował się na dokupienie gogli PlayStation VR.

@ 05.06.2017, 16:53
sprzęt, ps4

PlayStation VR sprzedał się w milionie egzemplarzy

Dokładnie pamiętam jak w październiku ubiegłego roku informowałem Was o światowej premierze gogli PlayStation VR. Dzisiaj mam przyjemność donieść, że sprzęt od tamtego czasu znalazł przynajmniej milion nabywców i wyprzedził swoich najgroźniejszych rywali w wyścigu wirtualnej rzeczywistości.

Biorąc pod uwagę dane zebrane przez firmę SuperData, headset od Sony pokonał pod względem sprzedaży swoich odpowiedników, mianowicie gogle HTC Vive oraz Oculus Rift. Te kolejno trafiły do ponad 420 000 oraz 243 000 osób wraz końcem 2016 roku. Pomimo tak świetnego wyniku, PlayStation VR pozostaje w tyle za urządzeniem Samsung Gear VR, z którego korzysta ponad 5 milionów graczy. Alternatywa od Samsunga jest zdecydowanie tańsza od wspomnianych konkurentów.

Prezydent amerykańskiego Sony Interactive Entertainment, Shawn Layden, poinformował również, że konsola PlayStation 4, bez której PlayStation VR jest bezużyteczne, znalazła już ponad 60 milionów odbiorców. Nie trzeba być Pitagorasem czy innym wielkim matematykiem, żeby szybko obliczyć, iż co 60 użytkownik PS4 korzysta również z wirtualnej rzeczywistości autorstwa japońskiego koncernu.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosLysander   @   23:13, 05.06.2017
Czyli strzelam, że ogólna sprzedaż dużych wijarów już przekroczyła te 2 mln, gdyż w ciągu ostatnich 6 miesięcy zestaw Oculusa sporo potaniał, zmniejszyły się wymagania sprzętowe jeśli chodzi o Oculus/HTC oraz była tam jedna czy dwie promocje na gogle Vive.

Nie jest to nie wiadomo jaki sukces, ale jak na pierwszą komercyjną, drogą, niedopracowaną, będącą graficznie w tyle, bez bazy gier wersję, to i tak dobrze.

Jestem wielce ciekaw, jak rozwiniętą technologię pokażą nam za rok czy dwa, gdy zostanie ogłoszona nowa generacja.
0 kudosguy_fawkes   @   08:33, 06.06.2017
Na korzyść gogli Samsunga wpływa także pewien "drobny" szczegół - co rusz są dorzucane gratis do ich telefonów, więc tym łatwiej o "dominację". PSVR jest często wyśmiewane przez #PCGMR, ale to właśnie to urządzenie znalazło milion nabywców, a nie dużo bardziej zaawansowany produkt HTC (dopiero teraz oficjalnie dostępny w Polsce tak swoją drogą) czy Oculusa. Pecetowemu VR szkodzi rozczłonkowanie rynku, które przecież będzie tylko postępować - kilka dużych firm zapowiedziało swoje własne rozwiązania. A to raczej nie pomoże.
0 kudosLysander   @   09:58, 06.06.2017
Ale wiesz, że sukces (w porównaniu z konkurencją) PSVR zaistniał głównie dzięki temu, iż ludzie już PlayStation 4 posiadali i musieli dokupić samego VRa, który jest o połowę tańszy od konkurencji? HTC i Oculus to przy najlepszym scenariuszy dwa razy większy wydatek, a jeśli nie masz odpowiedniego kompa, to albo koszt ulepszenia, albo kolejne 3000 do wydania.

A konkurencja nigdy klientowi nie szkodzi, szczególnie, gdy konkurują molochy. Jeśli chodzi o to, gdzie naprawdę fragmentaryzacja mogła zaszkodzić, to przecież już od miesięcy istnieje OpenXR, do którego "zapisały" się wszystkie liczące się firmy.
0 kudosbalic87   @   11:56, 06.06.2017
Oculus rift DK 2 kosztuje obecnie na allegro niewiele ponad 1000 zł wiec moim zdaniem nie jest mniej atrakcyjne od Sony VR i koncowe wyniki sprzedazy powinny stac na podobnym poziomie, tym bardziej ze obecnie wystarczy juz sredniej klasy komputer do obslugi wspomnianych gogli ...
0 kudosLysander   @   12:33, 06.06.2017
Oculus rift DK 2 to prototyp gorszej jakości zarówno graficznie jak pod względem takim, że na prototypie gra się niekomfortowo, gdyż technologia ta nie była jeszcze dobrze rozwinięta i błędnik większości ludzi wariuje niemiłosiernie. Nie wiem na pewno, ale prawdopodobnie nawet nie będą działały na nim touchpady. A i czy dane o sprzedaży zawierają również dane o DK 2 czy o samej wersji komercyjnej to też chyba nie wiemy.
Dodaj Odpowiedź