Detale na temat trybu Game Mode w Windowsie 10

Więcej klatek na sekundę, stabilniejsze działanie gier - takie są założenia programistów.

@ 26.01.2017, 15:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Detale na temat trybu Game Mode w Windowsie 10

Jakiś czas temu Microsoft ujawnił, że w Windowsie 10 dostępny będzie specjalny tryb działania systemu, tzw. Game Mode. Korporacja nie zdradziła jednak wówczas z czym będziemy mieć do czynienia. Teraz się to zmieniło.

Gigant z Redmond przygotował niedługi film, z którego dowiadujemy się jak będzie działać Game Mode w Windowsie 10. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, chodzi o to, że system operacyjny będzie w stanie przekierować więcej zasobów do odpalonej gry - podobnie, jak odbywa się to na Xboksie One.

Dzięki Game Mode gra będzie miała dostęp do większej ilości pamięci operacyjnej, a ponadto będzie miała najwyższy priorytet, jeśli chodzi o moc obliczeniową jednostki centralnej (CPU) oraz układu graficznego (GPU). Z nowej technologii skorzystają zarówno gry działające w ramach środowiska Win32, jak i te dedykowane platformie UWP, choć to na tej drugiej skupią się inżynierowie.

Demonstrację działania Game Mode zobaczycie na poniższym filmie.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   15:12, 26.01.2017
Kurcze, wydaje mi się to rzeczą oczywistą i nie jakoś przesadnie skomplikowaną do zrealizowania. Czuję, że to taki tekst reklamowy Microsoftu.
0 kudosTheCerbis   @   15:33, 26.01.2017
Ciekawe jak realnie to wyjdzie. Nie spodziewam się wielkiego przyrostu klatek dla osób, które mają w miarę zadbany system.
0 kudosKotecek_PL   @   15:45, 26.01.2017
A jest to już dostępne w windows insider preview ?
0 kudosbigboy177   @   15:57, 26.01.2017
Cytat: Kotecek_PL
A jest to już dostępne w windows insider preview ?

Z tego, co ujawniono, to tak.
0 kudoskobbold   @   19:29, 26.01.2017
Pytanie czy będzie skuteczniejszy od wszelkiej maści programów zewnętrznych dostępnych na rynku.
0 kudosdabi132   @   23:47, 26.01.2017
Cytat: kobbold
Pytanie czy będzie skuteczniejszy od wszelkiej maści programów zewnętrznych dostępnych na rynku.

Na pewno będzie bezpieczniejszy od takich programów. Dobrze by było, gdyby funkcja ta wyłączała niepotrzebne usługi na czas uruchomienia gier.
0 kudosKotecek_PL   @   23:55, 26.01.2017
zainstalowałem właśnie kompilację windows 10 z kanału szybkie aktualizacje ale jeszcze nie ma tego dostępnego . Może to jest w wewnętrznych kręgach aktualizacji dopiero
0 kudosshuwar   @   07:45, 27.01.2017
Cytat: dabi132
Dobrze by było, gdyby funkcja ta wyłączała niepotrzebne usługi na czas uruchomienia gier.
Ta... już to widzę, tak MS poradzi sobie z odwiecznym problemem - z procesami systemowymi (svchost), trudnymi do identyfikacji (nigdy nie wiadomo który od czego jest), zżerającymi często masę zasobów, do tego w nieregularny sposób (chwilowe, kilkusekundowe piki zarzynające maszynę).

Jakoś tak nie ufam MS. Jak już, to dodadzą nowe funkcje śledzenia Waszych poczynań w grach, tak by łatwiej było kontrolować rynek Dumny
0 kudosdarkslide16   @   23:25, 28.01.2017
Cytat: shuwar
Jak już, to dodadzą nowe funkcje śledzenia Waszych poczynań w grach, tak by łatwiej było kontrolować rynek Dumny


O ta wypowiedź do mnie przemawia i pod tym mogę się podpisać, chodź wiadomo że śledzą nas na milion sposobów to czuje gdzieś w kościach że im jeszcze mało SzczęśliwySzczęśliwy
0 kudosJackieR3   @   23:47, 28.01.2017
A mnie by było miło gdyby komuś się chciało mnie śledzić. Dumny
0 kudosguy_fawkes   @   20:42, 29.01.2017
Każdy kolejny Windows jest reklamowany przez MS jako "ten dla graczy". Vista zmuszała do przesiadki przez DX10 (pamięta ktoś jaja z Crysisem...? Szczęśliwy ), Siódemka miała przynieść lepszą kontrolę zasobów, a 10 docelowo DX12. Teraz dochodzi tryb dla graczy, który jednak w praktyce może robić trochę więcej, niż typowe, programowe boostery z uwagi na większą niskopoziomowość samego DX12. To nie zmienia jednak faktu, że gry z UWP to na razie porażka - swoistym "ukoronowaniem" szacunku, z jakim MS traktuje graczy, jest fakt, że najnowszy CoD z ich sklepu nie pozwala rywalizować z ludźmi mającymi grę na Steamie. Żenujące. MS umie w granie, ale na konsolach.
1 kudosdabi132   @   11:37, 30.01.2017
Cytat: guy_fawkes
Każdy kolejny Windows jest reklamowany przez MS jako "ten dla graczy". Vista zmuszała do przesiadki przez DX10 (pamięta ktoś jaja z Crysisem...? Szczęśliwy ), Siódemka miała przynieść lepszą kontrolę zasobów, a 10 docelowo DX12. Teraz dochodzi tryb dla graczy, który jednak w praktyce może robić trochę więcej, niż typowe, programowe boostery z uwagi na większą niskopoziomowość samego DX12. To nie zmienia jednak faktu, że gry z UWP to na razie porażka - swoistym "ukoronowaniem" szacunku, z jakim MS traktuje graczy, jest fakt, że najnowszy CoD z ich sklepu nie pozwala rywalizować z ludźmi mającymi grę na Steamie. Żenujące. MS umie w granie, ale na konsolach.

No ale cóż zrobić, jak nie ma alternatywnego systemu dla osób chcących grać na komputerach? Na konsolach nie we wszystko się pogra. Można grać na Linuxie, ale obsługiwanych przez niego gier jest zbyt mało by przesiadka na niego miała sens.
0 kudosguy_fawkes   @   14:21, 02.02.2017
@UP: To niestety bolesny fakt. Z Linuksów najlepsze wsparcie ma SteamOS ;), ale tam we wszystko oczywiście się nie zagra. Ja mam akurat to szczęście, że z interesujących mnie nowych gier wszystko jest na konsolach. I często tylko na nich.
Dodaj Odpowiedź