No Man's Sky nie łamie patentu

Twórcy No Man's Sky zaprzeczają, jakoby gra korzystała z tzw. "superformuły".

@ 25.07.2016, 18:58
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4

No Man's Sky nie łamie patentu

Kilka dni temu w sieci pojawiły się donosy, jakoby No Man's Sky łamało jeden z patentów. Problem był o tyle duży, że patent ten dotyczył sformułowania matematycznego, na którym podobno opierała się... cała gra.

Dotyczyło one procuderalnego generowania świata gry - tzn. w No Man's Sky znajduje się teoretycznie niezliczona ilość planet do odkrycia, z czego każda jest generowana losowo. Umożliwiać ma to właśnie "superformuła", czyli wzór matematyczny opublikowany w 2003 roku przez prof. Johana Gielisa, belgijskiego inżyniera i matematyka.

Sytuacji przyjrzała się więc firma Genicap, posiadająca patent na "superformułę". W jej zarządzie zasiada prof. Gielis. Przedstawiciele korporacji zarzucili twórcom z Hello Games, że ci bezpodstawnie wykorzystują ich patent. W sieci już pojawiły się plotki, że posunięcie to wstrzyma premierę gry, ale Sean Murray z Hello Games uspokaja temat twierdząc, że żadna "superformuła" nie jest wykorzystywana w No Man's Sky. Premiera odbędzie się więc zgonie z planem - 10 sierpnia na PC i PlayStation 4.


Sprawdź także:
No Man's Sky

No Man's Sky

Premiera: 12 sierpnia 2016
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

No Man's Sky to przygodowa gra akcji z otwartym światem osadzona w klimacie science-fiction z charakterystyczną, komiksową oprawą wizualną. Produkcja jest autorstwa studi...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   21:57, 25.07.2016
Jak zwykle, hieny... Nie mają czego wynajdywać? Cóż, zawsze przyda się nieco reklamy dla tego calego Genicap. Choć również działa to w drugą stronę.