The Witness - szalejące piractwo oraz łatka na nudności

The Witness, najnowszy projekt twórcy Braid, cieszy się ogromną popularnością... niestety nie wszyscy płacą i nie wszyscy mogą grać.

@ 01.02.2016, 11:52
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4

The Witness - szalejące piractwo oraz łatka na nudności

Premiera The Witness za nami, produkcja okazała się sporym sukcesem. Niestety nie wszyscy cieszą się nią w zgodzie z prawem i nie wszyscy mogą się nią cieszyć ze względu na nudności. Jeden z tych problemów wkrótce zostanie rozwiązany. Jak myślicie który?

Jonathan Blow, twórca The Witness umieścił w ramach Twittera kilka interesujących wpisów na temat swojego najnowszego przedsięwzięcia. Najpierw pożalił się on trochę w związku z problemem piractwa, który dotknął produkcję, wyjaśniając, że "nie pomoże im to w przygotowaniu kolejnego tytułu". Blow cieszy się, że "znacznie szersze grono ludzi doświadczy gry, ale jednocześnie chciałby aby było go stać na przygotowanie czegoś porównywalnego w przyszłości".

W rezultacie deweloper mocno rozważał będzie zastosowanie jakiś zabezpieczeń przeciwko piratom. Nie jest ich fanem, ale czuje że sytuacja go do tego może zmusić. Zabezpieczenia będą aktywne wówczas przynajmniej przez pewien czas. Aby wystarczająca liczba ludzi zdążyła zakupić produkt.

Następnie Twitty opisały sytuację związaną z problemami z nudnościami, jakie zgłaszali gracze. Stosowna łatka jest już dostępna - trzeba się jednak zgłosić do jej beta testów ramach Steam. Pełnoprawna aktualizacja zadebiutuje bowiem dopiero za jakiś czas. Wprowadzi ona zmiany nie tylko dla osób niemogących grać, ale także w rozgrywce, eliminując jednocześnie pewne niedociągnięcia.

Niedługo przeczytacie na naszych łamach recenzję The Witness, jeśli jeszcze nie zdecydowaliście się na zakup.


Sprawdź także:
The Witness

The Witness

Premiera: 26 stycznia 2016
PC, PS3, XBOX 360, WII, PS4, XBOX ONE

The Witness to produkcja, nad którą pracował między innymi Jonathan Blow, twórca docenianej przez krytyków i graczy gry logicznej Braid.Akcja The Witness przenosi nas na ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosPokora   @   18:06, 01.02.2016
Źródło? O ile mi wiadomo Blow po prostu narzekał chwilę na piratów, a w międzyczasie chwalił się fenomenalną (!) sprzedażą na steamie... nie widziałem nic wspomnianego o DRM...
2 kudosDirian   @   18:13, 01.02.2016
Cytat: Pokora
Źródło? O ile mi wiadomo Blow po prostu narzekał chwilę na piratów, a w międzyczasie chwalił się fenomenalną (!) sprzedażą na steamie... nie widziałem nic wspomnianego o DRM...

https://twitt(...)rc%5Etfw
0 kudosPokora   @   20:48, 01.02.2016
Cytat: Dirian
Cytat: Pokora
Źródło? O ile mi wiadomo Blow po prostu narzekał chwilę na piratów, a w międzyczasie chwalił się fenomenalną (!) sprzedażą na steamie... nie widziałem nic wspomnianego o DRM...

https://twitt(...)rc%5Etfw


Fair enough. Chociaż "mocno rozważał", a "might happen" to imo drobna różnica w tłumaczeniu ^^
0 kudosbigboy177   @   21:40, 01.02.2016
Popatrz na komenty poniżej...

Q: "I totally understand. But it's something you could remove in the future? Secure it for a few years and they remove the DRM?"
A: "Yeah, maybe. Even just secure it for 4 months."

Kawałek dalej:
"they bought. But I also want to design video games."

Wygląda na to, że zastanawia się nad tym, tudzież "mocno rozważa" ;)

Całość nie była oparta na jednym twicie.