Porównanie graficzne Project CARS i Gran Turismo 6

W sieci udostępniono bardzo interesujące wideo, przedstawiające porównanie giganta ścigałek - Gran Turismo 6 - oraz aspirujące do tego miana, Project CARS.

@ 09.02.2015, 19:22
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
ps3, ps4

Porównanie graficzne Project CARS i Gran Turismo 6

W sieci udostępniono bardzo interesujące wideo, przedstawiające porównanie giganta ścigałek - Gran Turismo 6 - oraz aspirujące do tego miana, Project CARS. Zestawiono ze sobą starszą generację konsol (w tym przypadku PS3) z next-genami.

Autorzy filmiku wybrali tor wyścigowy Brands Hatch oraz samochód wyścigowy BMW M3. Celem było przygotowanie niezwykle efektownego porównania obu gier. Rozgrywka w obu grach wygląda niezwykle, choć oczywistym jest, że to właśnie Project CARS prezentuje na dzień dzisiejszy o wiele wyższą jakość oprawy graficznej. Jest to związane z przepaścią, jaka dzieli stare konsole stacjonarne oraz ich nowe odpowiedniki - w tym przypadku PlayStation 4.

Samo Gran Turismo 6 i tak nie powinno się niczego wstydzić. Gra pojawiła się na rynku w roku 2013 jeszcze na PlayStation 3, ale w poniższym zestawieniu trzyma poziom. Polyphony Digital przygotowało dla graczy bardzo wysokiej jakości tytuł wyścigowy. Mimo to, nadal oczekujemy zapowiedzi pełnoprawnego Gran Turismo na PlayStation 4, które najpewniej znowu podniesie poprzeczkę wszystkim konkurencyjnym tytułom w branży. Pod nieobecność tej marki na nowej konsoli Sony, to właśnie Project CARS rośnie na faworyta graczy.

Project CARS
pojawi się w Polsce już 20 marca na PlayStation 4, Xbox One oraz PC.


Sprawdź także:
Project CARS

Project CARS

Premiera: 08 maja 2015
PC, PS3, XBOX 360, WIIU, PS4, XBOX ONE

Project CARS to zupełnie nowe dzieło doświadczonego studia Slightly Mad, autorów m.in. serii SHIFT. Ekipa ta, po rozwiązaniu umowy z Electronic Arts, podjęła się stworzen...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdonmichael   @   20:05, 09.02.2015
Gdyby się czepiać najmniejszych detali to w przypadku Project CARS dość irytująca jest mała ilość modeli drzew po obu stronach. Praktycznie co drugie drzewo to ten sam model.
0 kudosremik1976   @   20:05, 09.02.2015
Bardzo dziwne porównanie bardzo starej gry z najnowszą. Pisząc stara gra mam na myśli to, że GT6 nie wniosło nic nowego graficznie względem GT5 i jest to tak naprawdę ta sama gra. Porównali swoją grafikę z siedmioletnia grafiką Gran Turismo.
0 kudosJ3DAJ   @   22:06, 09.02.2015
Cytat: remik1976
Bardzo dziwne porównanie bardzo starej gry z najnowszą. Pisząc stara gra mam na myśli to, że GT6 nie wniosło nic nowego graficznie względem GT5 i jest to tak naprawdę ta sama gra. Porównali swoją grafikę z siedmioletnia grafiką Gran Turismo.
Bo gra z poprzedniej generacji to jedyny konkurent którego pokonują. Szczęśliwy

A tak na serio to faktycznie, porównanie które nie ma żadnego sensu.
0 kudosFox46   @   22:20, 09.02.2015
Porównanie do np: Forzy Motorsport 5 by było jak najbardziej na miejscu.

Tak to już jest że twórcy nie dbają o ścisłe detale, nawet w Forza 4 graficznie była OK ale miała mniej detali otoczenia były one OK wykonane ale było ich po prostu mniej względem np: Forzy 1 czy 2.
0 kudosremik1976   @   10:50, 10.02.2015
Tu już nie ma takiej kolosalnej różnicy i nawet powiedziałbym, że otoczenie w GT6 wypada lepiej niż w Project CARS. Nawet ogólnie grafika jest na bardzo podobnym poziomie.

https://www.youtu(...)XymU0FM8
0 kudosFox46   @   12:01, 10.02.2015
NIe przesadzajmy, od tego zacznijmy że w GT6 nie mamy 60 stałych klatek a w deszczu którego jest jak pies napłakał klatki spadają poniżej 25FPS.

Tak więc zachwalanie że w GT6 mamy 60 klatek jest takie mocno na wyrost bo średnio gra śmiga w 30-40fpsach co widać jak GT6 chodzi na filmiku. Druga sprawa, to detale samochodu + ogólna otoczka która widać gołym okiem. NA GT6 jakby ktoś nałożył na ekran jedną folię i potem drugą. W Project Cars ten obraz jest po prostu czystszy. 1080p w GT6 też jest takie na siłę bo to nie jest natywne 1080p tylko scalone.

PS: i ogólnie GT5 i 6 jest robione po kosztach zobaczcie jak na pierwszych zapowiedziach GT5 miało wyglądać w deszczu i ogólnie...... bajka. Jak wyglądało finalnie każdy wie. NO i Detale i detale jeszcze raz detale, w Wyścigach tylko to się liczy a że PS4 i XO potężnymi konsolami nie są to się nie dziwcie że nie ma mega super extra przeskoku tylko diabeł tkwi w detalach jak ogień z wydechu, kałuże na torze, drzewa itp:

Choć i tak uważam że porównywanie do GT6 jest głupie bo gra jest stara(mam na myśli silnik i ograniczone PS3) a w dodatku z poprzedniej generacji.
0 kudosremik1976   @   13:00, 10.02.2015
@Fox akurat czystość obrazu w grafice która dąży do fotorealizmu jest wadą, a nie zaletą. Po za tym oceniamy grafikę, a nie ilość klatek. Spójrz na najbliższe otoczenie toru, bo tylko nad tym się skupiają twórcy, a dalszy plan jest już mało istotny i wygląda źle w każdej grze wyścigowej. Projekt Cars wybija się mocno grafiką tylko na samej jezdni i modelu auta, a GT wybiega z detalami trochę dalej. Akurat na tym filmiku to bardzo dobrze widać. Co do samych klatek w GT to zależy ile samochodów startuje w wyścigach i jakie to są samochody w sensie standard czy premium.
0 kudoszbychu5511   @   22:50, 10.02.2015
Różnica jest widoczna, lecz bez dużej przepaści, najbardziej przykułem uwagę do audio, w Project Cars jest zdecydowanie lepszy.
0 kudosdenilson   @   19:29, 14.02.2015
Patrząc na te dwie gry nie ma gigantycznego skoku technologicznego, więc PS4 nie jest tak mocarne jak to jest reklamowane.
Dodaj Odpowiedź