Ubisoft wciąż pracuje nad poprawkami płynności Assassin's Creed: Unity
Od premiery Assassin's Creed: Unity minął już ponad tydzień, ale nie cichną skargi graczy, dotyczące optymalizacji.
Dirian @ 19.11.2014, 15:57
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps4, xbox one
Od premiery Assassin's Creed: Unity minął już ponad tydzień, ale nie cichną skargi graczy, dotyczące optymalizacji. Ubisoft wypuściło już dwa spore patche do gry, a w drodze jest kolejny i być może najważniejszy - mający poprawić płynność gameplayu, poprzez zaoferowanie większej ilości klatek.
Francuski wydawca najwyraźniej dość mocno przejął się tym, że gra nie działa tak, jak powinna, bowiem regularnie informuje nas o kolejnych łatkach i listach poprawek, jakie one ze sobą niosą. Teraz postanowiono napisać nawet kilka słów na temat poszukiwań źródeł przeciętnej płynności aplikacji. Oto one:
"Badaliśmy przyczyny, z powodu których gra nie działa dobrze, od dnia premiery. Znalezienie źródła i rozwiązanie tego typu problemów wymaga poświęcenia dużej uwagi i dokładności. Zajęło nam nieco czasu, by poczynić jakieś postępy na tym polu, ale mamy parę obiecujących wyników.
Chcielibyśmy zapewnić was, że dostrzegliśmy ogromną różnicę między tym, co obserwowaliśmy przed premierą w porównaniu z tym, co dziaje się po premierze. Mimo przeprowadzonych przez nas testów, wygląda na to, że kolejka instrukcji po prostu jest przeładowana, co wpływa na wydajność. Mamy kilka sposobów na naprawienie tego błędu i będziemy informować was o postępach, co udało się nam zrobić i jak szybko możemy zaimplementować poprawki w grze w nadchodzących tygodniach.
Tymczasem badamy, w jaki sposób możemy zapewnić stałą liczbę klatek na sekundę wszystkim graczom:
● Usprawnienie technicznych aspektów poruszania się: naprawiliśmy wiele skrajnych przypadków w naszym systemie detekcji, by zapewnić płynność podczas wykonywania różnych parkourowych czynności. Naprawiliśmy kilka obiektów, które były nieprawidłowo oznaczone, by nawigowanie było płynniejsze.
● Usprawnienie listy zadań: poprawiliśmy przetwarzanie zadań - sposób przydzielania priorytetu poszczególnym zadaniom i równoległe przetwarzanie przez rdzenie procesora, by zwiększyć liczbę klatek na sekundę w niektórych skrajnych przypadkach.
● Polepszenie wydajności w przypadku zasięgu na wysoko położonych punktach: poprawiliśmy optymalizację na wysoko położonych punktach, by zapewnić większą liczbę klatek na sekundę podczas najazdów kamerą.
Choć ogromny tłum był elementem, na który zwracaliśmy szczególną uwagę przed premierą, nadal go uważnie obserwujemy. Właśnie skończyliśmy kolejne testy związane z wielkością tłumu, ale nie znaleźliśmy powiązania z występującymi problemami, nie uzyskaliśmy poprawy, jeśli chodzi o spadki FPS, więc zostawiamy tłumy takimi, jakie są".
Prace nad Patchem numer 3 idą więc pełną parą i być może łatka ta poprawi wiele elementów, które na ten moment nie działają tak, jak powinny. Póki co nie znamy terminu jego udostępnienia, ale Ubisoft obiecuje, że najpewniej jeszcze w tym tygodniu data zostanie podana do informacji. Odniesiono się także do śmiesznego bugu ze znikającymi twarzami - podobno występował on jedynie na PC i tylko w przypadku wąskiego grona karta graficznych. Został wyeliminowany już w dniu premiery.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler