Dlaczego w Forza Motorsport 5 jest mniej samochodów niż w Forza Motorsport 4?
Światowa premiera Forza Motorsport 5 nastąpi już 22 listopada, a zatem za dwa tygodnie. Produkcja będzie dostępna wyłącznie dla posiadaczy Xboksa One, a w związku z tym, jeśli macie ochotę zagrać, musicie zdecydować się na zakup next-gena Microsoftu.
bigboy177 @ 07.11.2013, 10:44
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
xbox 360, xbox one
Światowa premiera Forza Motorsport 5 nastąpi już 22 listopada, a zatem za dwa tygodnie. Produkcja będzie dostępna wyłącznie dla posiadaczy Xboksa One, a w związku z tym, jeśli macie ochotę zagrać, musicie zdecydować się na zakup next-gena Microsoftu.
Przechodząc jednak do rzeczy, jeśli zastanawialiście się dlaczego Forza Motorsport 5 dysponuje "tylko" 200 autami, w stosunku do 500 samochodów z Forza Motorsport 4, to Dan Greenawalt - kreatywny dyrektor studia Turn10 - ma odpowiedź. Chodziło po prostu o to, że wszystkie auta w nowej grze zostały zbudowane od podstaw, nie przenoszono modeli z odsłony wcześniejszej, jak to czyni Polyphony Digital przy każdym kolejnym Gran Turismo - dlatego m.in. w GT6 aut jest ponad tysiąc. Według Dana, auta "z odzysku" zepsułyby finalną jakość produkcji. To samo tyczy się zresztą torów, które również zmontowano od zera.
"Chcemy tworzyć standardy dla następnej generacji. Naszym celem nie jest przenoszenie starej zawartości i nawet w przypadku samochodów tym się kierowaliśmy. Były pewne nieścisłości, niektóre auta miały stare specyfikacje, które po modyfikacjach przenieśliśmy z Forza 2 do 3 i 4. Nie miały jednak odpowiedniej liczby detali i nie było łatwo podnieść ich rozdzielczość, dlatego zdecydowaliśmy się na przygotowanie nowych modeli. Przy części z nich specyfikacje się zgadzały i mogliśmy dodać tylko wielokąty. Mieliśmy nawet specjalny system ocen - każdy tor i każde auto, które nie było doskonałe, było modelowane na nowo, albo odrzucane."
"Niektóre (trasy - dop.red.) wymagały zmian w oświetleniu, inne potrzebowały mocnych zmian. Silverstone, dla przykładu, został na nowo zarejestrowany. Część z naszych torów się nawet nie zgadzała, albo ze względu na to, że były kiepsko zarejestrowano, albo z powodu postępów technologicznych, albo tor się po prostu zmienił, jak Silverstone."
A jak potrzeba tak dużych zmian wpłynęła na proces powstawania gry? Wszak trzeba było na nowo robić wiele samochodów, które we wcześniejszej odsłonie prezentowały się przecież wyśmienicie. Deweloper część swoich potencjalnych strat odzyska dzięki płatnym rozszerzeniom. W sumie w przeciągu najbliższych 6 miesięcy do sieci trafi bowiem dodatkowe 50 aut, a ich łączna wartość, po zakupieniu przepustki, to $50, czyli dolar za jedną furę. Czy to dużo, czy mało? Zachęcamy do dyskusji w komentarzach poniżej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler