Insomniac Games - twórcy serii Resistance - zbroją się na nadejście konsol następnej generacji
Insomniac Games - ekipa odpowiedzialna za świetne Resistance oraz Ratchet & Clank - szykuje się powoli na nadejście konsol kolejnej generacji.
bigboy177 @ 15.02.2013, 14:08
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps3, xbox 360
Insomniac Games - ekipa odpowiedzialna za świetne Resistance oraz Ratchet & Clank - szykuje się powoli na nadejście konsol kolejnej generacji. Według szefa studia, Teda Price'a, przyszłością jest efektywne zarządzanie posiadaną wiedzą oraz zapleczem. W innym wypadku produkcja gier typu AAA stanie się po prostu zbyt droga, wszak gracze wymagają coraz lepszej oprawy, a w związku z tym poprzeczka z roku na rok windowana jest coraz wyżej. Właśnie z tego powodu Insomniac Games zdecydowało się stworzyć własny, next-genowy, silnik graficzny, za sprawą którego nie będą uzależnieni od innych, jednocześnie mogąc budować zaplecze dla swoich przyszłych projektów.
"Jesteśmy niezależnym studiem współpracującym z EA Partners i posiadamy prawa autorskie do gry Fuse - powiedziałbym, że jesteśmy bardzo niezależni, chcieliśmy być pewni, że będziemy tworzyć gry takie, jak mamy ochotę." - powiedział Price.
To było przyczyną rezygnacji z silników graficznych innych studiów, w tym także Frostbite 2, do którego przecież EA ma pełne prawa.
"Frostbite to świetny silnik, to nie ulega wątpliwości, ale jako firma, chcieliśmy stworzyć własną technologię, ponieważ daje nam ona możliwość kreowania oraz późniejszego wspierania naszych gier. Nie jesteśmy przywiązany, do żadnej innej firmy, a przez to ograniczani."
Kolejny poruszony w trakcie rozmowy z ekipą VG247 temat dotyczył konsol następnej generacji.
"Sądzę, że wszyscy w branży - szczególnie konsolowej - musimy stać się bardziej efektywni w budowaniu i wykorzystywaniu zaplecza, a następnie w wykorzystywaniu ich w grach."
"Wszystko staje się coraz bardziej skomplikowane. Poprzeczka ciągle się podnosi, jeśli chodzi o oprawę wizualną, a zatem by obniżyć koszty produkcji do rozsądnego poziomu, musisz mieć coraz lepsze narzędzia, a to oznacza ciągłe zwracanie uwagi na proces produkcji gier."
"Im efektywniej budujesz swoje zaplecze, a następnie wdrażasz je w rozgrywkę, tym szybciej finalny produkt będzie gotowy, niezależnie od platformy docelowej."
Trzeba przyznać, że Ted ma rację. W ostatnim czasie w wielu grach wykorzystywane są te same technologie, tekstury, czy nawet gotowe projekty poszczególnych elementów. Wszystko to celem obniżenia kosztów produkcji i to, bez dwóch zdań, jest kluczem do sukcesu, przynajmniej na początku życia kolejnej generacji konsol, kiedy baza użytkowników jest jeszcze stosunkowo skromna.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler