Crytek otwiera studio w Stanach i przyjmuje twórców gry Darksiders

Firma Crytek, twórcy silnika graficznego CryEngine i gier z serii Crysis, otworzyła nowe studio w Austin, USA.

@ 29.01.2013, 08:16
Kamil "zvarownik" Zwijacz
pc, ps3, xbox 360, wiiu

Crytek otwiera studio w Stanach i przyjmuje twórców gry Darksiders

Firma Crytek, twórcy silnika graficznego CryEngine i gier z serii Crysis, otworzyła nowe studio w Austin, USA. Na jego czele stanął David Adams, współzałożyciel Vigil Games, które jako jedyne studio z wyprzedaży THQ nie zostało kupione przez nikogo. W związku z tym, firma została rozwiązana, a pracownicy zmuszeni do zmiany miejsca zatrudnienia.

Jak się dzisiaj okazało, część z nich już je znalazła w niemieckiej firmie. Wraz z Adamsem, pracę w nowej filii Cryteka dostało 35 najbardziej doświadczonych pracowników Vigil. Pozostałe osoby w nowej ekipie pochodzą od innych deweloperów.

Jens Schafer, PR-owiec niemieckiego studia, dał jasno do zrozumienia, że Crytek nie otworzył nowego miejsca specjalnie dla ekipy Vigil. Z nowym studiem wiąże się wielkie nadzieje i mają tam pracować bardzo uzdolnieni ludzie. Akurat stało się tak, a nie inaczej, że THQ się rozpadło, a razem z firmą matką na dno poszli twórcy Darksiders. Niemcy wykorzystali więc sytuację i zaproponowali nową robotę najlepszym członkom. Tym samym upieczono dwie pieczenie na jednym ogniu - część zwolnionych ma już nowe zajęcie, a nowy pracodawca świetnych pracowników.

Crytek otwiera studio w Stanach i przyjmuje twórców gry Darksiders

Nie ujawniono nad czym pracuje świeży zespół, wiadomo jedynie, że będzie to coś związanego z rynkiem gier online. Wypada więc życzyć powodzenia na nowej drodze, no i czekamy na ujawnienie tajemniczego projektu.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmktiger   @   08:33, 29.01.2013
To sie Crytec zbytnio nie wykosztowal, pol bańki za Homefront, do tego ekipa do nowego studia, bez zbytniego targowania ;)
0 kudosDante41k   @   09:07, 29.01.2013
Bardzo dobra wiadomość. Ostatnio zastanawiałem się nad przyszłością Darksiders, mam nadzieję, że ta decyzja umożliwi w przyszłości produkcję kolejnych części. Jeszcze minimum dwóch. Uśmiech
0 kudoszvarownik   @   09:22, 29.01.2013
Cytat: Dante41k
Bardzo dobra wiadomość. Ostatnio zastanawiałem się nad przyszłością Darksiders, mam nadzieję, że ta decyzja umożliwi w przyszłości produkcję kolejnych części. Jeszcze minimum dwóch. Uśmiech
Niestety mam złe wieści, bo dalej nie wiadomo co z marką Darksiders. Studio, a raczej jego pracownicy, to jedno, ale marka to osobna działka. W chwili obecnej nie wiemy nawet czy ktokolwiek jest zainteresowany kupnem tego IP. Było PlatinumGames, ale nie wyszło, trzeba czekać dalej.
0 kudosDante41k   @   09:54, 29.01.2013
Jak się kupuje kurnik to zapewne myśli się też o tej kurze znoszącej złote jajko. Dumny
0 kudosMicMus123456789   @   10:17, 29.01.2013
Wybaczcie, ale mnie bardziej interesuje jednak marka Darksiders niż to kto i gdzie znalazł pracę ;p Oby wpadła ona w dobre ręce.
0 kudosDirian   @   11:17, 29.01.2013
Skoro Vigil zostało rozwiązane, a tylko część ekipy poszła pod skrzydła Cryteku, to pewnie o kolejnym Darksiders możemy zapomnieć.
0 kudosFox46   @   12:28, 29.01.2013
No jasne ze nie wiadomo co z marka Darksiders przecież wiemy nad czym pracuje byłe studio, praw do marki chyba nikt nie nabył to co wylądowała w koszu?? w ostateczności i najgorszej możliwym scenariuszem jest sam fakt ze przejmie je całkiem inne studio, a jeszcze gorsze może okazać się że wyląduje w koszu na śmieci a na odkopanie marki przyjdzie nam poczekać dobrych kilka lat.
0 kudosgregory16mix   @   17:05, 29.01.2013
No mam nadzieję, że Darksiders znajdzie nowego twórcę, bo fajny to tytuł i ciekawi i potencjał ma Uśmiech
A poważnie, to cieszy mnie, że pracę znalazło wielu spośród pracowników Vigil Games. Jednak miałem nadzieję, że razem z nimi Crytek wykupi prawa do marki. Szkoda, że tak się nie stało, bo teraz los Darksiders coraz ciemniej się maluje.
0 kudosKreTsky   @   03:24, 30.01.2013
Mam takie dziwne przeczucie, ze Darksiders odejdzie w zapomienie, a przynajmiej na dluzszy czas. Szkoda bo to swietna seria i powinna sie sprzedac w pierwszej kolejnosci. Fajnie ze ekipa z Vigila znalazla zatrudnienie, ale i tak wszystkich najbardziej beda interesowaly losy Darksidersa.
0 kudosdenilson   @   12:45, 30.01.2013
Dobra wiadomość jest taka, że ludzie mają pracę i to w pewnym stopniu niezmienionym. Gorsza dla mnie jest właśnie brak jednoznacznej odpowiedzi co dalej się potoczy z serią Darksiders. Może członkowie byłego już studia Virgil nakłonią zarząd, by jednak nie porzucać tego projektu.
0 kudoskafel123full   @   22:50, 11.02.2013
"...będzie to coś związane z rynkiem online..." - czyli nie ma czym sobie głowy zawracać, pewnie kolejny tasiemiec pokroju WOW czy Silkoroad który nie ma końca, a jedynym celem jego istnienia jest maniaczyć tysiące i wyciągać od nich tysiące - niby podobne do gier z przeznaczeniem na platformy, ale jednak inne, bo te mają koniec. Jedyne co jest w tym dobre, to że najbardziej utalentowani znaleźli robotę z rozwiązanego studia - szkoda gdy talent się marnuje.
Dodaj Odpowiedź