Codemasters musi kombinować z powodu niemocy konsol

Codemasters to kolejne studio, które zmaga się z brakiem mocy drzemiącej w obecnej generacji konsol, o czym świadczą problemy przy developingu F1 2011.

@ 21.06.2011, 00:12
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
ps3, xbox 360


Codemasters to kolejne studio, które zmaga się z brakiem mocy drzemiącej w obecnej generacji konsol, o czym świadczą problemy przy developingu F1 2011. Jak twierdzą twórcy, muszą oni mocno nagimnastykować się przy tworzeniu niektórych elementów gry.

"Oczywiście, w momencie premiery nowych konsol ludzie są zachwyceni ich mocą, parametrami, itp., a Ty zastanawiasz się jak to wykorzystasz i jakie jest to niesamowite. Jednak po pewnym czasie wykorzystujesz wszystkie zasoby, a z roku na rok musisz być coraz to bardziej sprytny, gdy tworzysz niektóre rzeczy." - mówi Stephen Hood z Codemasters.

Jako przykład podaje pracę załogi w pit-stopach - "Jednym z największych technicznych wyzwań przed jakimi stanęliśmy jest przedstawienie 15 animowanych postaci, które jednocześnie pojawiają się w boksach. Stworzenie tego typu rozwiązań to niezwykle wymagające zadanie, ponieważ potrzebne są spore ilości pamięci [której, jak widać, brakuje - dop. red.]".

Codemasters musi kombinować z powodu niemocy konsol

Hood tłumaczy także, że nad takimi rozwiązaniami zastanawiają się jeszcze przed ruszeniem pełną parą z pracami, żeby uniknąć niepotrzebnych problemów na dalszym etapie tworzenia gry - "To czasochłonne, ale mamy możliwość wcześniejszego przygotowania się. Mówimy sobie: 'jeśli chcemy umieścić taką funkcję w przyszłości, to lepiej zacznijmy obmyślać to teraz'".

Nie będę się już tutaj rozpisywał, że dzisiejsze konsole są słabe, bla, bla, bla. To, że zaczyna brakować im mocy widzimy gołym okiem, chociażby po słabszych w stosunku do pecetów teksturach czy po prostu gorszej oprawie wizualnej. Podobnych wiadomości od developerów pewnie zobaczymy w tym roku jeszcze kilka, a jest to na pewno jasny znak dla producentów konsol, że obecna generacja powoli się wypala.

Sprawdź także:
F1 2011

F1 2011

Premiera: 20 września 2011
PSV, PC, PS3, XBOX 360, DS3

F1 2011 to trzecie wydanie znakomitej gry poświęconej mistrzom Formuły 1. Tego sportu chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Za produkcję oraz wydanie odpowiedzialne jest ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   00:30, 21.06.2011
Skoro maja problemy z tworzeniem F1 2011 to co będzie z Gridem 2 ??
0 kudosremik1976   @   01:46, 21.06.2011
Już widzę tą optymalizację, jak oni mają problem z dodaniem TYLKO 15-stu animowanych postaci.
0 kudosLoczek3545   @   11:24, 21.06.2011
To niech sami zaprojektują konsolę nowej generacji Dumny
0 kudosbat2008kam   @   11:58, 21.06.2011
W przypadku Codies mówią tak, bo teraz popularne jest mówienie, że konsole obecnej generacji są za słabe. Dodanie 15 osób w boksie... Ja pierniczę, robią z nas idiotów w biały dzień. Tym bardziej, że F1 2010 wcale nie wyglądała tak ładnie graficznie. Pod względem zniszczeń czy detali Grid bije tę symulację na głowę.
0 kudoshavoc707   @   20:46, 21.06.2011
Pierniczą bzdury, jak bat powiada porzednia część zachwycająca nie była, a inni jakoś nie marudzili tworząc oczoj...ne pozycje. Vide: Arkham Asylum, U2 tak na szybko Dumny
0 kudososkarsom   @   08:18, 22.06.2011
Może i racja. Ale z drugiej strony zrobienie mechaników w Pit Stopie musi być całkiem trudne. Wystarczy podać tylko 6 sekundową wymianę opon i nalanie benzyny przez zespół Ferrari. Bez idealnego dopracowania nie możemy mówić, żeby miło się to oglądało.
0 kudosbat2008kam   @   08:45, 22.06.2011
Oskar, to prawda, z tym, że dodanie kilku animowanych postaci to chyba nie jest jeszcze taka sprzętożerność? ;)
No i chyba dawno nie oglądałeś żadnego wyścigu, bo tankowań już nie ma ;). Więc i w F1 2011 takie coś nie będzie miało miejsca.
Dodaj Odpowiedź