Przygody naszego protegowanego prowadzą go w wiele wspaniale zaprojektowanych lokacji. Jestem skłonny powiedzieć, że w żadnej innej grze nie widziałem tak klimatycznych krajobrazów oraz projektów map. Ludzie pracujący dla Sony Computer Entertainment pokazali prawdziwy kunszt i wyobraźnię. Z najbardziej majestatycznych widoków warto wspomnieć o czterech potężnych koniach, przy których pomocy Kratos dostaje się na wyspę na której przebywają siostry przeznaczenia. Przy pomocy słów ciężko jest opisać widok na ekranie telewizora…! To trzeba, podkreślam trzeba samemu zobaczyć!
Niestety podziwianie pięknych lokacji jest przerywane przez setki krążących wokół pokrak. Każda z nich tylko czeka na błąd Kratosa, natychmiast atakuje i odbiera nam cenne życie. Na szczęście nasz protegowany do cieniasów nie należy i potrafi się skutecznie bronić. System walk został opracowany bardzo dobrze i intuicyjnie. Obsługa gry jest prosta i przy pomocy zaledwie kilku przycisków jesteśmy w stanie wyprowadzać nawet najbardziej mordercze ciosy. Wszelkie nowe uderzenia wyjaśniane są przy pomocy diagramów, a co za tym idzie nie trzeba bawić się w chybił trafił.
Najbardziej efektowne i zarazem brutalne są sceny, w których Kratos wykańcza ledwie żyjącego oponenta. Aby rozpocząć sekwencję mordu należy wcisnąć przycisk oznaczony kółkiem i postępować zgodnie ze wskazówkami na ekranie. Jeśli wszystko zrobicie jak należy, zobaczycie latające kawałki Minotaurów, Meduz, Cyklopów itd. Brutalność gry sprawia jednak, że nie nadaje się ona dla najmłodszych graczy. Starsi mogą natomiast grać dowoli i cieszyć się niezwykle krwawymi pojedynkami.
O grywalnością oraz najważniejszych jej elementach myślę, że napisałem już wystarczająco dużo, a co za tym idzie warto wspomnieć kilka słów na temat oprawy graficznej i dźwiękowej.
Podobnie jak w części poprzedniej, tak i tutaj mamy do czynienia z prawdziwym majstersztykiem. To co udało się osiągnąć pracownikom studia Sony Computer Entertainment jest niebywałe. Generowany na ekranie telewizora obraz jest pełen szczegółów, dobrej jakości tekstur, bajeranckich efektów specjalnych, a animacja powala swoją płynnością. Wszystko to udało się zrealizować przy użyciu konsoli PS2, która jak na dzisiejsze czasy jest już bardzo słaba. Naprawdę należą się ogromne brawa…
Dźwięk oraz muzyka, podobnie jak opisana powyżej oprawa wizualna, są najwyższych lotów. W trakcie starć słyszymy dynamiczne kawałki, zagrzewające nas do boju. Jęki, ryki, trzaski, wybuchy również nagrano bezbłędnie i uzupełniają całość zabawy. Po prostu nie ma się do czego przyczepić, bowiem każdy element gry God of War II jest prawie idealny!
W przeciągu całego powyższego tekstu nie wspomniałem nic na temat niedociągnięć czy też błędów, które udało mi się znaleźć w God of War II… Dlaczego…? Pewnie dlatego, że nic nie przykuło mojej uwagi! God of War II to jedna z najlepszych gier akcji i z czystym sumieniem polecam ją każdemu maniakowi dobrej zabawy!
Genialna |
Grafika: Modele postaci, animacja oraz projekty lokacji zrealizowano bezbłędnie, cała oprawa graficzna powala na ziemię! |
Genialny |
Dźwięk: Efekty specjalne brzmią naturalnie, głos Kratosa oraz innych postaci dobrano idealnie, a całość oprawy dźwiękowej uzupełnia dynamiczna muzyka. |
Genialna |
Grywalność: Grywalność to największy atut God of War II. Od początku zabawy, do samego jej końca program wciąga i nie pozwala nawet na sekundę nudy! |
Genialne |
Pomysł i założenia: |
Genialna |
Interakcja i fizyka: |
Słowo na koniec: Najnowsze przygody Kratosa łączą w sobie wszystkie najlepsze cechy gatunku action-adventure... dlatego też God of War II jest tak dobry! |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler