BioShock 2 (XBOX 360)

ObserwujMam (22)Gram (0)Ukończone (15)Kupię (4)

Zapowiedź gry BioShock 2 (XBOX 360)


BystrzaQ @ 12:54 22.01.2010
"BystrzaQ"

Są takie gry, na które czekamy z zapartym tchem, ale są też takie, których wypatrujemy, nie tyle z nadzieją na sukces, a ze stuprocentową pewnością, że zyskają sobie opinie hitowych. Niewątpliwie jedną z takich produkcji jest BioShock 2.

Są takie gry, na które czekamy z zapartym tchem, ale są też takie, których wypatrujemy, nie tyle z nadzieją na sukces, a ze stuprocentową pewnością, że zyskają sobie opinie hitowych. Niewątpliwie jedną z takich produkcji jest BioShock 2. Sami sprawdźcie, jakie informacje na temat jednego z najbardziej wyczekiwanych sequeli tego roku udało nam się zebrać.



Wydany w 2007 roku BioShock był bardzo dynamicznym i widowiskowym FPS-em, ale jednocześnie potrafił wprowadzić gracza w skomplikowaną i niepozbawioną moralnych dylematów historię. Dla wielu osób BioShock to najlepsza gra, jaka ukazała się w obfitującym w znakomite tytuły roku 2007. Ponadto, produkcja została świetnie odebrana nie tylko przez prasę i wąskie grono osób, lubujących się w tytułach nieco bardziej ambitnych od większości dostępnych na rynku strzelanek. Gra sprzedała się znakomicie, przynosząc 2K Games spore zyski. Nic więc dziwnego, że 2K Games zaplanowało na początek tego roku wypuszczenie sequela tej jakże udanej produkcji. Co więcej, powołano w tym celu osobne studio deweloperskie – ekipę, której jedynym zadaniem jest sprawienie, by kontynuacja BioShocka okazała się tytułem jeszcze lepszym albo przynajmniej równie dobrym, jak jej słynny pierwowzór.

Akcja drugiego BioShocka ma się rozgrywać dekadę po wydarzeniach, w których jako Jack uczestniczyliśmy w części pierwszej. Poza czasem, zmieni się również główny bohater. Zamiast gościa, który miał to nieszczęście trafić do Rapture, dostaniemy do dyspozycji kogoś, o kim zapewne po cichu marzyło wielu fanów BioShocka. Naszym nowym protagonistą będzie Big Daddy (!), prototyp tych Wielkich Tatuśków, z którymi użeraliśmy się niespełna trzy lata temu.

Niezmienione pozostało natomiast miejsce, w którym rozgrywać mają się kolejne wydarzenia. Również i tym razem będziemy mieli przyjemność odwiedzić Rapture - utopijne miasto, doprowadzone do ruiny przez wojnę domową, teraz zamieszkiwane głównie przez różne, zmutowane dziwadła. Jako że Rapture nie miało sposobności żadnego rozwoju, developerzy mieli jedyną możliwość walki z monotonią lokacji z poprzedniej części - postanowili otworzyć przed graczem jego nowe dzielnice. Wszystkie zaprojektowane są w podobnym stylu - pomieszczenia w zamyśle przepiękne i pyszne, a po kilkudziesięciu latach bezruchu odnajdujemy je w stanie totalnego rozkładu. W grze odwiedzimy także znane z BioShocka miejsca, a nowością będzie możliwość ograniczonego wyjścia nawet poza miasto - w głębiny oceanu. Nie będziemy mogli tam posługiwać się naszą bronią, ale zbierzemy różne, cenne przedmioty. Przez dziesięć lat w świecie BioShocka zdążyło się jednak wiele zmienić. Podwodna metropolia, zaprojektowana przez Andrew Ryana, ma teraz nowego władcę, być może jeszcze groźniejszego, niż jakakolwiek inna istota zamieszkująca Rapture – Big Sister. To właśnie Wielka Siostra stoi za tajemniczymi porwaniami małych dziewczynek z nadmorskich miast na terenie całego świata.



Ale czemu to robi i komu to ma służyć? Na wszystkie te pytania odpowiedzi szukał będzie nasz główny bohater, wraz z dobrze znaną z pierwszej części panią doktor - Bridgette Tenenbaum. Na skutek tych działań - niemogącej rozstać się z własnymi marzeniami dziewczynki, po dziesięciu latach od ostatniej wizyty gracza, Rapture odżyje. Bynajmniej nie do krótkich lat swojej świetności, a do mrocznego okresu po całkowitym zawaleniu się struktury społecznej. Opuszczone korytarze miasta są nawiedzane przez byłych mieszkańców, których głód ADAM zmienił w przypominające zombie istoty, pragnących dostać ów drogocenny mutagen w swoje ręce za każdą cenę - tak zwanych "splicerów". Oprócz nich, nowo przybyłe dziewczynki zbierają pozostałości jarzącej się substancji w asyście swoich strażników - Dużych Tatuśków. 2K Marin już teraz obiecuje, że wraz z rozwojem akcji, będziemy poznawali coraz więcej faktów z historii miasta, zarówno przed, jak i po wydarzeniach z pierwszego BioShocka.

Screeny z BioShock 2 (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?