Need for Speed: Shift (XBOX 360)

ObserwujMam (58)Gram (21)Ukończone (8)Kupię (7)

GC '09: Need for Speed SHIFT - wrażenia z rozgrywki (XBOX 360)


bigboy177 @ 01:41 06.09.2009
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Fizyka w SHIFT również ewoluowała. Dzięki zupełnie nowemu silnikowi, zachowanie samochodu jest bardziej realistyczne. Kiedy wpadnie w poślizg nie reaguje jak pędzące ponad setkę metalowe pudło. Ma odpowiednią wagę i przyczepność, a dzięki temu wprawiony kierowca jest w stanie opanować szalejącego potwora i uniknąć zderzenia. Nawet kiedy wydaje się, że jest ono nieuniknione. Całkiem fajnie wyglądają również wypadki, podczas których do głosu dochodzi realistyczny i możliwy do skalowania system zniszczeń. Gracze bardziej hardkorowi mogą go podkręcić i wówczas każda kraksa będzie konkretnie demolować prowadzone auto. Osoby nie przepadające za realizmem mogą natomiast zmniejszyć poziom zniszczeń i znacznie uodpornić swoją furę. Co ważne, kolizje wpływają na osiągi i zachowanie samochodu – coś co rzadko trafia do wirtualnych ścigałek, tutaj sprawdza się całkiem nieźle.

Need for Speed SHIFT to także zupełnie nowy system oceniania naszych umiejętności. Gra przez cały czas zapisuje bowiem nasz sposób jazdy, zapamiętując między innymi szybkość, pokonywanie zakrętów, ilość wypadków itd. Na końcu przejazdu widzimy podsumowanie, w którym nie liczą się tylko pierwsze trzy miejsca. Każdy, niezależnie od pozycji jest nagradzany punktami doświadczenia oraz kasą. Dzięki temu czujemy, że cały czas przemy do przodu, bez względu na to czy udało nam się wygrać, czy dotrzeć na przedostatnim miejscu. Rozwiązanie, muszę przyznać, całkiem rozsądne. Wszak człowiek uczy się nie tylko na zwycięstwach, ale powiedziałbym, że głównie na porażkach.



Poziom doświadczenia jest także całkowicie niezależny od naszej progresji w trybie kariery. Możemy bowiem pozyskiwać levele kończąc na ostatnich pozycjach. Zabawa nie jest wówczas zbyt porywająca i przez cały czas stoimy w miejscu, opcja taka jednak istnieje. Dodatkowo, aby odblokować nowe trasy także nie musimy być najlepszym kierowcą w każdej możliwej kategorii. Gra działa na zasadzie specjalnych gwiazdek, które odblokowujemy wygrywając wyścigi. Często mistrzostwa składają się z 5 przejazdów, natomiast do awansu do następnego etapu potrzeba tylko 3 gwiazdki. Co to oznacza? Ano tyle, że dwa starcia możemy zawalić i nadal podążać do przodu.

W miarę postępów w wyścigach zdobywamy nie tylko coraz wyższe poziomy umiejętności, ale również szereg odznaczeń, ilustrujących nasze osiągnięcia na tle innych graczy. Oczywiście SHIFT zawiera różne listy rankingowe oraz rozbudowany tryb multiplayer, podczas którego gracze z całego świata walczą o tytuł najlepszego kierowcy. Niestety nie miałem okazji sprawdzić go własnoręcznie, a co za tym idzie do dnia premiery pozostanie on tajemnicą. Statystyki są również wykorzystywane podczas organizowania spotkań. Gra analizuje osiągnięcia graczy i dobiera ich w taki sposób, by nie walczyli z oponentami o znacznie wyższych umiejętnościach. Wszak przyjemność z takowych starć byłaby, delikatnie mówiąc, mizerna. Podczas rozmowy z deweloperem dowiedzieliśmy także, że poziom doświadczenia obecnie ograniczony został do 50-tki, przy czym, w przyszłości może się to zmienić za sprawą jakiegoś DLC.

Co zatem mogę powiedzieć na koniec ? Zapowiada się całkiem przyjemna ścigałka i mam nadzieję, że faktycznie takowa będzie. Potencjał jest, wykonanie bez wątpienia na wyższym poziomie niż w Undercover. Jeśli tylko Grywalność podąży tym samym tropem, seria zacznie zmierzać w dobrym kierunku.

Podsumowanie:
SHIFT ma szansę przywrócić wiarę graczy w serii Need For Speed. Wystarczy, że EA odpowiednio rozegra sprawę, a wszystko wskazuje na to, że tak właśnie będzie.
Zapowiada się genialnie!

Screeny z Need for Speed: Shift (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRaku90   @   14:35, 06.09.2009
NFS: SHIFT jest dla mnie na razie neutralny. Fajnie, że wprowadzili doświadczenie, widok zza kierownicy, lecz i tak wolałbym aby stworzyli Underground 3 Uśmiech Wyścigi nocne po mieście, widok zza kierownicy, tuning z Underground 2, skąpo ubrane dziewczyny... Dumny Zobaczymy jak wyjdzie demo, może mi się spodoba. Chociaż i tak grą września dla mnie będzie Batman: Arkham Asylum i to jego zamierzam zakupić.
0 kudosKawira   @   16:13, 06.09.2009
No nie powiem, z zapowiedzi brzmi trochę bardziej zachęcająco aniżeli z reklam samego EA Dumny ...jeśli te uszkodzenia mają być tak realistyczne, a model jazdy dość wymagający to się skuszę :F...no i te silniki. Czy tylko mi się wydaje, czy one serio brzmią lepiej niż w GRIDzie xD?
0 kudosprzemek158   @   14:07, 07.09.2009
na stronie głownej, widnieje zapis mniej wiecej taki ''Need ... ma szanse na odzyskanie utraconych fanów'' - Bardzo mądry tytuł. Bo jakoś Need For Speed Undercover nie było sensacją roku, nie mówiąc o Need For Speed: Pro Street. Myślałem że sie załamie, grając.Co tam jeszcze, Need For Speed: Carbon. Może nie zły ale najlepszy to nie był. Natomiast wracając do Need For Speed: SHIFT, wyraze sie tak: Nie gram, Nie grałem i Grac nie będę, gdyż uważam, że nie będzie już dobrych gier z serii NFS. Extra było Need For Speed Underground 2, ale od powstania Carbona, gry dobrej z tej serii już nie ma...

Ocena: 3/10