Dead Space (XBOX 360)

ObserwujMam (47)Gram (13)Ukończone (18)Kupię (5)

GC 08: Dead Space - pierwsze spojrzenie (XBOX 360)


bigboy177 @ 00:00 25.08.2008
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Jak wspomniałem, Isaac to inżynier, a więc w swoich rękach nie trzyma żadnej konkretnej spluwy, posługuje się natomiast różnymi narzędziami, takimi jak przecinak plazmowy (Plasma Cutter) czy też piła (Reapper). Każde z nich jesteśmy jednak w stanie znacznie zmodyfikować za sprawą specjalnych stacji, rozmieszczonych w świecie gry. Za ich pomocą zwiększamy zadawane przez broń obrażenia, jej zasięg czy nawet wzmacniamy niesiony na barkach pancerz. Wszystko robimy dzięki specjalnym elementom zwanym nodami (nodes). Po znalezieniu takiego nodu, wprowadzamy do wybranego ekwipunku jedno z dostępnych usprawnień. Tych jest całkiem sporo, natomiast samych nodów bardzo niewiele. Aby odpicować każdego niesionego grata będzie trzeba przejść grę więcej niż jeden raz. Jest to możliwe poprzez specjalny system zapisu, przenoszący naszą postać między kolejnymi rozgrywkami.

Świetną bronią w arsenale Isaac’a jest specjalne urządzenie magnetyczne, naśladujące działanie telekinezy. Przy jego pomocy możemy chwycić jakiś przedmiot i następnie cisnąć nim w stronę oponentów. Nie mam tutaj na myśli jedynie przedmiotów martwych, lecz wszystko co nadaje się do tego celu. Wystarczy np. odciąć jednej z bestii kawałek cielska i cisnąć nim w zmierzającą w naszym kierunku ekipę. Niektóre elementy ciała bydlaków posiadają wiele nietypowych cech, takich jak choćby eksplozja w momencie uderzenia. Nie muszę chyba nikomu tłumaczyć jak wykorzystać tą właśnie właściwość! Rozczłonkowywanie stworów w Dead Space to bardzo ważny element rozgrywki, jeśli bowiem nie posiekamy oszołomów na drobne kawałeczki mogą oni powrócić do życia z pomocą jednej z kreatur i nadal siać spustoszenie!

Dead Space to nie tylko akcja, lecz również eksploracja oraz elementy przygodowe. Podczas prezentacji mieliśmy okazję zobaczyć pomieszczenie, w którym brakowało grawitacji, a jedynym sposobem na jej przywrócenie było zniszczenie lewitujących dookoła głazów. Isaac odbijał się więc od wszystkich ścian i powoli niszczył kosmiczne śmieci. Było to o tyle trudne, że w środowisku bez ciążenia łatwo stracić koordynację. Na szczęście na to także autorzy znaleźli sposób, bowiem w chwilach krytycznych możemy włączyć specjalny lokalizator, wyświetlający na podłodze ścieżkę, którą powinniśmy podążać. Co ciekawe nie możliwe jest chodzenie, tudzież bieganie i jednoczesne wyświetlanie ścieżki. Aby się ona pojawiła musimy stanąć w miejscu. Następnie sprawdzamy co, gdzie oraz jak… i wyruszamy dalej.



Jako, że Dead Space to survival horror, bardzo często natrafiamy na różne dziwnie zachowujące się urządzenia, krzyki oraz wrzaski. Cały czas towarzyszy nam również dynamiczna, pełna grozy muzyka. Autorzy budują suspens za pomocą efektów specjalnych oraz mrocznej ścieżki dźwiękowej. Dzięki temu każdy kolejny krok, postawiony w świecie gry to wielka niewiadoma. Mroczną atmosferę było czuć nawet podczas oglądania prezentacji, a co dopiero będzie się działo gdy sam zasiądę za kontrolerem!

Z tego, co udało nam się dowiedzieć, Dead Space wchodzi już wkrótce w fazę beta. Grafika choć nie stanowiła jeszcze finalnej wersji prezentowała się nadzwyczaj imponująco. Główny bohater jest sporych rozmiarów i zbudowany z dużej ilości wielokątów. Widać było na nim wiele detali, łącznie z drobnymi elementami jego uzbrojenia. Świetnie przedstawiają się także modele stworów, z którymi przyjdzie nam walczyć oraz otaczający gracza świat. Dead Space to również zaawansowany model fizyczny, pozwalający na całkowite rozczłonkowywanie swoich oponentów i rozwlekanie ich bebechów po całym świecie gry. Co, jak za pewne się domyślacie, daje nie małą satysfakcję!

Na koniec prezentacji dowiedzieliśmy się jeszcze, że Dead Space wspierać będzie zarówno osiągnięcia dla Xbox 360 jak i Trofea dla PS3. Nie uświadczymy scenek przerywnikowych, będą natomiast specjalne interaktywne segmenty, opowiadające kolejne fragmenty fabuły, a premiera gry odbędzie się w dniu 31 października bieżącego roku. Platformami docelowymi będą komputery PC oraz konsole Xbox 360 i PS3!

Podsumowując, kilkadziesiąt minut prezentacji to niewiele aby wyrobić sobie opinię na temat całej gry, jestem jednak pełen optymizmu, że gdy projekt trafi na półki sklepowe wzbudzi nie małe zainteresowanie wśród wszystkich graczy. Nie tylko fanów gatunku!

Podsumowanie:
Dead Space to gra z gatunku survival horror, której akcja toczy się na potężnym statku kosmicznym. Na pierwszy rzut oka tytuł koncentruje się na szybkiej i dynamicznej akcji, przepełnionej scenami grozy oraz mrocznym klimatem. Październikowej premiery będę wyczekiwał z niecierpliwością, czy gra okaże się warta wyczekiwania…? Jest na to spora szansa!
Zapowiada się genialnie!

Screeny z Dead Space (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?