Forza Motorsport 2 (XBOX 360)

ObserwujMam (78)Gram (41)Ukończone (9)Kupię (8)

Forza Motosport 2 (XBOX 360)


Kanapka @ 00:00 14.03.2007
"Kanapka"

Każdy posiadacz konsoli Xbox z pewnością pamięta pierwszą część dobrej ścigałki, która jednych zachwyciła, innych powaliła, a jeszcze innych po prostu zadowoliła wysokim poziomem wykonania oraz świetną grywalnością.

Każdy posiadacz konsoli Xbox z pewnością pamięta pierwszą część dobrej ścigałki, która jednych zachwyciła, innych powaliła, a jeszcze innych po prostu zadowoliła wysokim poziomem wykonania oraz świetną grywalnością. Po długich miesiącach Forza Motosport doczekała się wreszcie kontynuacji, której to premiera jest datowana na maj bieżącego roku. Czy przeznaczona na Xbox 360 "dwójka" odniesie planowany przez twórców sukces? Tego dowiemy się już niebawem. Póki co, zapraszam do przeczytania zapowiedzi.



Zacznę od podania konkretnych informacji. Forza Motosport 2 zaoferuje nam ponad 60 tras i 300 wozów. Dzięki rozbudowanej możliwości tuningu dostosujemy auta do własnego stylu jazdy. Mnogość tych elementów potrafi zrobić wrażenie. Jednak to nie one sprawią, że produkcja jest skazana na spory sukces - zaważy o tym coś innego. Twórcy zapowiadali, że oprawa video gry będzie stała na bardzo wysokim poziomie. Podczas oglądania screenów z gry nasuwa się wniosek, że ich obietnice nie były tylko czczym gadaniem. Dotąd powstałe gry na Xbox 360 już nie raz pokazywały możliwości tego sprzętu. Teraz zaś możemy być pewni, że potencjał konsoli zostanie niemal w pełni wykorzystany; starannie wykonane pojazdy oraz szczegółowość otoczenia powinny zadowolić nawet najbardziej wymagającego gracza. Trasy mają się składać z większej liczby elementów. Do znanych z pierwszej części Forza Motosport znaków drogowych, barierek i szyldów reklamowych zostanie dodane jeszcze kilka(naście) tego typu detali, co z pewnością przyczyni się do zwiększenia realizmu na drodze.

Skoro jesteśmy w temacie, warto szerzej omówić zagadnienia związane z realizmem. Pierwszy z takowych to zaawansowany model zniszczeń. Będziemy niejako przymuszeni jeździć ostrożnie, bo trzeba liczyć się z tym, że jeśli choć przez chwilę poczujemy się zbyt pewnie, mamy ogromną szansę na dojechanie do mety w kilkuset kawałkach (czyt.: w kilkuset zmiotkach). Drugim zaś elementem, decydującym o symulacyjnym charakterze zapowiadanej produkcji, jest szeroko pojęta fizyka jazdy. Ponownie ulepszono to, co osiągnięto w wyniku prac nad poprzednią częścią. Do pracy nad realistyczną rozgrywką zaproszono programistów, kierowców, a nawet inżynierów. Nie pytajcie, po co ci ostatni, bo sama nie wiem... Cóż, i tak najważniejszy będzie dobry wynik, który uwieńczy ich wysiłek. A co do niego możemy być niemal pewni.



Jak już wcześniej wspomniałam, gra zaoferuje nam wiele rodzajów aut, które będą znacznie zróżnicowane nie tylko pod względem wyglądu, ale i osiągów. Podczas zabawy natkniemy się na przeróżne modele wozów - od tych bardziej przyziemnych, od których przypuszczalnie rozpoczniemy swoją karierę, aż do bardzo popularnych i drogich pojazdów, typu Porsche, Lamborghini, Ferrari itp. W sumie do dyspozycji oddane nam zostanie ponad 50 marek. Zastosowane w grze przeróżne detale sprawią, że każdy samochód będzie wyglądał niemal identycznie, jak jego realny odpowiednik.

Najważniejszym trybem w Forza Motosport 2 jest oczywiście kariera. Weźmiemy udział w blisko 90 różnych wyścigach, ugrupowanych w 9 kategorii. Ukończenie całej kariery ma nam zająć nawet do 100 godzin. To był tryb dla jednego gracza, teraz pora na multi... Rozgrywki sieciowe będzie mogło prowadzić jednocześnie do 12 graczy. Tak więc zarówno pod względem cyferek, jak i wszystkich czynników wymienionych w niniejszej zapowiedzi, szykuje się gra, która powinna przynieść autorom bardzo duże powodzenie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z ich planami, już w maju otrzymamy grę, która, jeśli nie powali oprawą techniczną i poziomem wykonania (co mało prawdopodobne), to z pewnością zachwyci bardzo dobrą grywalnością.



Na koniec jeszcze kilka faktów. Forza Motosport 2 będzie chodzić (aby nie powiedzieć: jeździć) w płynnej liczbie 60 fpsów na nowoczesnym engine z poczwórnym wygładzaniem krawędzi tekstur. Silnik fizyczny również otrzymał niezłego kopa w postaci 300 klatek na sekundę. Ponadto, jeśli mimo wszystko nie wystarczyłaby nam liczba pojazdów i dróg, autorzy gry obiecali, że będą co pół roku dodawać nowe car/track packi na Xbox Live Marketplace. A my mamy nadzieję, że wszystko przebiegnie tak, jak zostało zapowiedziane- FM2 po prostu musi być hitem. Mamy więc nadzieję, że wszystkie wyżej wymienione obietnice twórców nie pozostaną tylko pustymi słowami.

Podsumowanie:
Świetna grafika, realistyczna fizyka gry, szeroki dobór samochodów i tras oraz wiele godzin wspaniałej zabawy: nie, to nie zlepek haseł reklamowych, ale skrótowy opis sequela jednej z najlepszych gier wyścigowych na platformę Xbox 360. Zapowiada się naprawdę świetnie!
Zapowiada się genialnie!

Screeny z Forza Motorsport 2 (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?