Obcy: Izolacja (XBOX 360)

ObserwujMam (8)Gram (4)Ukończone (2)Kupię (3)

Zapowiedź gry Obcy: Izolacja (XBOX 360)


LordTyrranoos @ 10:25 07.08.2014
Mateusz "LordTyrranoos" Wieczorek


Nasz główny przeciwnik, czyli ksenomorf-jedynak, musi odznaczać się dobrze zaprojektowaną sztuczną inteligencją, by koncept tej gry w ogóle wypalił. Według własnych zapowiedzi, Creative Assembly stworzyło zaawansowane skrypty, które kierować będą zachowaniami obcego. Ma on reagować na wszelkie dźwięki, światła czy nawet podejrzanie otwarte drzwi. W dodatku wraz z upływem czasu nauczy się naszych zwyczajów, dostosowując się do nawyków i preferowanego sposobu rozgrywki danego gracza. Atmosferę budować ma nie tylko poczucie bezbronności i wszechobecna ciemność, ale także przeraźliwe wrzaski i ryki obcego dochodzące z oddali. Można zatem zakładać, że pierwsze spotkanie z mrożącym krew w żyłach zabójcą stanowić będzie niezapomniane przeżycie. Jeśli tylko ksenomorf nie będzie wyglądał ani poruszał się tak, jak w haniebnym Aliens: Colonial Marines.



Twórcy przygotowali także niezaprzeczalne smaczki dla miłośników oryginału ze srebrnego ekranu. Zamawiający preordery otrzymają w rozszerzonym zestawie dwa dodatki DLC – Crew Expendable oraz Last Survivor. Pozwolą one przenieść się na pokład Nostromo, ujrzeć wirtualne wersje Sigourney Weaver i spółki oraz wziąć udział w wydarzeniach, znanych z 8 pasażera Nostromo. Co więcej, pomijając autentyczne wizerunki poszczególnych bohaterów, obsada aktorska spotkała się po trzydziestu pięciu latach w studio, by nagrać głosy swoim postaciom. Jest to niewątpliwie łakomy kąsek dla każdego fana serii, w dodatku nie jestem wielkim przeciwnikiem tego typu DLC – przynajmniej faktycznie wprowadzą one coś ciekawego i wartego ujrzenia, nie zaś odcięty wcześniej kawałek kodu, który miał wylądować od razu w pełnej edycji.

Bardzo dobrą decyzją było też porzucenie idei trybu wieloosobowego, zwyczajnie niepasującego moim zdaniem do całego konceptu uniwersum Obcego. Dzięki temu możemy mieć przynajmniej nadzieje, że więcej pracy zostanie włożone w kampanię singlową, która zgodnie z zapowiedziami ma zająć przeciętnemu graczowi około piętnastu godzin rozgrywki! Wydaje się, że to dość dużo jak na produkcję opartą na skradaniu się i unikaniu walki, dlatego przed twórcami stoi jeszcze większe wyzwanie, by przez ten czas utrzymywać ciągłą atmosferę grozy, niezbędną wydawać by się mogło, żeby ten współczesny „przeciętny gracz” nie zanudził się i miał chęć grę w ogóle ukończyć.



Premiera została ustalona na tegoroczny październik, zaś możliwość poznania dalszych wydarzeń z pokładu Nostromo będą mieli posiadacze zarówno pecetów, jak i konsol poprzedniej i obecnej generacji. Zgodnie z zapowiedziami twórców, dzięki wykorzystaniu autorskiego silnika, gra ma prezentować się zacnie na każdej konfiguracji, a także wykorzystywać zaawansowany system fizyki i generowania światła. Czy rzeczywiście wyciśnie siódme poty z pozornie wyeksploatowanych już urządzeń Xbox 360 i PlayStation 3? Czy aby na pewno Izolacja nie okaże się kolejną klapą, pozostawiając rozczarowanych fanów marki na lodzie? Czy wreszcie wszystkie te barwne zapowiedzi znajdą swoje miejsce w produkcie finalnym? O tym przekonamy się już niedługo.

Podsumowanie:
Obcy: Izolacja musi się udać, żeby zmazać skazę na serii w postaci horrendalnego Aliens: Colonial Marines. Ponoć twórcy już kończą pracę nad grą, zatem najbliższe tygodnie powinni spędzić na szlifowaniu kodu. Miejmy nadzieję, że tym razem się nie zawiedziemy.
Zapowiada się świetnie!

Screeny z Obcy: Izolacja (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosPabloMG   @   11:51, 07.08.2014
Nawiązanie do filmów o Alien jest mile widzane, 1 i 2 uważam za kultowe filmy (może 1 się zestarzała ale wciaż ma klimat), wracając do gry zapowiada się naprawdę dobrze, obcy bedą się specyficznie zachowywać, skradanie plus myślenie jak ominąć przeciwnika, zobaczymy co dostaniemy w ostatecznej wersji Puszcza oko
0 kudosjuve   @   10:23, 08.08.2014
Ten tytuł ma szansę odnieść wielki sukces i stać się grą, która przywróci producentom wiarę w gatunek survival horror. Tylko gra na licencji ma taką siłę przebicia, aby wyciągnąć z cienia jeden, czy drugi gatunek. Horrory już dawno zostały w cieniu strzelanin i gier akcji. Szkoda.
Jeżeli zostaną zachowane pewne proporcje w rozgrywce, ciekawie poprowadzą scenariusz i zaprojektują fajne lokacje (bo statek może nużyć po pewnym czasie) to myślę, że gra osiągnie sukces. Liczę na to! Uśmiech
0 kudosZaprysiur   @   15:24, 09.08.2014
Nie sprawdzałem jaki odniosła sukces Amnezja ale będzie to podobna produkcja i myślę że będzie to świetna gra.
0 kudosFox46   @   12:07, 10.08.2014
Właśnie to samo chciałem napisać co JUVE że gra ma spore szanse odbić od dna serię OBCY. I oby tak też się stało, jeżeli ta gra będzie klęską w sensie średnia to chyba nic nie jest już wstanie uratować tej serii.
0 kudosdenilson   @   20:43, 11.08.2014
Oby się udało powrócić w glorii i chwale. Trzymam kciuki za nową część Obcego Uśmiech
0 kudosFoxZi34   @   20:16, 06.07.2016
Jak ktoś nie zgasił światła i nie miał słuchawek lub kina domowego to ciężko było się wystraszyć.
Dodaj Odpowiedź